پرسپولیس نیوز : بعد از باخت تاریخی استقلال به پرسپولیس در شهریور سال 52 حرف و حدیث های بسیاری بین جواد الله وردی و مدیر وقت باشگاه استقلال به وجود آمد.

خبر فوت تیمسار خسروانی مدیر سابق استقلال باعث شد تا اولین موضوعی که به ذهن بسیاری از مردم و به خصوص طرفداران دو تیم بزرگ کشور برسد، دیدار تاریخی 6 بر صفر پرسپولیس – استقلال و حواشی بعد از آن مسابقه بود. شکستی که باعث شد خسروانی برای فرار از بار سنگین آن تهمت تبانی به یکی از بازیکنان تیمش بزند و وی را عامل باخت 6 بر صفر مقابل سرخپوشان معرفی نماید.

جواد الله وردی، جوانی که در آن روز علی رغم مصدومیت در ترکیب قرار گرفت، عامل این باخت معرفی شد و بعد از 3 ماه از آن مسابقه با دریافت رضایت نامه اش به پرسپولیس پیوست تا حرف و حدیث ها را بیشتر کند.

الله وردی که خبر فوت خسروانی را امروز شنیده بود،  عنوان کرد: نمی دانم چه بگویم. امیدوارم خدا از تقصیرات تمام بندگانش بگذرد. من فقط همین را می توانم بگویم، چراکه خسروانی مهری بر پیشانی من زد که سال ها از آن رنج بردم و زندگی من را به مخاطره انداخت.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس در مورد آن دیدار تاریخی و برخورد مالک باشگاه آبی پوشان می گوید: دو روز بعد از آن شکست سنگین، خسروانی در رختکن حاضر شد و مقابل همه بازیکنان به من انگ تبانی چسباند و به راحتی اشتباه و گناه مابقی نفرات را پاک کرد. اما من در آن زمان جوان بودم و خسروانی نیز جزو درباریان بود. فقط سکوت کردم و همه چیز را به خدا واگذار کردم. او به من گفت: تو مایه ننگ استقلال هستی در حالی که فکر نمی کرد که یک بازیکن توانایی ثبت چنین نتیجه ای را ندارد.

او افزود:به هر حال آن روز پرسپولیس بسیار عالی بازی کرد و ما بد. این قانون فوتبال بود که خوب نباشی، شکست می خوری، مثل برزیل که در خانه با 7 گل در مقابل آلمان شکست خورد. آیا می توانیم بگوییم که یک بازیکن باعث چنین شکستی شده است. به هر حال سه ماه بعد از آن داستان ما برای ناهار به یکی از رستوران های تهران رفته بودیم که پس از پایان ناهار درگیری لفظی بین من و یکی از بازیکنان آن موقع استقلال بوجود آمد. (دلیل آن هم این بود که من از روی جوانی حرفی نه چندان خوب به هادی نراقی زده بودم واتفاقا بعد از آن به دلیل اینکه بزرگ تر از من بود، از وی عذرخواهی کردم. البته باید بگویم این کری خوانی من و هادی به زمان دبستان ما برمی گردد. یادم می آید در دوران دبستان یک بار با هادی مسابقه گذاشتم که اگر بتوانم او را شکست دهم او به من جایزه ای بدهد. اتفاقا در آن بازی 6 گل به هادی زدم و او جایزه من را داد اما این جایزه شروع کری خوانی ها و درگیری های لفظی ما بود.)

الله وردی اضافه کرد:دو تن از بازیکنان استقلال که تقریبا سال های پایانی عمر فوتبالی شان را طی می کردند و در دیدار 6 بر صفر مقابل پرسپولیس هم حضور داشتند، بسیار برای من مشکل تراشی کردند و عرصه را بر من تنگ نمودند و باعث شد با نگارش نامه ای 27 صفحه ای، از خسروانی و استقلال خداحافظی کنم و چون بازیکنی بودم که در استقلال به میدان رفته بودم نمی توانستم راهی تیمی کوچک شوم. پس به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت دادم و این باعث بزرگ تر شدن شایعات علیه من بود.

به هر حال هرچه بود گذشت و داستان خسروانی هم پایان یافت. بازیکن سابق پرسپولیس در مورد شرایط این روزهای سرخپوشان و دیدار گذشته این تیم می گوید: فکر نمی کنم این تیم نیز چنگی به دل بزند. برانکو مربی بسیار بزرگ و باتجربه ای است اما نمی توانیم سوار پراید شویم و انتظار رقابت با بنز را داشته باشیم. این مربی خوب کروات امکانات کافی را برای تیمی مقتدر و مدعی ساختن ندارد.

الله وردی در مورد دلیل این امر نیز گفت: فکر می کنم ضعف مدیریت باعث شد تا پرسپولیس به این روز بیافتد که از دست برانکو هم کاری برنیاید. ضعفی که از زمان آقای خادم بیشتر شد و دیگر کسی نتوانست آن را درست کند. پرسپولیس تا یک هفته قبل از شروع مسابقات هم نفرات مورد نیازش را جذب نکرده بود، پس چطور می توان توقع داشت آنها با یک هارمونی هماهنگ در زمین حاضر شوند.

وی در ادامه گفت: چند روز پیش مصاحبه ای را می خواندم که بازیکنان عنوان می کردند که گرمای اهواز برای ما مشکل ساز شد. من فکر می کنم اینها همه بهانه است. ما هم در همین گرما در اهواز به میدان رفتیم و جالب اینکه بازیکنان اهوازی از حال می رفتند اما ما 90 دقیقه حمله می کردیم. پس این بهانه ای است که بازیکنان آن را به خود قبولانده اند. ما آن زمان برای بدنسازی به کوه و تپه می رفتیم و آنها به آکادمی اما جالب اینکه از اواسط بازی فقط راه می روند.

الله وردی در پایان گفت: تا روزی که برای این کلان سرمایه های مملکتمان مدیر کلان فکر ورزشی نباشد، پرسپولیس و استقلال هیچ هم نخواهند بود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)