خبرگزاری پرسپولیس : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد که رفتار سرمربی پرسپولیس غیر حرفه‌ای است و او حق ندارد که به بازیکن بگوید خداحافظی کن.

محمد پنجعلی درباره‌ی وضعیت فوتبال اظهار کرد: متاسفانه در فوتبال ما شایسته‌سالاری وجود ندارد و مدیریت‌ها بیشتر نتیجه‌گراست. چون یک مدیر می‌خواهد تغییر نکند در نتیجه کارهای سطحی را انجام می‌دهد و بازیکنانی را در اختیار می‌گیرد که بتواند در مدت کوتاهی به هدف خود برسد که این موضوع برای فوتبال ما سم است.

وی ادامه داد: چرا باید تیم‌های ایران در مسابقات بین‌المللی حذف شوند و یا تیم ملی در داخل کشور مقابل تیم‌هایی همچون عراق و لبنان ببازد. متاسفانه در فوتبال بیشتر از آن که حرفه‌ای باشیم حرف حرفه‌ای بودن را می‌زنیم، در حالی که حتی کشورهایی که فوتبال را چند سالی است آغاز کرده اند به صورت حرفه‌ای گام برمی‌دارند. تیم‌هایی مانند عربستان، کره و ژاپن که سالهاست فوتبال دارند دارای ساختار و امکانات حرفه‌ای هستند، آنها با فوتبال خود درآمدزایی می‌کنند و این پول را برای این ورزش خرج می‌کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره‌ی بازی اخیر ایران مقابل کره هم گفت: ما در مقابل کره تیم برتر نبودیم بلکه کره‌ای‌ها عملکرد بهتری نسبت به ما داشتند، هر چند بچه‌های ما زحمت زیادی کشیدند اما اتفاقات فوتبال باعث شد که ایران برنده این مسابقه باشد، در هر حال همیشه نمی‌توان به این شکل پیروز شد، امیدوارم که بتوانیم ازبکستان را هم از پیش رو برداریم. فوتبال ایران اگر موفقیتی به دست می‌آورد به خاطر خلاقیت بازیکنان است نه تاکتیک گروهی که هر چند وقت یک بار ممکن است خلاقیت یک بازیکن جرقه بزند. کشوری که طی سالهای گذشته یک استادیوم اضافه نکرده است و از نظر استاندارد هم پیشرفتی نداشته چگونه باید از آن انتظار داشت که مقابل کشورهایی همچون ژاپن پیروز باشد. واقعیت این است که باید ساختار فوتبال خود را حرفه‌ای کنیم.

پنجعلی که پس از حمایت فصل گذشته اش از دایی و عدم حمایت از استیلی با کریمی به مشکل خورده و حتی با این بازیکن در ضیافت پیشکسوتان دست نداد، دربار‌ه‌ی کنار گذاشتن علی کریمی از پرسپولیس گفت: رفتار سرمربی پرسپولیس غیر حرفه‌ای است، او حق ندارد به بازیکن بگوید خداحافظی کن. اگر مربی بازیکنی را نخواهد حق با اوست و می‌تواند او را از تیم کنار بگذارد و یا تعویضش کند. مگر تاکنون علی کریمی روی نیمکت نشسته حرفی زده است؟‌ چنین چیزی از سوی این بازیکن سابقه نداشته است،‌ چون کریمی حرفه‌ای فکر می‌کند اما برخورد ژوزه که قرارداد ترکمنچای هم بسته است با کریمی بسیار بد بود. ما روی بچه‌های خود تعصب داریم. علی کریمی کسی است که دل مردم را شاد کرده است و کسی نباید بیاید و این حرف‌ها را به او بزند. ژوزه با این برخوردهایش تیم را به حاشیه می‌برد، این در شرایطی است که علی کریمی یک مصاحبه هم انجام نمی‌دهد اما این مربی 40 بار مصاحبه می‌کند.

پنجعلی خاطرنشان کرد: مگر بکام با فرگوسن درگیر نشد، حتی لنگه کفش هم به سوی او پرت کرد اما باز هم آمد بازی‌اش را ادامه داد. بالاخره فوتبال حرفه‌ای است و بازیکن در یک لحظه عصبی می‌شود. در آن شرایط است که ما می‌فهمیم که یک مربی به درد فوتبال ما می‌خورد یا خیر. سوال من این است اگر شما مربی تیم پرسپولیس بودید آیا این تیم از جایگاهی که الان در حال حاضر دارد پایین‌تر می‌آمد؟ حتی اگر مربی روی نیمکت این تیم هم نمی‌نشست فرق چندانی نداشت و من قول می‌دهم که وضعیت بهتر بود. مشکل ما سیستم فوتبالی ماست. یک زمانی مربی‌های کروات در ایران بودند و حالا مربی‌های پرتغالی عزیز شده‌اند، این موضوع چه دلیلی دارد، شما این موضوع را پیگیری کنید به جاهای دیگری می‌رسید.

پنجعلی درباره‌ی درگیری‌های لفظی در فوتبال که از بازیکنان به مدیران باشگاه‌ و حتی مربیان هم سرایت کرده است، گفت: چنین مباحثی به مشکلات فرهنگی برمی‌گردد که از سطح جامعه به فوتبال سرایت می‌کند. وقتی یک قهرمان را در روز روشن چاقو می‌زنند، ترکش‌های چنین موضوعاتی به زمین فوتبال هم کشیده می‌شود، فکر می‌کنم این تبعات مسائلی است که به صورت کلی در جامعه ما وجود دارد و باید از سوی متخصصان روانشناسی و جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار گیرد. نمی‌توان بی فرهنگی را با یک مسکن برطرف کرد، بلکه باید با مشکلات اخلاقی و فرهنگی در جامعه به صورت ریشه‌ای برخورد شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)