پرسپولیس نیوز : رییس سازمان خصوصی سازی گفت: تا به الان اگر در واگذاری سرخابی ها قدمی به جلو بر نداشته آیم، رو به عقب هم نرفته ایم.

 میرعلی اشرف پوری حسینی در نشست خبری مجازی درباره بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: از نظر قانون محدودیت زمانی برای تعداد مزایده وجود ندارد و این موضوع تاثیر خاصی برای اعلام نتیجه یا تصمیم گیری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آنقدر مزایده برگزار می کنید تا دو باشگاه واگذار شوند خاطرنشان کرد: اگر دولت یا مجلس واگذاری را ممنوع نکنند با روش قانونی امسال این دو باشگاه واگذار می شوند.

از پوری حسینی سوال شد روش قانونی غیر از مزایده هم وجود دارد که او اینطور پاسخ داد: مزایده یکی از متداول ترین روش هاست اما تنها روش نیست. مذاکره و… دیگر روش های واگذاری هستند.

خبرنگاری اعلام کرد با این شرایط، حرفی که علی پروین چند روز قبل مبنی بر اینکه وزیر اقتصاد قول داده در صورت شکست مزایده، پرسپولیس را به او یا هواداران بفروشند، صحت دارد، پوری حسینی عنوان کرد: من فقط می توانم بگویم وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی به هیچ وجه تمایلی به واگذاری از طریق مذاکره نداشته و ندارد. اجاره دادن دو باشگاه تنها با تصویب هیات واگذاری و از طریق برگزاری مزایده یا مناقصه ممکن است.

رییس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که آیا غیر از سازمان خصوصی سازی ارگان دیگری هم وجود دارد که بخواهد این دو باشگاه را واگذار کند، تصریح کرد: به نظر می رسد دستگاه های دولتی تمایل لازم و کافی برای واگذاری نداشته باشند. به همین دلیل قانون، مالکیت را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر ورزش هم تمایلی به واگذاری از طریق مذاکره ندارد بیان داشت: من فقط می گویم قطعا سازمان خصوصی سازی تمام تلاش خود را به کار بسته تا خصوصی سازی را در مسیر صحیح خود ادامه داد.

از پورحسینی سوال شد شما در مصاحبه ای گفته بودید شاید حتی خودتان هم در بحث استقلال و پرسپولیس سر کار باشید، آیا هنوز هم چنین اعتقادی دارید؟ او گفت: احساس می کنم سازمان نقشی بسیار مهم در سالم نگه داشتن فضای واگذاری این دو باشگاه داشته و سر کار بودن واژه ناصحیحی است. من هم آن عبارت را در جواب سوال کننده مطرح کردم.

پوری حسینی درباره طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس جهت جلوگیری از مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیان داشت: تعدادی از نمایندگان محترم مجلس دچار تردید هستند ولی نمی دانم این تعداد چقدر هستند. فقط امیدوارم طرح دوفوریتی به سرعت مطرح شود تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

خبرنگاری از پوری حسینی پرسید: با توجه به اینکه گفته شده اسپانسر باشگاه استقلال اسفندماه سال گذشته مشخص شده, پس چه دلیلی برای برگزاری مزایده وجود داشت و آیا این امر در تضاد با خصوصی سازی سرخابی ها نیست؟ او پاسخ داد: در مورد اسپانسری و اجاره دو باشگاه مفصلا گفته شده، اسپانسری یک ساله مجاز و بقیه حالات توسط وزارت ورزش غیر صحیح است.

وی افزود: تا به الان اگر در واگذاری سرخابی ها قدمی به جلو بر نداشته آیم، رو به عقب هم نرفته ایم.

خبرنگاری گفت: «شما که می گویید قدمی به عقب نرفته اید می دانید فصل نقل انتقالات برای فوتبالی ها چقدر اهمیت دارد؟ کشتن زمان یعنی نابودی یک فصل.»؛ پوری حسینی عنوان کرد: برای جلو گیری از هر گونه اخلال در طول فصل نقل و انتقالات مزایده سرخابی ها متوقف شده است.

 رییس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه گفته می شود ودیعه شرکت استیل آذین با شکایت فردی خاص ضبط شده است، تصریح کرد:سپرده استیل آذین به شرکت یاد شده برگشت داده شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)