مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان اسبق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مستاجرها صاحبخانه پرسپوليس شده‌اند تا اين تيم به اين حال و روز بيفتد.

محمد پنجعلي، در پي ناكامي پرسپوليس در فصل جاري در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا مصاحبه اي انجام داد كه آن را در زير مي خوانيد:

علت ناكامي پرسپوليس چه بود؟
به نظر من مشكل پرسپوليس از سال گذشته آغاز شد؛ از زماني كه مديريت اين تيم دچار تغيير و تحول شد.
زماني كه تيمي قهرمان مي‌شود تغيير مديريت يك اشتباه بزرگ است و در هيچ كجاي دنيا مربي يا مديري كه نتيجه مي‌گيرد را بركنار نمي كنند، متاسفانه اين تغيير منجر به ناكامي پرسپوليس شد. چرا بايد حبيب كاشاني كنار گذاشته شود؟ 

درگيري انصاري فرد و هدايتي چقدر در ناكامي پرسپوليس نقش داشت؟
متاسفانه تمام پست هايي كه در پرسپوليس وجود دارد انتصابي است و اين انتصابات باعث مي‌شود كه در ميان افراد درگيري به وجود بيايد. درگيري بين انصاري فرد و هدايتي هم باعث شد كه كل تيم به حاشيه برود و در نهايت منجر به ناكامي پرسپوليس شود. 

آيا در باشگاه‌هايي مانند پرسپوليس نبايد كميته فني براي جذب بازيكن وجود داشته باشد؟
در فوتبال دنيا هميشه كميته فني نفرات سال آينده تيم را انتخاب مي‌كند، اما متاسفانه در پرسپوليس افرادي مانند انصاري‌فرد عنوان مي‌كنند كه تيم سال آينده پرسپوليس را خودشان مي‌بندند. در كجاي دنيا مديرعامل نفرات فصل آينده تيم خود را در شرايطي كه هنوز مربيگري پرسپوليس ثبات ندارد انتخاب مي‌كند؟

 درباره اعضاي هيات مديره چه نظري داريد؟
واقعيت اين است كه اكثر اين افراد انتصابي هستند و افراد فوتبالي نيستند. آنها كساني هستند كه باعث مي‌شوند افرادي مانند هدايتي كه بنا بر دلايلي قصد كمك دارند از باشگاه فرار كنند. 

اما هدايتي هم به دنبال سهام پرسپوليس بود؟
هدايتي حق دارد كه مقداري از سهام پرسپوليس را در اختيار داشته باشد. وقتي كه حدود 4 ميليارد به پرسپوليس كمك مي كند بايد هم توقع داشته باشد كه مقداري از سهام اين باشگاه به او تعلق گيرد. 

ميان اعضاي هيات مديره و مديرعامل هماهنگي وجود داشت؟
از درگيري‌هايي كه بين انصاري فرد و هدايتي وجود داشت كاملا مشخص است كه هيچ هماهنگي ميان اين افراد وجود نداشته است.

فارس: با اين وضعيت مي‌توان گفت كه فوتبال ايران حرفه‌اي است؟
موقعي فوتبال ايران حرفه‌اي مي‌ شود كه مدي عامل و اعضاي هيات مديره انتصابي نباشند. وقتي كه كادر فني دولتي باشد هزينه تيم از بيت المال خرج مي‌شود و آنگاه بازيكناني مانند دي كارمو وارد فوتبال ايران مي‌شوند كه جز ضرر چيز ديگري براي فوتبال ندارند.

تا چه حضور مديران غير فوتبالي به پرسپوليس ضربه زد؟
چون باشگاه دولتي است افرادي كه در راس آن قرار دارند افراد فوتبالي نيستند و دلشان براي اين تيم نمي‌سوزد و نبود همين امر باعث ناكامي پرسپوليس شده است..

ارزيابي شما از هيات مديره پرسپوليس چيست؟
به نظر من خيلي از اين افراد در خارج از مجموعه ورزش مديران موفق هستند، اما در بدنه ورزش اينطور نيست و چون از جنس فوتبال نيستند نمي‌توانند تيمي مانند پرسپوليس تصميم گيري كنند. بايد گفت كه مستاجر آمده و صاحبخانه را بيرون كرده است.

تاثير وينگادا در پيشرفت پرسپوليس چقدر بود؟
متاسفانه اين افراد مي‌آيند و پول خود را مي‌گيرند و مي‌روند و هيچ فايده‌اي هم براي فوتبال ايران نخواهند داشت. متاسفانه افراد دلال باعث مي‌شوند اين مربيان در فوتبال ايران حضور يابند. تعدادي دلال يا واسطه به دليل نداشتن كافي مديران از فوتبال حرفه اي وارد عرصه شده اند و به هر نحوي بازيكن، مربي يا سرمربي را به تيم ها تحميل مي كنند و در نهايت سود مالي خود را مي برند بي آنكه كسي به وضعيت آنها در كشور رسيدگي كند.

آيا با دلال‌ها نبايد برخورد كرد؟
برخورد با دلال‌ها را بايد مديريت تيم‌ها انجام دهند. تا وقتي كه مديريت باشگاه‌ها با دلال‌ها يا واسطه‌ها برخورد نكنند وضع به همين شكل خواهد بود و ما دوباره شاهد حضور مربيان نالايق يا ستاره سازي كاذب در تيم هايمان خواهيم بود. 

پس از شكست برابر بنيادكار هواداران به عملكرد بازيكنان نيز انتقاد كرده و آنها را محكوم به كم كاري كردند. نظرتان در اين زمينه چيست؟
بازيكنان تمام تلاش خود را انجام دادند، اما وقتي كه در يك تيم حاشيه وجود داشته باشد قطعاً انگيزه بازيكنان كاهش مي‌يابد و همين امر باعث افت بازيكنان پرسپوليس مقابل بنيادكار بود كه ضعيف ترين بازي خود را به نمايش گذاشتند. من تا به حال از پرسپوليس چنين بازي ضعيفي را نديده بودم. 

حرف آخر؟
اميدوارم ما از اين شكست ها درس بگيريم و بستر در ورزش كشور طوري فراهم شود كه انتخاب مديران واقعاً اصولي بوده و همه افراد لايق در تيم هاي ورزش فعاليت كنند و ديگر براي معرفي اعضا هيات مديره بر حسب انتصاب ها افراد معرفي نشوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)