اسطوره فرانسوی از تصمیمش برای ایجاد تغییر و تحول در نحوه برگزاری جام ملت‌های اروپا دفاع کرد و به ارائه مزیت‌های سیستم جدید پرداخت.

ایسنا، میشل پلاتینی رئیس یوفا معتقد است انتقادهایی که از نحوه سیستم جدید جام ملت‌های اروپا ارائه می‌شود کارشناسانه نیست.

بر مبنای تصمیم جدید یوفا، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا قرار است به صورت پراکنده در شهرهای مختلف اروپا برگزار شود، بعد از این تصمیم انتقادهای زیادی به تصمیم جدید یوفا صورت گرفت.

رییس 57 ساله یوفا معتقد است تصمیمش بهترین تصمیم بوده است و توضیح می‌دهد چرا هواداران فوتبال می‌توانند از سیستم جدید سود ببرند:" به جای اینکه هواداران به جام ملت‌های اروپا بروند، جام ملت‌های اروپا نزد هواداران می‌رود. دیگر نیاز نیست که برای دیدن مسابقه‌ها کیلومترها سفر کنند بلکه به راحتی می‌توانند مسابقه‌ها را از نزدیک ببینند و به هواداران قول می دهیم که در طول این مسابقه‌ها نیز از آن‌ها حمایت خواهد شد. با اجرای این روند تمامی مردم اروپا از پرتغال در غرب گرفته تا قزاقستان در شرق می‌توانند به این مسابقه‌ها دسترسی داشته باشند."

پلاتینی اضافه کرد: البته قرار نیست مثل یورو 2012 بازی‌ها در لهستان و اوکراین باشد و تیم‌ها با فاصله دور خود را به آن‌جا برسانند. سعی خواهیم کرد تا بازی‌ها را نزدیک کشورهای انجام دهنده بازی قرار دهیم.

پلاتینی از هواداران انگلیسی که خود را به یورو 2012 رساندند تشکر کرد و قول داد مشکل رفت و آمد هواداران در یورو حل شود.

در نهایت پلاتینی لب به تمجید از مسی گشود که اگر امسال مرد سال جهان شود رکورد 3 مرد سال پیاپی را خواهد شکست. پلاتینی در این خصوص گفت: " مطمئنم او این رکورد را خواهد زد. نمی‌دانم امسال خواهد بود یا سال دیگر اما مطمئنم او چهارمین جایزه را خواهد گرفت و کرایف، فان باستن و من را پشت سر خواهد گذاشت."

پلاتینی درباره نظر بلاتر در خصوص تغییر این سیستم گفت: "بلاتر به من برای تغییر این سیستم تبریک گفته است. او به من گفت تو توانستی کاری کنی که معمر قذافی نتوانست در قاره آفریقا کند!"

معمر قذافی قصد داشت جام ملت های آفریقا را در سراسر این قاره برگزار کند که به ایده او جامه عمل پوشانده نشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)