مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این تیم برای کشور شادی‌آور است و باید بیشتر حمایت شود.
مرتضی پورعلی گنجی پس از تمدید قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: صحبت‌های خود را پس از پایان فصل قبل کرده بودیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم. خدا را شکر تمدید کرده و از این موضوع هم خوشحالم که یک سال دیگر در کنار پرسپولیس هستم‌. امیدوارم با سلامت کامل در کنار بچه‌ها بتوانیم باز هم تیم را به قهرمانی برسانیم.

وی درمورد نگرانی هواداران به خاطر جدایی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر، عنوان کرد: به هر حال من هم یک هوادار، نگران پرسپولیس هستم‌. الان هم به این دلیل اینجا هستم که بتوانم نگرانی طرفداران را کم کنم و به همین خاطر تمدید کردم‌. نمی‌دانم قرار است چه شرایطی پیش بیاید اما امیدوارم هم بازیکنان و مدیریت با هم همکاری کنند و به نتیجه خوبی برسند تا در کنار هم روزهای خوبی برسیم.

مدافع پرسپولیس درمورد انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید این تیم و اینکه آیا شناختی از او دارد، توضیح داد: رزومه سرمربی جدید را دیده‌ام. باشگاه تصمیم گرفته او بیاید و ان‌شاءالله بتواند با شرایط تیم و ایران کنار بیاید و بتواند کمک کند. باید به کشورمان بیاید و در کنار هم کار کنیم. اطمینان دارم با این بازیکنان و گاریدو، اتفاقات خوبی می‌افتد.

پورعلی گنجی درخصوص شرایط بدنی خود پس از پایان مصدومیت رباط صلیبی، تصریح کرد: فقط می‌توانم بگویم دلتنگ بازی هستم‌. در این ۸_۷ ماه یک روز هم استراحت نکردم. با انرژی که هواداران به من، یاسین سلمانی و سایر نفراتی که دچار مصدومیت سنگین شدند، دادند تلاش کردیم با سلامت کامل بازگردیم. ان‌شاءالله امسال عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌هایش با مدیرعامل پرسپولیس، آیا امیدی به ماندن بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر وجود دارد، گفت: فقط به بچه‌ها و درویش گفتم با یکدیگر همکاری کنند. در یک برنامه هم گفتم پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر نشان داده لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بوده است. برای کسب قهرمانی هم باید انگیزه زیادی داشته باشید. پس از قهرمانی هم انگیزه بچه‌ها برای تکرار این عنوان کم می‌شود اما بازیکنان ما به حدی از لحاظ ذهنی، روحی و بدنی در این ۱۰ سال آماده بوده‌اند که جدا از ۸ قهرمانی در لیگ، جام‌های مختلف دیگری کسب کرده‌ایم.

بازیکن پرسپولیس تصریح کرد: این بچه‌ها لیاقت دارند که مورد حمایت مدیریت و هواداران قرار بگیرند. قهرمان شدن کار خیلی سختی است اما قهرمان ماندن ۱۰ برابر سخت‌تر است. باید همکاری کرده و با هم راه بیایند‌ تا ان‌شاءالله یک تیم خوب داشته باشیم.پورعلی گنجی درواکنش به نگرانی هواداران برای آماده‌سازی تیم به دلیل جدایی برخی بازیکنان و انتقادات از انتخاب سرمربی پرسپولیس، اظهار داشت: فقط می‌توانم بگویم پرسپولیس واقعا تیم بزرگ و شادی‌آور برای کشورمان است. در این ۱۰ سال اخیر همه پرسپولیسی هستند و ۱۰،۱۲ ساله‌هایی داریم که باید آینده ما را تشکیل بدهند. این تیم برای شادی مردم ایران باید حمایت شود.

وی ادامه داد: در این مدت تیم ۲ بار به فینال آسیا رفته است. الان هم لیگ نخبگان آمده و مطمئن باشید عربستانی‌ها، قطری‌ها و اماراتی‌ها بازیکنان خیلی خوبی جذب می‌کنند تا پرچم خود را از طریق فوتبال بالا ببرند. بازیکنان داخلی خیلی فوق‌العاده‌ای داریم که کنار هم این دست آورد را کسب کنیم. تیم باید حمایت شود. فوتبال یک صنعت است و در این صنعت همه پرچم‌های خود را بالا می‌برند. امیدوارم این موضوع در ذهن مدیریت و کل افرادی باشد که در فوتبال نقش دارند.

مدافع پرسپولیس درمورد دلیل به توافق نرسیدن برخی بازیکنان با این باشگاه، گفت: برخی داستان‌ها است که نمی‌توانم بیان کنم. مدیریت عزیز باشگاه می‌داند بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر برای تیم زحمت کشیده‌اند. این‌ها بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس هستند و نبودشان به تیم ضربه می‌زند و جایگزین‌های کمتری دارند‌. با احترام به همه بازیکنان، چنین نفراتی کم هستند. می‌بینید برخی بازیکنان که در تیم‌های دیگر خیلی خوب کار می‌کنند وقتی به پرسپولیس و استقلال می‌آیند، شرایط خوبی ندارند.

پورعلی گنجی ادامه داد: اجازه می‌دهم خود این بازیکنان جواب بدهند. ان‌شاءالله اگر با باشگاه دیگری قرارداد امضا نکرده‌اند بازگردند و اگر هم به تیم دیگری رفته‌اند، آرزوی سلامتی برایشان دارم‌. جایی به هواداران حق می‌دهم اما جایی هم باید آنها به بازیکنان حق بدهند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا عبدالکریم حسن در گروه بازیکنان درمورد احتمال انتقالش به الوکره قطر حرفی زده است، خاطرنشان کرد: در گروه که چیزی از طرف او نوشته نشده است. عبدالکریم بازیکن شایسته‌ای است اما همانگونه که قرارداد دارد و باشگاه گفته، نمی‌تواند فسخ کند مگر اینکه پول کلانی از انتقالش گیر پرسپولیس بیاید و بخواهد برود.

مدافع ملی‌پوش پرسپولیس درمورد اینکه پس از مصدومیت قبلی خود بازگشت خوبی به تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش داشت و آیا الان هم می‌تواند این روند را تکرار کند، پاسخ داد: همه مرتضی را با اراده می‌دانند و این به من انرژی می‌دهد اما به همه افرادی که فوتبال می‌بینند و درموردش حرف می‌زنند باید یک نکته را بگویم. اگر از طبقه دهم زمین بیفتید، شاید با ۲ پله و نردبان بار دیگر به آن طبقه برسید اما اگر از آسمان پایین بیفتید، همین مسیری که به آسمان فکر می‌کنید، روحتان را پیر می‌کند.

پورعلی گنجی عنوان کرد: یک سال پس از مصدومیت قبلی به اوج رسیده بودم که آن اتفاق برای من افتاد. راحت در تیم ملی و پرسپولیس بازی می‌کردم. مشکل بدنی و درک فوتبالی هم نداشتم. در این ۸ ماه یک تا ۲ روز هم استراحت نکردم و به هواداران قول می‌دهم انرژی که به من دادند، بازگردانم. می‌خواهم خیلی خوب بازی کنم و مطمئن باشید بهتر از قبل به روزهای خوب خود بازمی‌گردم. امیدوارم آنها هم حمایت کنند تا بهترین تیم را بسازیم.

وی درخصوص زمان شروع تمرینات پرسپولیس و دیدار سوپرجام، گفت: اجازه بدهید مربی بیاید و معارفه‌اش برگزار شود. پس از آن باید دید لیگ چه زمانی شروع می‌شود. پس از شروع تمرینات باید به سوپرجام فکر کنیم.

مدافع پرسپولیس درمورد اینکه با توجه به بازی برای نفت تهران در ورزشگاه تختی از برگزاری دیدارهای سرخ‌پوشان در این زمین‌ نگرانی ندارد، پاسخ داد: این صحبت کلی است اما باید درمورد ورزشگاه‌ها فکری کلی کنند. حضرت عباس را قسم می‌دهم هرکسی می‌تواند و در راس فوتبال است، باید برای هر یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس یک ورزشگاه درست کند. اجازه بدهید راحت فوتبال بازی کرده و کنار هم عشق کنیم. هیچ ورزشی را نمی‌توانید پیدا کنید که صد هزار نفر در ورزشگاه بنشینند و از خیلی چیزها دور باشند. امیدوارم چنین فکری شود و برای شادی مردم بیشتر ارزش قائل شویم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)