پرسپولیس نیوز : مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وجود فساد در فوتبال ایران گفت: در پرونده فساد پای آنهایی گیر است که نباید باشد به خاطر همین عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد.

محمد پنجعلی درباره بحث فساد در فوتبال ایران گفت: واقعیت این است که فساد در فوتبال ما وجود دارد اما باید در یک جو آرام به این موضوع رسیدگی شود. به اعتقاد من اکثر داوران ما پاک هستند و قابل احترام اما خود جامعه داوری باید برای پاک‌سازی جو فوتبال مصر باشد.

وی در خصوص ورود نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به پرونده تبانی در فوتبال اظهار داشت: اگر فدراسیون فوتبال در بررسی این پرونده توانایی لازم را ندارد چه ایرادی دارد که این گونه نهاد‌ها وارد گود شوند. برای فوتبال ما خیلی زشت است که نتیجه یک مسابقه‌اش بیرون از زمین رقم بخورد و آقایان هم فقط بنشینند و تماشا کنند. من قبلاً باور نمی‌کردم که چنین مسائلی در فوتبال‌مان وجود داشته باشد اما متاسفانه این مسائل وجود دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: نباید در این پرونده مصلحت را در نظر گرفت و باید مراقب باشیم که به کسی توهین نشود. بررسی این موارد هزینه دارد، البته نباید فقط یک نفر را مقصر بدانیم و باید کل سیستم فوتبال پاک شود. برخورد با یک شخص جواب نمی‌دهد و این تفکر مافیایی و زنجیره‌‌ای باید حذف شود.

پنجعلی با بیان اینکه نباید در پرونده تبانی فوتبال ایران تمرکز علی دایی به هم ریخته شود، تصریح کرد: مسئولان ذی‌ربط باید این پرونده را رسیدگی کنند و نباید تمرکز دایی از بین برود. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس متوجه هستند در چه تیمی بازی می‌کنند و می‌دانند نباید آرامش خود را از دست بدهند.

وی در واکنش به اظهارنظر کفاشیان مبنی بر اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دایی را از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته نه احمدی‌نژاد، تاکید کرد: آن زمان همه فهمیده بودند که دایی را احمدی‌نژاد برکنار کرده و کفاشیان کاره‌ای نبوده است. در تمام محافل ورزشی بحث این موضوع مطرح بود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در مورد این شایعه که شنیده می‌شود سعید شیرینی در نیم فصل دوم دیگر سرپرست پرسپولیس نخواهد بود؛ گفت: واقعیت این است که هر چه پیشکسوتان بیشتری در بدنه باشگاه حضور داشته باشند به نفع تیم است، چون پیشکسوتان عقبه پرسپولیس هستند و سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده‌اند. خوشبختانه خود رویانیان هم به استفاده از پیشکسوتان اعتقاد ویژه‌ای دارد.

پنجعلی در خصوص حضور مجتبی محرمی در تمرینات پرسپولیس، گفت: محرمی برای فوتبال ایران زحمت کشیده و متاسفانه از این فوتبال هم چیزی عایدش نشده است. من با دایی و رویانیان در مورد حضور محرمی صحبت کردم که هر 2 نفر از حضور او در تمرینات استقبال کردند.

وی در واکنش به محرومیت علی دایی و باشگاه پرسپولیس توسط کمیته انضباطی، اظهار داشت: متاسفانه به جای اینکه برای ریشه‌کن کردن فساد عزمی وجود داشته باشد می‌بینیم با آنهایی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، برخورد می‌شود. آقایان پرسپولیس را به خاطر شعارهای هوادارانش محروم می‌کنند اما وقتی مسئولان به هم فحاشی می‌کنند با آنها برخوردی نمی‌شود. این رفتارها ربطی به ورزش ندارد و از جامعه نشات می‌گیرد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه حکم کمیته انضباطی 7 ساعت بعد از مصاحبه میرشاد ماجدی صادر شده است، عنوان کرد: من نمی‌توانم این مسائل را به هم ربط بدهم، آقایان یا آدرس را اشتباه می‌روند یا هدف دارند! آقایان حکمی را صادر می‌کنند تا افکار را منحرف کنند. من احساس می‌کنم اگر این مسئله ادامه پیدا کند پای آنهایی گیر است که نباید باشد به خاطر همین می‌گویم عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد.

پنجعلی شعارهایی را که علیه دایی در بازی پرسپولیس و نفت تهران سرداده شده را خطی دانست و گفت: مافیا آنهایی هستند که دوست دارند به پرونده فساد ورود نشود. واقعاً وارد شدن به این مسئله شهامت می‌خواهد و آنهایی که طرفدار فوتبال پاک هستند باید حمایت کنند و نگران برخورد مافیایی فوتبال نباشند. ورود به این قضیه هزینه دارد که البته کاملاً ارزش هزینه کردن را دارد. نباید در این قضیه دایی را تنها گذاشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)