مدیران پرسپولیس پس از مسجل شدن قهرمانی این تیم در مصاحبه ها متعدد قهرمانی پرسپولیس را تبریک می گویند، برخی در سایت ها و صداوسیما و برخی با انتشار ویدیو.

به نقل از فارس، جدیدترین این موارد انتشار ویدیوی مهرداد هاشمی عضو هیات مدیره باشگاه بود که با رسول پناه اختلاف دارد و اجازه ندادند ویدیوی او در صفحه رسمی و اپلیکیشن باشگاه منتشر شود و شخصا آن را بیرون داد.

پرسپولیس در ماه های اخیر درگیر ۱۱ شکایت از بازیکنان و مربیان خارجی سابق خود بوده و هرچند باشگاه تاکید دارد پرونده سرتن چوک، گابریل و نیلسون از محل مطالبات پرسپولیس در فیفا پرداخت شده و طبق نامه نگاری با فدراسیون جهانی به زودی طلب ایگور پانادیچ، مارکو استیلینوویچ و زلاتکو ایوانکوویچ هم از همین طریق پرداخت می شود اما هنوز راهکاری برای پرداخت طلب یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۶۸ یورویی برانکو اعلام نشده.

پرسپولیس در حال حاضر ۶۵۰ هزار دلار از فیفا طلب دارد. جمع مطالبات سه دستیار برانکو از پرسپولیس هم به بیش از ۴۳۰ هزار دلار می رسد. در واقع پس از پرداخت بدهی باشگاه به این نفرات حدود ۲۰۰ هزار دلار از طلب پرسپولیس در صندوق فیفا می ماند و البته اگر قرار باشد این مبلغ و البته کل ۵۵۰ هزار یورویی که از انتقال بیرانوند به آنتورپ به حساب پرسپولیس واریز شود، بازهم پرسپولیسی ها باید منابع مالی دیگری را برای تسویه حساب با سرمربی کروات خود تا تاریخ ۱۶ مرداد تامین کنند در غیر این صورت سه پنجره نقل و انتقالاتی شان با حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بسته می شود.

 رسول پناه در آخرین اظهارنظرش مدعی شده با همکاری کارگزار حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمدزایی شده است. این درحالی است که بازیکنان پرسپولیس در هفته های اخیر بارها لب به گلایه از وضعیت مالی خود گشوده اند و البته شرکت کارگزار هم طبق جدول زمانبندی که برای پرداخت در نظر گرفته بود باید تا پایان خرداد ۳۰ میلیارد تومان به حساب این باشگاه واریز می کرد اما با وجود گذشت ۳۶ روز از آن تاریخ دست کم هشت میلیارد تومان از پرداختی هایش عقب است.

پرسپولیس بلافاصله پس از اتمام لیگ برتر باید در فصل نقل و انتقلات شرکت کرده و تیم قدرتمندی را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم آماده کند اما با توجه به بحران های مالی باشگاه هواداران به شدت نگران وضعیت تیم در بازار تابستانی جذب بازیکن هستند. این مورد و البته معوقه های پرسپولیس به بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم های پایه بحث های دیگری است که باشگاه باید به جای تبریک ها و تقسیم سهم قهرمانی به آن بپردازد.

همه این موارد به کنار اختلاف در هیات مدیره این باشگاه کاملا مشهود است. اختلاف بین آنها کار را به جایی رسانده که رسانه رسمی باشگاه از انتشار ویدیوی تبریک مهرداد هاشمی،خودداری می کند تا هاشمی برای عرض تبریک و البته اعلام حضور پس از قهرمانی کارهای دیگری انجام بدهد.

در نهایت در این وانفسا به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان هم این روزها باورش شده پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شده و اهمیتی برای امور مدیریتی این باشگاه قائل نیست. مدت هاست که قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر بدون مدیرعامل و خالی بودن ۲ صندلی هیات مدیره اداره می شود اما مسئولان وزارتخانه برای تکمیل اعضای آن و معرفی مدیرعامل دست دست کرده و البته حاضر نیستد اختلاف بین رسول پناه با هاشمی را حل کنند.

دیگر عضو هیات مدیره علی رغبتی با سکوت مطلق درباره شرایط مدیریتی باشگاه مدل دیگری از مدیریت را نشان داده است. به هر حال رفتارهای منفعلانه و پشت پرده این نفرات دلخوری های زیادی را برای کادرفنی پرسپولیس به همراه داشته تا جایی که چندی قبل صدای یحیی گل محمدی هم در آمد اما به نظر می رسد موفقیت فنی پرسپولیس باعث شده تمام این مشکلات در این باشگاه آتش زیر خاکستر شود.

درست است که پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی را کسب کرده اما دلیل بر این نمی شود که اوضاع مدیریتی و مالی این باشگاه هم شرایط خوبی داشته باشد. تیمی که با سه مدیر آن هم نه به شکل متحد و همدل در حال اداره شدن باشد و البته در خیلی از بخش ها هم اسپانسر تعیین کننده مسائل باشد آیا می تواند برای فصل آینده این موفقیت ها را ادامه دهد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)