پرسپولیس در هفتمین سوپرجام فوتبال ایران برابر قهرمان جام حذفی، فولاد خوزستان، قرار می‌گیرد. این پنجمین سوپرجامی است که پرسپولیس در آن حضور پیدا خواهد کرد.

هفتمین سوپرجام فوتبال ایران، دوشنبه، ۱۸ بهمن به میزبانی سیرجانی‌های خونگرم برگزار خواهد شد.

برگزاری سوپرجام در فوتبال ایران بین قهرمانان لیگ برتر به سال ۱۳۸۴ باز می‌گردد. اولین دوره بین فولاد خوزستان (قهرمان لیگ برتر) و صبا (قهرمان جام حذفی) برگزار شد که با برتری صبا همراه بود و تنها حضور فولاد تا قبل از مسابقه فردا با ناکامی همراه شد.

بعد از سال ۱۳۸۴، به جهت اتفاقاتی که برای دوره بعدی مسابقه روی داد، سوپرجام تا سال ۱۳۹۵ برگزار نشد تا این که در این سال تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی نماینده اصفهان با هدایت یحیی‌گل‌محمدی همراه بود.

و اما حکایت ۴ دوره بعدی این رقابت‌ها را دیگر همه می‌دانند. پرسپولیس یک بار خود همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شد و به این ترتیب صاحب عنوان قهرمان قهرمانان فوتبال ایران بود و به صورت خودکار قهرمان سوپرجام هم شناخته شد و یک بار هم حریفش برای اطمینان از این مساله که مجبور به رویارویی با پرسپولیس نمی‌شود به کلی کشور را ترک کرد. دو بازی برابر نفت تهران و تراکتورسازی تبریز هم با پیروزی سرخپوشان همراه شد.

پرسپولیس فردا در هفتمین سوپر جام فوتبال ایران، پنجمین حضور خود در این رقابت را تجربه خواهد کرد.

سومین مصاف پرسپولیس و فولاد خارج از لیگ

پرسپولیس و فولاد برای سومین بار است که خارج از چارچوب رقابت‌های لیگ برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان تا به امروز در ۴۷ مسابقه رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۲۵ پیروزی، ۱۲ تساوی و ۱۰ شکست برای پرسپولیس بوده است. از این تعداد مسابقه فقط دو بازی خارج از چارچوب دیدارهای لیگ سراسری و در قالب جام حذفی انجام شد که یک بازی با پیروزی پرسپولیس همراه بود و مسابقه دیگر در جریان وقت‌های قانونی و اضافی با تساوی به پایان رسید و فولاد در ضربات پنالتی برنده شد.

سه جام یحیی با سه حضور در سوپرجام

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، در حالی سرخپوشان را برای سوپرجامی دیگر هدایت خواهد کرد که از سه حضور قبلی خود در این مسابقات، سه جام به ارمغان برده است.

یحیی گل‌‎محمدی ، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، چهارمین حضور خود در سوپرجام فوتبال ایران را تجربه خواهد کرد. او در سه دوره از ۶ دور قبلی این رقابت به عنوان بازیکن و مربی در صحنه حاضر بود. اولین حضور او به سال ۱۳۸۴ و اولین دوره بازمی‌گردد. او بازیکن صبا بود و صبا برابر فولاد قهرمان این تک مسابقه شد.

شرکت بعدی یحیی در سوپرجام به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد وقتی سوپر جام بعد از یک دهه تعطیلی، دوباره راه‌اندازی شد و این بار او سرمربی ذوب‌آهن بود. یحیی البته خوش اقبال بود که پرسپولیس به لطف اشتباهات داوران در ابتدای فصل قبل آن، در روز آخر رقابت‌ها قهرمانی را به تفاضل گل داد و استقلال خوزستان به قهرمانی لیگ رسید. یحیی گل‌محمدی این بار هم پیروز بود و دومین سوپر جام را گرفت. حضور سوم گل‌محمدی هم مربوط به دوره قبلی این رقابت‌ها می‌شد و او این بار در قامت سرمربی پرسپولیس، قهرمانی سوپر جام را به دست آورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)