پرسپولیس نیوز : سرمربی سابق پرسپولیس گفت: پیش بینی می کنم هر دو تیم پرسپولیس  و استقلال در دربی هجومی و بدون ترس به میدان می روند.

 علی پروین درباره دربی روز جمعه اظهار داشت: امیدوار هستم تیمی که بهتر بازی می کند به حقش برسد و عدالت در این بازی برقرار شود. طبیعی است که به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی دوست داشته باشم تیمم برنده شود اما نظرم این است که هر تیمی که بهتر بازی  کرد و شایسته برد بود بتوان به حق خودش برسد.

وی درباره تقابل برانکو و مظلومی گفت: هر دو مربی تجربه این دربی دارند. برانکو سال ها سرمربی تیم ملی بوده و ا ین بازی را از نزدیک دیده است در پرسپولیس هم به صورت سرمربی دربی پایتخت را تجربه کرده است او قطعا به عنوان بازیکن و مربی در باشگاه های خارجی نیز دربی هایی را تجربه کرده که من نمی دانم عملکردش خوب بوده است یا بد. ولی در پرسپولیس توانسته در دربی برنده باشد و به طور کلی با فضای حاکم بر این دربی آشناست. مظلومی هم که نیازی به گفتن ندارد سال های سال در دربی بازی کرده و به عنوان مربی هم تجربه کسب نتایج خوب در دربی ها را داشته است. همین ویژگی ها باعث می شود که یک دربی خوبی را شاهد باشیم چون مربیانی که برای اولین بار دربی تهران را پشت سر می گذارند سعی می کنند کمی احتیاط کنند تا بازنده نباشند اما این دو مربی تفکرات هجومی دارند و امسال تیم هایشان روبه جلو و بدون ترس و احتیاط بازی می کنند همین باعث می شود که امسال یک بازی هجومی را تماشاگران ببینید و لذت ببرند. فکر می کنم این بازی پرگل باشد. اگر پرگل هم نباشد قطعا هجومی و جذاب خواهد بود البته دربی شرایط خاص خودش را دارد و همیشه استرس و احتیاط چاشنی کار می شود چه بخواهید چه نخواهید. ولی به طور کلی اگر اتفاق خاصی نیفتد و همین روند قبلی را شاهد باشیم پیش بینی از یک بازی هجومی و شاید هم پرگل باشد.

 

 

علی پروین در پاسخ به این سوال که این دربی برخلاف سال های گذشته از بازیکنان دربی باز و ستاره های پرنام و آوازه برخوردار نیست، بیان داشت: چرا شما جنبه منفی اش را می بینید من همین موضوع را به فال نیک می گیرم. در این دربی جوان ها و بازیکنان کم نام و نشان زیادی بازی می کنند که در مقایسه با به قول شما دربی بازهای قدیمی از افتخارات چندانی برخوردار نباشند یا تجربه درخشش و بازی در دربی های متعدد را ندارند اما همین نکته نشان می دهد که هر دو تیم در این بازی به کار گروهی شان دل می بندند نه اینکه بیایند و طرفداران، بازیکنان و مربیان منتظر باشند که فلان ستاره ای مثل مجیدی، هاشمی نسب، عابدزاده و محرمی یا خیلی های دیگر در بازی یک کاری بکنند و تیم را نجات دهند بنابراین ستاره این دو تیم در دربی دو تیم هستند نه بازیکنان یا فرد خاصی. البته با این وجود دو تیم بازیکنان باتجربه هم دارند و اینطور نیست که این دربی خیلی هم خالی از بازیکن آشنا به دربی باشد.

پروین درباره داور ایرانی دربی خاطرنشان کرد: برخلاف برخی حرف ها که زده شد و پیشنهاد استفاده از داور خارجی داده شد باید بگویم که ما داوران خوبی داریم و اگر از آنها حمایت کنیم و فضا را برای قضاوت شان مهیا نماییم می توانند از پس کار بربیایند. ترکی، جهانبازی، فغانی و داوران دیگری داریم که می توانند این دربی را به خوبی قضاوت کنند آنها تجربه قضاوت در دربی را دارند و قدرت مدیریت خوبی هم بهره می برند و تجربه بازی های بین المللی بزرگی را هم داشته اند. ما داوری مثل فغانی را داریم که در جام جهانی قضاوت کرده یا ترکی و جهانبازی و داوران خوب دیگرمان البته من معتقدم از حالا داور دربی انتخاب شده تا نامش پنهان نگه داشته می شود. شاید حتی بین خودشان هم نام داور را به همدیگر نگویند اما شما شک نکنید داور این بازی انتخاب شده است و خودش هم احتمالا از حالا می داند که باید جمعه بازی را سوت بزند. البته زمان ما از داور خارجی استفاده می شد شاید دلیلش این بود داوران زمان ما مثل حالا به واسطه اینترنت و امکانات جدید نمی توانستند به راحتی فیلم، ویدئو، سی دی و کتاب های جدید را دسترسی داشته و مطالعه کنند حتی مربیان و بازیکنان هم برای آشنایی با علم روز مشکلاتی داشتند اما حالا زمانه فرق کرده و داوران و مربیان خیلی راحت ارتباط برقرار می کنند و خیلی راحت تر هم در کلاس های پیش رفته شرکت خواهند کرد. سطح ارتباطات الان خیلی فرق کرده با قدیم ها و طبیعی است که داوران ما هم جدیدترین مسایل علم روز داوری دنیا آگاه باشند.

علی پروین در پاسخ به این سوال که امیر قلعه نویی گفته دوست دارم تیم استقلال برنده دربی باشد  اذعان داشت: خب امیر نظرش را گفته است او یک استقلالی است و دوست دارد تیمش برنده باشد این حرف کجایش جای تعجب دارد البته دربی با همه بازی ها فرق می کندو باید دید کدام تیم می تواند روز بازی خودش را به تیم حریف دیکته کند.
سر مربی اسبق تیم ملی درباره تکرار مساوی ها در تاریخ شهرآورد گفت: این حرف و حدیث هایی که می گویند سفارش شده دربی مساوی شده ذره ای ارزش ندارد چه کسی می تواند به مربی تیم بگوید دربی را مساوی تمام کن؟ یا کدام مربی می رود به بازیکنانش در رختکن می گوید که بازی باید مساوی تمام شود؟کدام مربی رفته این حرف را زده چرا یکی نمی آید یک سندی رو کند که فلان توصیه را فلان مربی یا فلان مدیرعامل کرد در فلان روز و فلان بازی. گوش ما از این  حرف ها پر است. 40 سال در دربی ها بودم و خدا را شاهد می گیرم یک بار هم از این حرف ها نبوده است.

 

وی بااشاره به درگذشت هادی نوروزی گفت: این دربی اولین دربی است که بعد از هادی برگزار می شود. آبی یا قرمز به خاطر از دست دادن این جوان خوب و بااخلاق کنار هم قرار گرفتند. به هم دلداری دادند وصحنه هایی را رقم زدند که اشک همه درآورد. من نمی گویم روز جمعه کسی کری نخواند. کری نمک فوتبال است. اماامیدوارم به  حرمت هادی و ایام عزاداری امام حسین در استادیوم شاهد توهین و خدا نکرده فحاشی نباشیم. هادی نجیب و بااخلاق بود امیدوارم اخلاق رارعایت کنند. من از نصحیت کردن خوشم نمی آید نیازی به گفتن من هم نیست اما ته قلبم دوست دارم یک بازی  جانانه و محکم از دو تیم ببینم تماشاگران هم کری بخوانند اما حرمت ها را حفظ کنند ما یک جوان خوب را از دست دادیم و به خدا کیف کردم وقتی دیدم قرمز و آبی دلشان یکی شده و به هم دلداری می دهند این اتحاد بی نظیری بود مثل زمان روزهای تلخ از دست دادن خدامیامرز ناصرخان و غلامحسین مظلومی.

پروین در پایان گفت: وقتی دیروز بازی پرسپولیس را دیدم از خالی بودن سکوها غصه ام گرفت امیدوارم یک بازی جانانه و قشنگ را از دو تیم شاهد باشیم و تماشاگران با فوتبال آشتی کنند. اگر دربی ، دربی خوبی باشد شک نکنید تماشاگران به استادیوم ها برمی گردند امیدوارم این بازی زمینه ای شود در دیگر بازی های پرسپولیس و استقلال حداقل 20، 30 هزار تماشاگر راببینم نه اینکه کلی از سکوها خالی باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)