مرجع خبری پرسپولیس : علی پروین گفت: اگر می‌خواهید به جام جهانی برویم باید با برنامه‌های کی‌روش کنار بیاییم.

 

علی پروین درباره اعتراض برخی مربیان به تصمیمات کی‌روش، تعداد تیم‌های لیگ برتر و ماجرای سه اخطاره بودن مهاجم شهرداری تبریز در بازی با پرسپولیس صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

این روزها بحث کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر مطرح است. نظر شما در این باره چیست؟

– لیگ خوبی داریم اما به نظر من لیگ اگر ۱۴ تیمی شود خیلی بهتر است چون می‌تواند پربارتر و کم‌فشارتر باشد و به فوتبال ما کمک کند.

 

ولی خیلی‌ها می‌گویند با این تصمیم استعدادها از بین می‌رود؟

– ببینید زمانی بود که بازی‌های آسیایی نداشتیم و حتی لیگ را می‌شد بیشتر از تعداد برگزار کرد اما الان شرایط زمین تا آسمان فرق دارد. الان بازی‌های آسیایی مشکلی است که برنامه ریزی‌ را سخت می‌کند بنده‌خداها در سازمان لیگ هر کاری می‌کنند جور درنمی‌آید و یا صدای این و آن در می‌آید. فردا، پس فردا لیگ قهرمانان آسیا شروع شود و وضعیت بازی‌ها خیلی بد می‌شود تیم‌ها باید هر دو یا سه روز بازی کند. این اتفاق‌ها باعث می‌شود مصدومیت‌ها و خیلی از مسائل بیشتر شود و سطح کیفی بازی‌ها پایین بیاید.

 

حالا باید چه کار کرد؟

– به نظر من همین امروز و فردا باید اعلام کنند که لیگ بعد 14 تیمی خواهد بود. با این وضعیت یعنی لیگ ۱۴ تیمی همه چیز بهتر می‌شود و همه تیم‌ها از الان می‌دانند که باید برای چه مبازره کنند. اگر این اتفاق افتاد سطح کیفی مسابقات را با الان بررسی کنید. با الان وضعیت خوب بوده ولی اگر لیگ قهرمانان آسیا شروع شود چه خواهد شد؟

 

بگذریم. همانطور که می‌دانید تیم ملی خودش را آماده می‌کند تا 10 اسفند برابر قطر به میدان برود. نظر شما چیست؟

– خدا رو شکر نگذاشتیم کار ما به دقیقه ۹۰ بکشد. با نتایجی که آوردیم صعودمان قطعی است. البته کار ما در مرحله بعدی خیلی سخت است و معیارمان در آنجا مشخص می‌شود. درست است بازی با قطر تشریفاتی است اما همیشه شکست دادن تیم‌های عربی لذت بخش است.

 

 ۱۲ روز تعطیلی به خاطر این بازی تشریفاتی نیاز است؟

– این دیگر بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد و باید به آن احترام گذاشت. شاید مسائلی است که ایشان این تصمیم را گرفته است.

 

اما خیلی از مربیان به این موضوع اعتراض دارند.

– مربیان ما همه زحمتکش هستند اما تیم ملی واجب است. اگر تیم ملی به جام جهانی برود افتخار ایران و به نفع فوتبال ما مردم ما است. پس باید به این نظر احترام گذاشت. من از همه خواهش می‌کنم بالاخره طوری با نظر کی‌روش کنار بیایند تا با رفتن به جام جهانی همه مردم کیفش را کنند. یکی از آرزوهای قلبی‌ام این است که تیم ملی را در جام جهانی ببینم. برای این کار باید به نظر کی‌روش احترام گذاشت. درست است تیم‌ها دچار مشکل می‌شوند اما موفقیت تیم ملی افتخار مملکت است. کی‌روش یک مربی درجه یک است و باید به او کمک کرد تا موفق شود.

 

آقای پروین نظر شما درباره اشتباهات داوری در هفته‌های گذشته لیگ برتر چیست؟

– درست است یک مقدار اشتباه داوری وجود دارد اما از آن موقعی که ما فوتبال بازی می‌کردیم این اتفاق بود اما من حاضرم با قدرت اعلام کنم داوران در ایران غرض‌ورزی ندارند و برای قضاوت خوب در یک بازی تمام تلاش خود را می‌کنند. به تمام داوران ایرانی خسته نباشید می‌گویم. حالا شاید خود ما هم بعضی اوقات از آنها انتقاداتی کرده باشیم اما داوران ما جزء بهترین‌ها هستند و امیدوارم در آسیا به حق خود برسند.

 

حتما در جریان هستید که پس از بازی با شهرداری تبریز صحبت‌هایی درباره سه اخطاره بودن سعید دقیقی مطرح شد…

– فکر نمی‌کنم دقیقی سه کارته باشد اما وقتی متوجه شدم باشگاه گفته مستندات دارد مطمئن باشید از حق تیم دفاع خواهیم کرد. باشگاه پیگیر این ماجرا است. البته پرسپولیس در هر بازی باید برنده باشد تا کار به اینجاها نکشد.

 

یک برد، یک باخت و یک تساوی این نتیجه خوبی برای دنیزلی است؟

– می‌دانید که دنیزلی با چه شرایطی و از کی به ما پیوسته است و تغییراتی که با حضور ایشان افتاده را می‌بینید. ایشان نیاز به زمان دارد و انشاءالله بتوانیم روز جمعه مقابل مس سرچشمه به سه امتیاز برسیم و باز هم تکانی در جدول بخوریم. تیم‌هایی مثل مس سرچشمه در ورزشگاه آزادی برای گل نخوردن دست به هر کاری می‌زنند. امیدوارم بچه‌ها همان دقایق ابتدایی کار را تمام کنند.

 

مثل اینکه رابطه شما با دنیزلی خیلی خوب شده؟

– ما با هیچ‌کس مشکلی نداریم و با همه خوب هستیم. هر کمکی هم از دستمان برآید برای پرسپولیس انجام خواهیم داد چون ما عاشق این تیم بودیم، هستیم و خواهیم بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)