مرجع خبری پرسپولیس : ظاهراً كيا يك لحظه تصور كرده كه با گل در بازگشت به پرسپوليس مي‌توانست بازگشتي رويايي داشته باشد اما استرس و حساسيت كار اجازه اين مهم را نداده.

 

در بين بازيكناني كه در تصميم زارع براي انصراف از پنالتي تأثيرگذار بودند و از بين تصاوير مي‌توان به نقش پررنگ آنها پي برد مي‌توان به محمد نوري، حسين بادامكي، عليرضا محمد و حتي وحيد هاشميان اشاره كرد كه البته ظاهراً نوري كه روزگاري پنالتي‌زن اول تيم دايي بود بيشتر از بقيه به پنالتي زدن مازيار اصرار داشت و توپ را دودستي تقديم مهدوي‌كيا كرد.

 

ظاهراً مازيار از اين بازيكنان هم ناراضي است كه چرا اگر خودشان روحيه داشتند حاضر نشدند پشت ضربه پنالتي بايستند. قابل ذكر است فصل قبل و در بازي رفت با راه‌آهن محمد نوري توپ را از مازيار گرفته و پنالتي را خودش زده بود. نوري حتي همين امسال و در دربي رفت هم به عنوان پنالتي‌زن اول پشت توپ ايستاد اما وقتي او ضربه‌اش را به اوت زد و مهرداد اولادي مقابل سايپا ضربه ديگري را هدر داد مازيار در بازي مقابل سايپا دوباره پنالتي‌زن شد.

 

كيا مثل زيكو

مهدي مهدوي‌كيا در هامبورگ پنالتي‌هاي خوبي مي‌زد، همينطور در تيم ملي تا جايي كه در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسياي 2007 با دندان شكسته ضربه او را لي‌وون جائه مهار كرد، اين بزرگترين ناكامي كيا در ضربه پنالتي بود تا روز پنج‌شنبه كه او در بازي اولش براي پرسپوليس دوباره پنالتي خراب كرد و راه رسيدن به امتياز را بست. به قول مزدك ميرزايي، اين اتفاق اهالي فوتبال را ياد زيكو ستاره برزيلي انداخت كه مقابل فرانسه در جام جهاني 86 به بازي آمد و لحظاتي بعد پنالتي سرنوشت‌سازي را خراب كرد يا در واقع اسير ژول باتس شد اما حداقل از تصاوير بازي ملوان – پرسپوليس اينطور برمي‌آيد كه كيا واقعاً قصد پنالتي زدن نداشته و در چهره او استرس موج مي‌زد. ظاهراً كيا يك لحظه تصور كرده كه با گل در بازگشت به پرسپوليس مي‌توانست بازگشتي رويايي داشته باشد اما استرس و حساسيت كار اجازه اين مهم را نداده.

 

بعد از پنالتي بحث برانگيز بازي انزلي، مازيار زارع حال و حوصله چنداني ندارد. مازيار كه با سپردن پنالتي به مهدوي‌كيا حتي از سوي دنيزلي مورد شماتت قرار گرفت حالا عصباني و ناراحت است نه از دنيزلي بلكه از حرف‌هايي كه درباره‌اش گفته مي‌شود. مازيار مي‌گويد دنيزلي به عنوان سرمربي تيم حق داشته كه او را بازخواست كند و بگويد چرا به نيمكت، اين مهم را منتقل نكرده كه نمي‌خواهد پنالتي را بزند اما از اين دلخور است كه چرا مي‌گويند از پنالتي زدن ترسيده و تعصب به تيم سابق را در تصميمش دخالت داده است. مازيار كه بابت گل نكردن پنالتي بازي رفت فينال جام حذفي كلي حرف و حديث شنيد، عصر پنج‌شنبه حتي توپ را روي نقطه پنالتي هم كاشت تا ضربه را بزند اما منصرف شد چرا كه ترسيد اگر توپ را گل نكند دوباره مثل بازي حذفي همان حرف و حديث‌ها را برايش درست كنند. زارع موضوع ديگري را هم در تصميمش دخالت داد و آن بحث آشنايي حسني صفت با او بود. مازيار مي‌گويد حسني‌صفت 7-6 سال با او هم‌تيمي بوده و تمام ريزه‌كاري‌هاي پنالتي زدن و شگردهايش را مي‌داند. از طرفي مازيار به اين خاطر نگران است كه نكند اين دلخوري دنيزلي و واگذاري پنالتي به بازيكن ديگر باعث نيمكت نشيني‌اش شود به‌خصوص اينكه در سيستم مورد علاقه دنيزلي فقط يك هافبك دفاعي بازي خواهد كرد. البته مازيار بدشانس هم بود چرا كه اگر مهدوي‌كيا يا هر بازيكن ديگري كه در آن لحظه روحيه و آمادگي زدن ضربه پنالتي را داشت و توپ گل مي‌شد، اين حرف و حديث‌ها اصلا پيش نمي‌آمد و هافبك انزلي‌چي پرسپوليس الان اينقدر آشفته و عصباني نبود. در هر صورت از آنجايي كه ديگر قرار نيست پرسپوليس تا آخر فصل در انزلي به ميدان برود، به نظر مي‌رسد باز هم پنالتي‌زن اول تيم مازيار زارع است و او هم بدون رودربايستي پشت توپ خواهد ايستاد اما بعيد هم نيست دنيزلي تصميمي عجيب بگيرد و داستان پنالتي‌زن‌هاي پرسپوليس كه هر ازگاهي اوج مي‌گيرد به شكل ديگري ادامه يابد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)