مربی بدنساز پرسپولیس درباره قهرمانی دراماتیک این تیم در فصلی که گذشت به اظهارنظر پرداخت و اینکه سرخپوشان از بازی مقابل تراکتور قدرت واقعی‌شان را نشان دادند.

در قهرمانی‌های دو فصل اخیر تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر نمی‌توان نقش په‌په لوسادا را نادیده گرفت. مربی بدنساز اسپانیایی پرسپولیس یکی از عوامل اصلی موفقیت سرخپوشان بوده که به بازیکنان این تیم کمک کرده است تا در بهترین فرم فیزیکی خود در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کند. لوسادای 48 ساله که چند روز پیش دومین قهرمانی متوالی‌اش با سرخپوشان تهرانی در لیگ برتر را تجربه کرد، در گفت‌وگو با تسنیم، عملکرد این تیم در فصل اخیر را ارزیابی کرد.

این‌ گفت‌وگو را بخوانید:

* تبریک بابت قهرمانی در لیگ برتر. از حس‌تان برای‌مان بگویید.

با وجود بازی‌های سختی که در مقطع پایانی فصل داشتیم، پایان فوق‌العاده‌ای بود و خدا را شکر می‌کنیم که در نهایت به اهداف‌مان رسیدیم.

* عملکرد تیم در طول فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خب اوایل فصل بعضی از بازیکنان دیر به جمع ما ملحق شدند، حتی بعضی از آنها مصدوم شدند و ما یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گتجی را از دست دادیم که همین باعث شد تا عملکردمان دچار اُفت شود. در نیم‌فصل اما با اضافه شدن عیسی آل‌کثیر، اوستون ارونوف و عبدالکریم حسن کیفیت تیم بهبود پیدا کرد.

* نکته کلیدی و نقطه عطف برای پرسپولیس در راه قهرمانی در لیگ چه بود؟

وقتی یحیی گل‌‌محمدی تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت، من و اوسمار تنها بودیم و با هم درباره وضعیت جدید صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید بهترین عملکردمان را برای کمک به بازیکنان ارائه کنیم. پس از چند هفته باشگاه اوسمار را به‌عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کرد. به نظرم ما در بازی با تراکتور قدرت واقعی‌مان را نشان دادیم (دیداری که سرخپوشان تهرانی به برتری 2 بر صفر رسیدند).

* وقتی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد، خیلی از هواداران شاید فکرش را هم نمی‌کردند که تیم بتواند با اوسمار به نتیجه لازم برسد، اما او با کمک کادر فنی‌اش دست به کار بزرگی زد. اوسمار در این مدت به بازیکنان چه می‌گفت؟

اوسمار خیلی واضح و روشن با بازیکنان صحبت می‌کرد و نکته مبهمی را برای آنها باقی نمی‌گذاشت و درست همانطوری که باید با آنها صحبت می‌کرد.

* آیا فکر می‌کنید که این تیم بتواند در آسیا دست به کار خاصی بزند؟

واقعیت این است که فاصله تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربستانی و قطری زیاد است و اگر فوتبال ایران می‌خواهد در آسیا موفق باشد، باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد. به اعتقاد من زیرساخت‌های فوتبال ایران باید بهبود یاید.

* رقبای پرسپولیس از جمله استقلال و سپاهان در طول فصل مدعی بودند که تصمیمات داوری به سود پرسپولیس بوده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

آنها بهتر است یک نگاهی به خودشان بیندازند که ببینند کدام باشگاه از اشتباهات داوری سود برده است.

* آیا در این مدت موفق شدید خودتان را با فرهنگ ایران وفق دهید؟

بله، پس از چهار فصل کار در ایران (دو فصل هم در  تیم‌های نساجی مازندران و گل‌گهر فعالیت داشته است) با فرهنگ ایران وفق پیدا کردم و مربیانی همچون مجید جلالی و یحیی گل‌محمدی در این زمینه کمک زیادی به من کردند. در کنار اینها سعی کردم عملکرد خودم را هم ارتقا بدهم و هر روز کاری برای یک چالش بوده است.

* و به عنوان پرسش آخر، قرادادتان را با پرسپولیس تمدید خواهید کرد؟ آیا پیشنهادی از باشگاه دریافت کرده‌اید؟

پرسپولیس خانواده و هدف حرفه‌ای من است. خبر جدیدی درباره فصل آینده ندارم و منتظرم ببینم باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)