مرجع خبری پرسپولیس : در نخستين روز از هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال، تيم‌هاي فوتبال داماش گيلان، نفت آبادان، شاهين بوشهر، ملوان بندرانزلي و فولاد خوزستان برابر حريفان خود به برتري رسيدند و دو بازي نيز با نتيجه مساوي به پايان رسيد.

در پايان نخستين روز از هفته سيزدهم رقابتهاي ليگ برتر، ملوان بندر انزلي با دو گل تيم فجرسپاسي را شكست داد.

شاهين با يك گل از سد مس كرمان گذشت. داماش گيلان با چهار گل برابر مس سرچشمه به پيروزي رسيد. نفت آبادان نيز با نتيجه 3 بر يك ذوب آهن را كنار زد و فولاد خوزستان با نتيجه 2 بر يك از سد تراكتورسازي گذشت.

دو ديدار راه آهن – سايپا و شهرداري تبريز – نفت تهران نيز با نتيجه مشابه دو بر دو مساوي به پايان رسيد.

** داماش گيلان 4 – مس سرچشمه صفر

تيم فوتبال داماش گيلان با نتيجه 4 بر صفر از سد مس سرچشمه قعرنشين گذشت تا روند نتايج ضعيف مس سرچشمه ادامه پيدا كند. چهار گل داماش را در اين بازي جهانگير عسگري در دقيقه 2، محمد غلامي در دقيقه 57 و ميلاد زنيدپور و عباس آقايي به ثمر رساندند و داور تك گل علي سامره را كه در دقيقه 62 وارد دروازه داماش شده بود، نپذيرفت.

داماش با اين پيروزي 18 امتيازي شد و موقتا به رده هشتم جدول و بالاتر از پرسپوليس صعود كرد و مس سرچشمه همچنان با 7 امتياز در قعر جدول باقي ماند.

* نفت آبادان 3 – ذوب آهن يك

در ديگر ديدار برگزار شده در هفته سيزدهم، ذوب آهن با نتيجه 3 بر يك از مهمان آباداني خود شكست خورد تا از صعود به رده‌هاي بالاتر جدول بازبماند.

نفت آبادان نيز با اين پيروزي 17 امتيازي شد و موقتا به رتبه دهم جدول صعود كرد. گل‌هاي اين بازي را فونيكه سي در دقايق 9 و 87 براي نفت آبادان و حسين ماهيني در دقيقه 43 براي ذوب آهن به ثمر رساندند ضمن اينكه دومين گل نفت آبادان در دقيقه 19 و توسط مدافعين ذوب آهن به ثمر رسيد.

* شاهين بوشهر يك – مس كرمان صفر

تيم فوتبال شاهين بوشهر نيز موفق شد با نتيجه يك بر صفر برابر مس كرمان به برتري برسد تا با 18 امتياز به رتبه هفتم جدول صعود كند.

تك گل اين بازي را با منصور تنهايي در دقيقه 45 براي شاهين به ثمر رساند. مس كرمان با اين پيروزي 12 امتيازي باقي ماند تا دو پله در جدول رده‌بندي سقوط كند و در جايگاه شانزدهم قرار بگيرد.

* ملوان 2 – فجرسپاسي صفر

ديدار تيم‌هاي ملوان و فجر سپاسي در چارچوب هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال با برتري 2 بر صفر شاگردان فرهاد پورغلامي به پايان رسيد تا انزلي‌چي‌ها خود را از جمع قعرنشينان جدول رهايي بخشند.

دو گل ملوان را در اين ديدار علي رمضاني در دقيقه 77 و مهدي دغاغله در دقيقه 81 وارد دروازه فجر سپاسي كردند.

ملوان با اين پيروزي 13 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد به رتبه سيزدهم جدول صعود كرد و بايد منتظر بماند تا نتيجه ديدار تيم‌هاي فولاد و تراكتورسازي مشخص شود.

فجر سپاسي نيز كه پيش از اين بازي با 10 امتياز در رتبه 17 جدول جا خوش كرده بود، با اين شكست اوضاع به شدت بدتري را تجربه مي‌كند

*راه آهن 2 – سايپا 2

ليگ برتر فوتبال با تساوي 2 بر 2 تيم‌هاي راه‌اهن و سايپا وارد هفته سيزدهم شد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه شاگردان علي دايي تا دقيقه 90 بازي با حساب 2 بر يك از حريف خود پيش بودند.

هر دو گل راه‌آهن را در اين بازي حسين كاظمي در دقايق 22 و 39 و دو گل سايپا را سجاد شهباززاده در دقيقه 81 و ميلاد غريبي در دقيقه 90 به ثمر رساندند.

راه‌آهن با اين تساوي 12 امتيازي شد و همچنان در رتبه پانزدهم باقي ماند اما خطر سقوط به رتبه‌هاي پايين‌تر ررا به شدت احساس مي‌كند. سايپا هم با كسب يك امتياز از اين بازي 14 امتيازي شد ولي نتوانست در جدول صعود كند و همچنان در رتبه دوازدهم باقي ماند اما اين تيم هم مانند راه‌آهن ممكن است به رتبه‌هاي پايين تر سقوط كند.

 

* شهرداري تبريز 2 – نفت تهران 2

تيم‌هاي فوتبال شهرداري تبريز و نفت تهران در حالي امتيازهاي بازي خود را با يكديگر تقسيم كردند كه نماينده تبريز تا دقيقه 93 بازي با حساب 2 بر يك از حريف تهراني خود پيش بود.

دو گل تيم فوتبال شهرداري تبريز را در اين بازي جعفر بذري در دقايق 47 و 86 به ثمر رساند و گل‌هاي نفت را نيز يعقوب كريمي در دقيقه 10 و حسين اماميان در دقيقه 93 بازي وارد دروازه حريف تبريزي كرد.

شهرداري با اين تساوي 16 امتيازي شد و موقتا به رتبه هشتم جدول و بالاتر از تيم‌هاي شاهين و داماش صعود كرد و نفت تهران نيز با اين يك امتياز 26 امتيازي شد ولي به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به استقلال همچنان در رتبه دوم جدول باقي ماند.

هر دو تيم بايد منتظر نتايج ساير بازي‌هاي ليگ برتر در هفته سيزدهم باشند تا در نهايت جايگاه خود را در جدول رده‌بندي بدانند.

* فولاد خوزستان 2 – تراكتورسازي تبريز يك

تيم فولاد كه در اهواز به مصاف شاگردان قلعه‌نويي رفته بود، در پايان با نتيجه 2 بر يك از سد حريف تبريزي خود گذشت.

حكيم نصاري در دقايق 39 و 68 هر دو گل مردان مجيد جلالي را به ثمر رساند و احسان حاج صفي در دقيقه 48 براي تراكتورسازي گلزني كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)