مرجع خبری پرسپولیس : عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به حضور تماشاگران در دیدار با الغرفه گفت: به خاطر حمایت‌های مثال زدنی، باید دست و پای هواداران را طلا گرفت.

 

علی پروین درباره تساوی یک بر یک پرسپولیس و الغرافه و اتفاقات رخ داده در این دیدار صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

 

در بازی با الغرافه در ورزشگاه حضور نداشتید؟

سؤالی است که خیلی‌ها می‌پرسند اما من در ورزشگاه بودم و در یک گوشه برای خودم نشسته بودم. مگر می‌شود پرسپولیس بازی به این حساسی داشته باشد اما ما به ورزشگاه نرویم؟ همیشه و هر دقیقه هواداران را دعوت کنیم و خودمان هم کنار هواداران به ورزشگاه آمدیم.

 

استقبال خیلی خوبی هم شده بود…

وقتی نزدیک خیابان‌های ورزشگاه رسیدم شوکه شدم. گفتم شاید تصادف یا اتفاق ناخوشایند پیش آمده که این طور ترافیک است و راه‌ها همه بسته شده است. وقتی استقبال گرم هواداران را دیدم به خودم بالیدم. باید دست و پای این مردم را طلا گرفت. آنها 90 دقیقه پرسپولیس را تنها نگذاشتند و یار و یاور این تیم بودند. دستشان درد نکند و فکر می‌کنم آسیا را هم غافلگیر کردند اما حیف شد. خیلی دوست داشتم پرسپولیس این بازی را ببرد اما متاسفانه بچه‌ها خوب نبودند. همه توقع داشتند حداقل پرسپولیس مثل بازی با سپاهان بازی کند اما نشد. البته این موضوع دلیل خاص خودش را دارد.

 

چه دلیلی؟

بچه‌ها خسته بودند. بچه‌های ما عادت ندارند در 5 روز 2 بازی کنند. نمی‌گویم برنامه ریزی مشکل دارد ولی بچه‌های ما عادت به این کار ندارند. به همین دلیل بازی که مقابل سپاهان و همین الغرافه در قطر انجام دادند زمین تا آسمان با بازی روز سه شنبه فرق داشت. باز هم فرصت‌هایی به دست آمد که با بی دقتی بیرون رفت اما خدا را شکر در این مواقع بازیکنان خلاق داریم.

 

منظورتان چه کسی است؟

من یک خسته نباشید گرم به علی کریمی می‌گویم. انگار در زمین 3 تا علی کریمی بود. او همه کار در زمین انجام داد. خیلی از دقایق علی یک نفره بازی می‌کرد. قطری‌ها هر کاری می‌کردند تا او را مهار کنند اما باز هم از پس کریمی بر نیامدند و به نظر من  گل شاهکاری به ثمر رساند.

 

نظر شما در مورد حرکت فرهاد مجیدی چیست؟

نباید روی فرهاد حساس می‌شدیم. فرهاد بازیکن استقلال بوده و عاشق این تیم است مثل کریمی و خیلی از پرسپولیسی‌های دیگر که عاشق تیم خود هستند. الان هم مجیدی در خارج از ایران بازی می‌کند و باید حمایت و تشویق شود. تیم‌های قطری بازیکنانی را که جذب می‌کنند پول زیادی بابت آنها می‌دهند پس فرهاد هم خلاق بوده که به الغرافه رفته است. به نظر من کلا نباید روی مجیدی حساس می‌شدیم.

 

اما  خیلی‌ها می‌گویند حرکت مجیدی هم درست نبود؟

من به شما گفتم او آبی را دوست دارد. مگر همین علی کریمی عاشق پیراهن قرمز نیست؟ پس بهتر است احساسی برخورد نکنیم. هواداران پرسپولیس هم صبور باشند و زیاد خود را مشغول این مسائل نکنند. مهم این بود که ما در این بازی می‌توانیم با کسب سه امتیاز صعود کنیم اما کار خودمان را سخت کردیم.

با این حال شک ندارم که اگر پرسپولیس تیم واقعی باشید الهلال را با همین 100 هزار نفر که اسلحه‌های پرسپولیس هستند شکست می‌دهد. انشاالله به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعدی می‌رویم. با این هواداران در ورزشگاه آزادی همه کار می‌شود کرد. کی‌روش هم از این فضا لذت می‌برد.

 

این هواداران از تیم ملی هم باید حمایت کنند…

بله؛ ما هر چه تلاش می‌کنیم برای موفقیت تیم ملی است اما پرسپولیس هم الان نماینده ایران است. امیدوار هستم یک 3 امتیاز شیرین مقابل الهلال بگیریم و با خیال راحت این مرحله را سپری کنیم. قطعا الهلالی‌ها از این تماشاگران وحشت دارند. عرب‌ها خودشان را به زمین و زمان می‌زنند، جایزه می‌دهند پول خرج می‌کنند، بازی‌ها را رایگان می‌کنند اما 600 یا 700 هوادار هم به ورزشگاه نمی‌روند. ما این همه علاقمند داریم و باید به تک آنها افتخار کنیم.

 

تیم ملی باید چه تدارکاتی داشته باشد تا به جام جهانی برود؟

این بحث خیلی مهم است. همه باید به کفاشیان کمک کنند. بازی با تیم‌های خوب به نفع ما است. ما با کره‌‌ هم گروه هستیم که با تدارکات مناسب به دیدار ما می‌آید. تیم‌های عربی هم هر 20 روز یکبار مقابل تیم‌های اروپایی و آفریقایی به میدان می‌روند.

 

و این در شرایطی است که ما با موریتانی بازی می‌کنیم…

این موضوع بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد. کی‌روش یک مشت جوان را در این اردو دعوت کرده تا از بین آنها گلچین کند و شاید او با این کار به هدفش رسیده است. مهم حمایت از فدراسیون فوتبال،‌ کفاشیان، تیم ملی و کی‌روش است تا ما راهی جام جهانی شویم. شاید در این بین پستی و بلندی‌هایی باشد اما چند مدت همه کمک کنید تا تیم ملی به هدفش برسد. فوتبال ما سال سختی در پیش دارد که امیدوارم با شیرینی صعود به جام جهانی همراه شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)