مرجع خبری پرسپولیس : اسطوره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با روزنامه حیات نو حمایت رسمی خود را از میرحسین موسوی اعلام کرد.

* در انتخابات به چه کسی رای می‌دهید؟

– من در دوره قبل از آقای رفسنجانی حمایت کردم، اما متاسفانه ایشان رای نیاورند و امسال هم امیدوارم آقای موسوی رای بیاورند چون ایشان به خوبی مشکلات را می‌شناسند و شاید تا حدودی مردم را به آرامش برسانند.

* چرا میرحسین موسوی؟

– این آقای همان نخست وزیری است که در دوران جنگ ایران را اداره می‌کردند و مورد قبول مقامات سیاسی آن زمان هم بودند. به خدا مشکلاتی که ما در زمان جنگ داشتیم خیلی کمتر از حال بود. امیدوارم ایشان رای بیاورند. علاوه بر اینها آقای موسوی خیلی مردمی و خاکی بودند. ایشان وقتی نخست وزیر بودند با پیکان تردد می‌کردند و ما یک بادی‌گارد هم در اطرافشان نمی‌دیدیم. امسال هم که وقتی برای ثبت نامه رفتند یک پراید داشتند که این رفتارهای جای تقدیر دارد. ما در حال حاضر کمتر مرد سیاسی را می‌بینیم که این قدر ساده باشند.

* این چه فایده برای کشور دارد؟

– کسی که اینقدر ساده زندگی می‌کند یعنی از خود مردم است و می‌تواند مشکلات اقتصادی آنها را حل کند. شاید به لطف خدا من محتاج نباشم ولی در چند سال اخیر مشکلات مردم را به خوبی احساس کردم و می‌دانم آنها چه قدر سختی کشیده‌اند و امیدوارم رییس جمهور آینده این مشکلات اقتصادی را حل کند تا آرامش به خانه‌ها برگردد . به نظرم ما در دولت به تغییرات اساسی نیاز داریم تا مشکلات به پایان برسد.

* چرا در دولت احمدی نژاد از پرسپولیس حذف شدید؟

– این را آقای علی آبادی که همیشه با من مشکل داشتند باید جواب بدهند. این آقا من را از خانه خودم بیرون کردند و امیدوارم روزی بفهمد چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. من هیچ وقت عوامل این کار را نمی‌بخشم و امیدوارم رییس ورزش بعدی حداقل لیاقت داشته باشد تا سیاه‌ترین روز‌های ورزشی که در چهار سال گذشته رقم خورد دیگر تکرار نشود و افتخارات گذشته به جامعه ما برگردد.

* چرا پرسپولیس در این مدت چندان خوب نتیجه نگرفت؟

– در این مدت سیاست پدر پرسپولیس را در آورد و من واقعا نمی‌دانم چرا مدیر لایق مثل کاشانی که در اولین سال حضورش تیم را قهرمان کرد باید برود و افرادی به جای او بیایند که توانایی‌هایشان را نشان داده‌اند.این بزرگ‌ترین اشتباه سازمان در قبال باشگاه مردمی مثل پرسپولیس است و آنها با نابود کردن این تیم در فصل جاری به 20 میلیون ایرانی خیانت کرده‌اند که این واقعا جای تاسف دارد. بعد از بازی با بنیاد کار مردم بیچاره که از راه‌های دور آمده بودند با سرخوردگی رفتند که این جای تاسف دارد من اشک‌های این مردم در آن روز دیدم و نمی‌دانم آقایان چطور با وجدان خود کنار می‌آیند.

* وینگادا و بازیکنان در ناکامی‌ها چقدر موثر بودند؟

– کمترین تقصیر متوجه عوامل فنی بود. البته پرسپولیس در زمین هم خوب نبود که این به بی‌روحیه بودن بازیکنان بر می‌گردد بیشتر از همه مدیریت باشگاه مقصر است چون خودش به حاشیه‌ها دامن می‌زند و دوست نداشتند تیم نتیجه بگیرد.

* جریان اضافه شدن شما به هیات مدیره چیست؟

– از مدت‌ها پیش که تیم ناکامی را آغاز کرد در این باره با من صحبت‌های شد که چندان جدی نبود و بعد از حذف از آسیا هم تماس‌های گرفتند که به آنها فکر نمی‌کنم چون احساس می‌کنم علی پروین قرار است در نقش گره گشایی ماندن آقایان در مجموعه پرسپولیس باشد.

* یعنی برای بازگشت جواب رد می‌دهید؟

– حالا که پایان دوران ریاست سازمان تربیت بدنی است آنها می‌خواهند از اسم من استفاده کنند که این اجازه را نمی‌دهم و اگر روزی هم برگشتم شک نکنید با شرط بوده البته پرسپولیس عشق من است ولی با این مدیران باید مثل خودشان رفتار کرد. 

* چرا تیم‌های مردمی مثل استقلال و پرسپولیس ثبات چندانی ندارند؟

– این تیم‌ها مدام دچار تغییر مدیریت می‌شوند و همین مسئله آنها را نابود کرده است در همین چهار سال اخیر پرسپولیس چند مدیر عامل داشته که این مسئله جای تاسف دارد چون یک مدیر دو سال برای پیاده کردن ایده‌های فرصت نداشته به همان اندازه هم که سرمربی عوض کرده‌اند حالا با این شرایط چطور تیم می‌تواند به موفقیت برسد من که 50 سال در این فوتبال بوده‌ام نمی‌توان جواب این سوال را بدهم چون شرایط خوب نیست استقلال هم به این اندازه مشکل داشته و با این وضعیت این دو تیم روز به روز شرایط بدتری پیدا می‌کنند و حتی با مردمی شدن هم نمی‌توان کاری کرد چون سازمان طوری تیم را واگذار نمی‌کند که مردم تصمیم گیرنده باشند و باز هم خودشان دوست دارند در این دو تیم مردمی حکمرانی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)