از چندی پیش اخباری مبنی بر احتمال تغییرات در کادر فنی سپاهان به گوش می رسید و بالاخره علیرضا مرزبان از این تیم کنار رفت.

از باشگاه سپاهان خبر می رسد که محرم نویدکیا، اصلی ترین مخالف حضور مرزبان بوده و حتی تهدید کرده در صورت ادامه حضور این مربی، از تیم کنار خواهد رفت.

البته نویدکیا تنها بازیکنی نبود که با مرزبان مشکل داشت و برخی دیگر نیز همین تقاضا را از مدیران باشگاه داشتند و در نهایت مسئولان از کرانچار خواستند عذر دستیارش را بخواهد که ابتدا با مخالفت سرمربی کروات مواجه شد اما زمانی که کرانچار فهمید ممکن است شغل خودش را نیز از دست بدهد، سرانجام با این خواسته موافقت کرد.

مرزبان در دوران حضور در استیل آذین نیز همین شرایط را تجربه کرد و به دلیل اختلاف نظر با علی کریمی مجبور به خداحافظی از کادر فنی شد!

 مربی جدا شده تیم سپاهان گفت: «ما تيموريان، كريم انصاري‌فرد، پژمان منتظري و علي كريمي را مي‌خواستيم اما هيچ‌كدام را نتوانستيم جذب كنيم.»

روزنامه نصف جهان اصفهان نوشت: جدايي عليرضا مرزبان از سپاهان يكي از اخبار غيرمنتظره هفته گذشته بود. دستيار و مترجم كرانچار كه حرف‌هاي زيادي در مورد دلايل اخراجش بر سر زبان‌ها است پاسخ به اين حرف‌ها را به كنفرانس مطبوعاتي امروزش موكول كرده اما با اين حال در مصاحبه ای به برخي از اين صحبت‌ها پاسخ داده است. صحبت‌هايي كه بيش از هر چيز مويد يك نكته است؛ اين جدايي اصلا توافقي نبوده است!

* اين جدايي به اصطلاح توافقي كمي غيرمنتظره بود!
– اجازه بدهيد من در يك نشست مطبوعاتي كه به‌زودي برگزار خواهم كرد، همه‌چيز را در اين باره بگويم.

* ظاهرا اين قطع همكاري برخلاف آن چيزي كه باشگاه سپاهان اعلام كرده، چندان هم توافقي نبوده، درست است؟
– بهتر است در اين ‌مورد فعلاً حرفي نزنم. شما من را مي‌شناسيد و مي‌دانيد كه طرفدار دموكراسي هستم. ترجيح مي‌دهم همه حرف‌هايم را در يك فضاي دوستانه با مطبوعات عنوان كنم. تنها يك سوال از شما مي‌پرسم و آن هم اينكه به‌نظر شما اگر ما بازي با الاهلي را برده بوديم، ‌باز هم اين اتفاق مي‌افتاد؟

* واقعا جدايي شما از سپاهان به شكست سنگين تيم مقابل الاهلي ارتباط دارد؟
– چه بگويم! شما خودتان همه‌چيز را بهتر از من مي‌دانيد.

* بعضي‌ها دليل جدايي بازيكنان را نظر شما مي‌دانستند.
– من هيچ نقشي در اين زمينه نداشتم. بعضي بازيكنان خودشان مي‌خواستند بروند، بعضي از آنها را هم باشگاه نمي‌خواست. يكي از بازيكنان خودش به كرانچار گفت اگر من فيكس بازي مي‌كنم، بمانم و اگر نه بروم. يكي ديگر چون نظم نداشت، ‌او را كنار گذاشتيم.

* پس چرا همه اين بازيكنان عليه شما حرف مي‌زدند؟ چرا نمي‌گفتند كرانچار يا مثلاً رحيمي؟
– كسي عليه من حرف نزد. البته شايد هم من مصاحبه‌ها را خوب تعقيب نكردم. تنها هاشم بيك‌زاده بود كه با صراحت از من اسم آورد و رحمان احمدي هم در حاشيه به نام من اشاره كرده بود. من به باشگاه گفتم هرچه بازيكن مي‌توانيد نگه داريد و از طرفي تأكيد كردم كه از رده‌هاي پايين‌تر بازيكن بياوريم و روي تيم‌هاي پايه سرمايه‌گذاري كنيم. افتخار مي‌كنم كه همين اتفاق افتاد. من با هيچ بازيكني مشكل نداشتم. قسم مي‌خورم كه هيچ‌وقت نگفتم فلان‌بازيكن باشد يا برود! ما تيم جديدي درست كرديم كه بسيار بهتر از قبل است.

* سپاهان بازيكن جديد گرفت ولي به‌جز خلعتبري، بقيه را روي نيمكت نشانده است. چرا؟
– مثلاً كدام بازيكنان؟

* غلامي، زنيدپور، محسن ايران‌نژاد و…
– خب ببينيد. بايد حرفه‌اي به قضيه‌ نگاه كنيد. هفت‌بازيكن جديد سپاهان همگي بازي مي‌كنند ولي مگر هر بازيكن جديدي كه به يك تيم مي‌رود، بايد حتماً ‌بازي كند؟ اين اشكال فوتبال ايران است كه هرساله اكثر تيم‌ها، هفت هشت بازيكن خود را از دست مي‌دهند و جابجايي بازيكن دارند در حالي كه تيمي مثل رئال امسال تنها دو بازيكن جديد به خدمت گرفته است.

* شما واقعاً در پروژه جذب بعضي بازيكنان توسط باشگاه سپاهان، دخالت داشتيد؟
– الان توضيح مي‌دهم! ببينيد، ما از بهمن‌ماه گذشته شروع كرديم درمورد يكسري از بازيكن‌هايي كه مي‌خواستيم با آقاي كرانچار و باشگاه صحبت كرديم. ما بازيكنان فوق‌العاده خوبي را انتخاب كرده بوديم اما از ليستي كه ما داده بوديم، ‌80‌ درصد بازيكنان را نتوانستيم بگيريم. ما تيموريان، كريم انصاري‌فرد، پژمان منتظري و علي كريمي را مي‌خواستيم اما هيچ‌كدام را نتوانستيم جذب كنيم.

* اين هم جواب سوال ما نبود!
– شايد به‌خاطر اينكه من مسائل را به بيرون انتقال مي‌دادم و به‌نوعي سخنگوي تيم بودم، همه‌چيز سر من شكسته شد. مثلاً گفتند كلاه‌كج را چرا گرفته‌ايد. كرانچار خودش گفت كه با كلاه‌كج در پرسپوليس كار كرده و او را مي‌شناسد و مي‌داند كه بازيكن خوبي است. من آدم مسئوليت‌پذيري هستم. يك چيزي اتفاق بيفتد، ‌مي‌گويم. مي‌دانستم در اين راهي كه در پيش دارم، تركش‌هايي به من اصابت مي‌كند اما تحمل كردم مثلاً درباره رفتن جانواريو بايد بگويم اين بازيكن سه‌ هفته تيم را رها كرد و رفت و هيچ خبري به ما نداد. حتي يك زنگ هم نزد. كرانچار يك مربي منظم و اهل ديسيپلين است. نمي‌توانست چنين بازيكني را تحمل كند.

* شما يك مقطعي هم با استيلي در پرسپوليس و بعد هم در استيل‌آذين بوديد و آنجا هم همين شايعات پشت سر شما بود.
– مثلاً چه شايعاتي؟

* مثلا يكسري از بازيكناني كه زمان استيلي از پرسپوليس جدا شدند، همگي مي‌گفتند شما عامل جدايي آنها بوديد.
– مي‌دانيد چرا؟ چون من يك كمك‌مربي معمولي نيستم. من مدرس فوتبال در اروپا بودم. من آدم بي‌سوادي نيستم. من مسووليت قبول مي‌كنم. كار خودم را به بهترين شكل انجام مي‌دهم. در ارتباط با سرمربي هم همه كارها را دنبال مي‌كنم. من آناليزور، بدنساز، مترجم و كمك‌مربي تيم بودم. كار عملياتي انجام مي‌دادم اما وقتي سپاهان قهرمان شد، هيچ‌كس نگفت من هم در اين قهرماني تأثير داشتم، اين براي من جالب است.

* آخر بعضي‌ها مي‌گفتند مرزبان چنان «سپاهان- سپاهان» مي‌كند انگار از بچگي سپاهاني بوده! مي‌گويند مرزبان بيشتر يك شومن است.
– چكار كردم كه مي‌گوييد من يك شومن هستم؟

* همين كه گفته ‌بوديد اگر سپاهان قهرمان شود از فولادشهر تا اصفهان با پاي پياده مي‌آييد تا تحريك تماشاگران سپاهان و…
– خب مگر با پاي پياده نيامدم؟ دنبال شو نبودم. من چهار تا كار را با هم انجام مي‌دادم. از صبح تا شب دنبال اين كارها بودم اما هيچ كس نمي‌گويد مرزبان از نظر فني قوي است البته يك چيزي را هم بگويم و آن هم اينكه بعضي‌ها هم هستند كه مخالف نظر شما را دارند. يعني مي‌گويند 60 درصد كادر فني مرزبان است و او كار اصلي را انجام مي‌دهد كه البته من اين را هم قبول ندارم.

* در مورد جدايي بصيرت هم مي‌گفتند كه مقصر شما بوديد.
– در اين مورد مي‌توانيد با محمود كريمي صحبت كنيد. او همه چيز را مي‌داند. كرانچار خودش گفت كه بصيرت را نمي‌خواهد. من هيچ نقشي نداشتم. تنها گفتم اجازه بدهيد من با بصيرت صحبت كنم و اين موضوع را به او بگويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)