پرسپولیس نیوز :سرمربی تیم فوتبال جوانان سایپا معتقد است باید روی افردی که در تیم های پایه کار می کنند نظارت باشد و صلاحیت آنها پیش از کار در این رده احراز شود.

مجید پروین از جمله افرادی است که چندین سال در رده های  مختلف پایه در چند باشگاه مانند پرسپولیس و سایپا فعالیت کرده است و هم اکنون نیز سرمربی تیم فوتبال جوانان این باشگاه است. این مربی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط فوتبال پایه گفت: فصلی که گذشت، نسبت به قبل برگزاری بازی ها منظم شده و طبق برنامه بود.

وی در مورد مشکلات این تیم های پایه افزود: متاسفانه در باشگاه های بزرگ همه نگاه ها به تیم اصلی است و تیم های پایه نیز تحت الشعاع این تیم ها قرار می‌گیرند اما باز این شرایط در مقایسه با تیم های خصوصی بهتر است. در باشگاه ها مجموعه وجود دارد که نظارت صورت میگیرد اما برای مثال در باشگاه های خصوصی می‌بینید که یک نفر هم مربی است و هم مالک و هم سرپرست.

سرمربی تیم جوانان پیکان تصریح کرد: پیش از این تیم های ریشه دار در لیگ های پایه حضور داشتند که شرایط خوب بود و خیلی از بازیکنان نیز از همین لیگ ها شناسایی می‌شدند و به تیم ملی می‌رفتند اما با حضور برخی تیم های خصوصی واقعا کیفیت لیگ نیز پایین آمده  است.

وی با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات نیز گفت: اکثر مسابقات در زمین های چمن مصنوعی برگزار می‌شود این در حالی است که همین چمن مصنوعی هم انواع مختلف دارد. ما در زمین هایی بازی می‌کردیم که بعضا وسط پارک بود و هیچ امکاناتی نداشت از طرفی چمن آن هم مانند موکت بود و بازی در آن سخت بود. البته بضاعت تیم های خصوصی هم همین است و هیات فوتبال با آنها مدارا می کند.

وی در مورد فساد در تیم های پایه نیز گفت: در برخی تیم ها به خصوص تیم های خصوصی این مسائل وجود دارد و حتی خرج تیم هایشان از اولیا کودکان تامین می‌شود. به اعتقاد من باید صلاحیت هر کسی که در این فوتبال کار می کند مشخص شود. حتی من بارها دیدم که مربی روی سکو نشسته است و الفاظ رکیکی را نسبت به داور و بازیکنان تیم خودش به کار می برد که من شرمم می‌آید بگویم به آنها همکا هستم.

پروین گفت: پیشنهاد تیم هایی که میان باید مسئولانشان گزینش شوند و سرمربیان هم مورد تایید هیات فوتبال قرار بگیرند.

سرمربی تیم جوانان سایپا در پایان تاکید کرد: در حال حاضر فصل تابستان است و اولیا می‌خواهند فرزندانشان را به مدرسه فوتبال بفرستند. آنها باید پیش از اینکه فرزندانشان را جایی بگذارند تحقیق کنند و شناخت لازم را نسبت به آن مجموعه داشته باشند و تنها به آگهی هایی که منتظر می شود تکیه نکنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)