مدیر عامل باشگاه استقلال همچنان از بی پولی های این باشگاه می نالد و در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که می خواهد خانه اش را بفروشد تا از این طریق هزینه های جاری فصل و بدهی بازیکنان را پرداخت کند.

به گزارش فردا، استقلال در فصل جاری به گفته شخص مدیر عامل این باشگاه رقمی بالغ بر 18 میلیارد تومان هزینه کرده است. یکی دو هفته پیش بود که امیر قلعه نوئی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که بودجه استقلال 17 میلیارد تومان تصویب شده كه قرار بود نیمی از آن را فتح‌ا…زاده و مابقی را وزارت ورزش تأمین كند.

البته فتح الله زاده نیز پیش از این اعلام کرده بود که باشگاه نیمی از بودجه سال جاری را تامین کرده و نصف دیگر را باید وزارت ورزش و جوانان بدهد. در این بین تامین نیمی از بودجه 18 میلیاردی استقلال، رقمی بالغ بر 9 میلیارد تومان می شود. از سوی دیگر آبان ماه سال جاری بود که وزارت ورزش و جوانان رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان به باشگاه استقلال پرداخت کرد تا مجموعا 11 میلیارد تومان از بودجه 18 میلیاردی استقلال در فصل جاری تامین شود. حال سوال اینجاست که این 11 میلیارد تومان که 60 درصد بودجه این فصل استقلالی ها نیز به حساب می آید، چگونه خرج شده که هنوز اکثر بازیکنان استقلال کمتر از 40 درصد از رقم قراردادهایشان را دریافت کرده اند؟

3 سال پیش و در زمان ریاست علی سعیدلو بر سازمان تربیت بدنی، استقلال و پرسپولیس موظف شدند که در سال اول 50 درصد، سال دوم 60 درصد و سال سوم 70 درصد از هزینه های جاری خود را تامین کنند. امسال اما همان سال سومی است که باید سرخابی ها 70 درصد از هزینه های خود را تامین می کردند و وزارت ورزش نیز تنها 30 درصد از بودجه این دو تیم را پرداخت می کرد. اما استقلالی ها در لیگ دوازدهم نتوانستند 70 درصد از بودجه خود را تامین کنند و بار دیگر دست به دامان دولت و وزارت ورزش و جوانان شدند.

دو دستگی در بین بازیکنان

بازیکنان استقلال در فصل جاری در خصوص مسائل مالی به دو دسته تقسیم شده اند. دسته اول گروهی هستند که حرفی از پول و بدهی باشگاه نمی زنند و گروهی هم دائما از بی پولی و عدم پرداخت مطالباتشان سخن می گویند. دلیل این موضوع نیز این است که گروه اول بخش عمده پول خود را دریافت کرده اند و گروه دوم نیز از آنجایی که جزو بازیکنان طراز اول این تیم به شمار نمی روند، یا پولی نگرفته اند و یا اینکه درصد کمی از رقم قرارداد آنها برای لیگ دوازدهم پرداخت شده است.

در این بین شنیده می شود که مبلغ قابل توجهی از بودجه باشگاه برای پرداخت رقم قرارداد جواد نکونام، مهدی رحمتی و امیر قلعه نوئی صرف شده و همین دریافتی ها باعث شده تا در آن سو، برخی از بازیکنانی کمتر از آنچه که حق شان بوده دریافت کنند تا نوعی بی عدالتی در باشگاه استقلال رخ دهد.

بازیکنی که رکورددار طلبکاران است

مشكلات مالی در استقلال مدت‌ها است به تنها دغدغه كادر فنی، مدیریتی و بازیكنان این تیم تبدیل شده. هر روز به بازیكنان و كادر فنی این تیم وعده داده می‌شود اما این مشكلات برطرف نمی‌شود و همچنان پا بر جا مانده. در این شرایط هستند بازیكنانی كه مبلغی از پول قرارداد خود را دریافت می‌كنند اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد كیانوش رحمتی ركورددار بی‌پولی و عدم دریافت مبلغ قرارداد است. رحمتی كه فصل پیش مصدوم شد و پای خود را به تیغ جراحان سپرد 15 ماه است كه یك ریال هم از استقلال دریافتی نداشته. او از این حیث ركورددار است اما جالب‌تر اینكه این هافبك باتجربه 265 میلیون از قرارداد فصل گذشته خود را هم طلبكار است. گفته می‌شود طی چند ماه اخیر حتی مسوولان استقلال یك چك 300 میلیونی در اختیار رحمتی و بائو قرار دادند كه نفری 150 میلیون دریافت كنند اما فقط 150 میلیون در حساب باشگاه بود كه بائو تمام آن را به جیب زد تا پولی از قرارداد رحمتی پرداخت نشود و او همچنان ركورددار بماند. حالا هم كه رحمتی بازی نمی‌كند مسوولان پولی از قرارداد او را پرداخت نمی‌كنند. هر چند آنهایی كه بازی می‌كنند هم دست كمی از كیانوش رحمتی ندارند به جز دو سه نفر كه درصد بالایی از قرارداد خود را دریافت كرده‌اند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)