پرسپولیس نیوز : سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: برنده دربی داور و هواداران دو تیم بودند به ویژه طرفداران استقلال که معرفت به خرج دادند و همچون پرسپولیسی ها یاد هادی را زنده نگه داشتند.

علی پروین درباره دربی 81 اظهار داشت: یکی از زیباترین دربی های چند سال اخیر پرسپولیس بود که حتی دربی ها و بردهای چند سال اخیر سرخ ها جذاب تر و بهتر بود. استقلال بازی را خوب شروع کرد اما بعد از گل به لاک دفاعی رفت. استقلالی ها احتیاط بیش از حد کردند. طبیعی بود که آنها به دنبال حفظ گل باشند و دفاع کنند اما در این باره دو اشتباه داشتند. یکی اینکه خیلی زود به لاک دفاعی رفتند. و یکی اینکه خیلی عقب کشیدند. استقلال اگر در 15 دقیقه پایانی دفاع می کرد بهتر بود. اما آنها خیلی زود عقب کشیدند و آنقدر روی دفاع و گلر تیم فشار آمد که نهایتا تمرکزشان را از دست دادند. پرسپولیس هم در نیمه اول موقعیت های خیلی خوبی را از دست داد و در نیمه دوم پس از دفاعی شدن استقلال باید زودتر به گل رسید اما خیلی دیر توانست دروازه حریف را باز کند.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره تعویض های مربیان دو تیم گفت: به طور کلی جفت شان تعویض های خوبی نداشتند. به نظرم برنده بازی هواداران بودند که یاد هادی را زنده نگه داشتند. شنیده ام هواداران کری های زیادی خواندند اما توهین ها نسبت به دربی های قبلی خیلی کمتر بوده و یاد هادی را هم چه در دقیقه 24 و چه در طول بازی هواداران هر دو تیم زنده نگهداشتند و پرسپولیسی ها هم تلافی کرده و ناصرخان و خدابیامرز غلامحسین مظلومی را تشویق کردند. دم همه شان گرم که این قدر به این مسائل و ابراز همدردی ها توجه دارند. پرسپولیسی ها صاحب عزا بودند و باید یاد هادی را گرامی می داشتند اما استقلالی ها هم یک دل با پرسپولیسی ها هادی هادی کردند و باید از آنها تشکر کرد و برنده بازی را هواداران دو تیم و داور دانست.

وی درباره قضاوت ترکی گفت: قبل از بازی و معرفی داور گفتم که داورانی مثل ترکی، جهانبازی و صالحی و چند نفر دیگر می توانند بازی را به راحتی سوت بزنند. ماشاالله به این داور. واقعا با اقتدار سوت زد و نشان داد داوران ما در آسیا بهترین هستند. بی شک فیروز کریمی در تلویزیون حرف قشنگی زد و گفت که داور اگر آرامش داشته باشد می تواند راحت سوت بزند و انصافا ترکی با تمرکز و آرامش سوت زد. الان خیلی ها به کمک های ترکی توجه نمی کنند ولی آنها هوشیار بودند و مثلا در یک صحنه خودم فکر می کردم عالیشاه در آفساید بوده اما کمک داور متوجه نشده ولی وقتی  تصاویر آهسته از زاویه های مختلف پخش شد فهمیدم کمک داور و داور چه تصمیم درستی گرفتند و من اشتباه کردم. الان داوران ما همان طور که قبلا به شما گفتم مثل مربیان با علم روز فوتبال آگاه هستند و ارتباط برقرار می کنند. نه اینکه من در فوتبال نباشم و بخواهم چنین حرفی بزنم. من روی سلامت داوران ایرانی قسم می خورم و معتقدم علاوه بر ترکی 4،5 داور دیگر می توانستند این بازی را راحت سوت بزنند.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره بهترین های پرسپولیس در دربی گفت: بنگر، مسلمان، رضائیان و نورمحمدی بهترین های پرسپولیس بودند. خیلی ها فکر نمی کردند نورمحمدی در ترکیب باشد چون ماریچ و بنگر در بازیهای قبلی زوج خوبی تشکیل داده بودند ولی من مطمئن بودم برانکو ریسک نمی کند و نورمحمدی که 7،8 دربی بازی کرده و اصطلاحا دربی باز است را در ترکیب می گذارد.  اما انصافا یک درصد هم فکر نمی کردم مسلمان در ترکیب باشد ولی دیدید که این بازیکن چقدر خوب بازی کرد و یکی از بهترین های زمین بود.

وی درباره بهترین های استقلال گفت: رحمتی انصافا بهترین بازیکن استقلال بود که مانع از باخت تیمش بود و بهتر است آقای کی روش نگاه کند و تجدیدنظری داشته باشد و بداند که با آمدن رحمتی اوضاع تیم بیمه می شود. عمران زاده و فخرالدینی هم در فاز دفاع خیلی خوب بودند و فشار حملات پرسپولیس را کنترل کردند اما باز هم می گویم که استقلال خیلی زود به لاک دفاع رفت.

پروین درباره بن سون گلزن پرسپولیس گفت: او کم بازی کرده اما هروقت آمده با جان و دل در خدمت تیم بوده و از محدود بازیکنی است که با جای گیری خوب برای خود موقعیت می سازد و هر وقت آمده یار کلیدی و طلایی برای پرسپولیس بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)