کمیته انضباطی که باید مستقل باشد، به دستور مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال، کارمندان و مدیران فدراسیون را از پرونده بیرون کشیده و رای به تغییر نتیجه بازی داده است.

رای پرونده اریک باگناما بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان در حالی از سوی کمیته انضباطی اعلام شد که منابع آگاه می گویند این رای را مشاور فدراسیون فوتبال به شکل دستوری به کمیته انضباطی دیکته کرده است.

در شرایطی که گفته می شود استعلام بازیکن گابنی گل‌گهر را فدراسیون فوتبال از فدراسیون گابن گرفته و صرف نظر از صدور رای سه بر صفر و تغییر نتایج سه بازی گل گهر مقابل استقلال، سپاهان و پیکان، حتما باید با فدراسیون فوتبال هم برخورد می شد اما مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال که این روزها انگار نقشی فراتر از مشاور دارد، فدراسیون را از این پرونده بیرون کشیده و به کمیته انضباطی دستور داده بازی ها را سه بر صفر کند.

یک فایل صوتی از غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون که به یکی از اعضای کمیته انضباطی گفته بازی ها را سه بر صفر کنید، اثبات می کند متاسفانه در این پرونده استقلال کمیته انضباطی که باید مستقل از فدراسیون فوتبال عمل کند، زیر سوال رفته است.

گفته می شود مشاور حقوقی فدراسیون حتی به اعضای کمیته انضباطی دستور داده اگر خواستند مستقیم با آن دسته از کارمندان فدراسیون که در این پرونده تخلف کرده اند تماس بگیرند و اگر سوالی از آنها دارند، حتما با او هماهنگ کنند و یا او را در جریان بگذارند و یا از طریق او سوال بپرسند.

پیش از این مهرداد سراجی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود در فدراسیون یک عده به عنوان مشاور به جای روسای کمیته‌ها و دپارتمان‌ها تصمیم می‌گیرند و اداره فدراسیون فوتبال دست کسانی افتاده که مسئولیتی ندارند و فقط دستور می‌دهند.

فایل صوتی غلامرضا رفیعی و دستوری که مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال به دو عضو کمیته انضباطی داده ثابت می کند حداقل در مورد مشاور حقوقی فدراسیون حق با مهرداد سراجی است. غلامرضا رفیعی این روزها تبدیل به تصمیم گیرنده اصلی فدراسیون در مسائل حقوقی شده و با توجه به حرف های خلاف واقعیت این شخص (که در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به دروغ گفته بود داوران ما باد توپ ها را خالی می کنند و توپ ها را مخفیانه در کیف خود می گذارند و از کشورهای خارجی به ایران می آورند و همچنین در ماجرای VAR هم حقیقت را وارونه جلوه داده و درباره نامه نگاری فیفا با ایران و الزام تیم ملی به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در بازی ایران و کره جنوبی و مشروط بودن میزبانی ما در این بازی، راست نگفته بود) معلوم نیست چرا فدراسیون فوتبال همچنان به مشاور حقوقی اش که باید به خاطر راست نگفتن تا به حال یا استعفا کرده باشد و یا از کار برکنار شده باشد، اجازه می دهد با دخالت یا دستور خود، استقلال کمیته انضباطی و کمیته های قضایی فدراسیون که باید مستقل باشند را زیرسوال ببرد.

نکته عجیب تر این است که رفیعی پیش از این عضو کمیته انضباطی باشگاه استقلال بوده و الان هم رایی داده است که به نفع این باشگاه بوده است. تصاویر زیر از حضور او در اردوی استقلال را ببینید:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)