پرسپولیس نیوز : مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مسی به ایران در آخرین دقیقه گل زد،‌ چون اگر نمی‌زد، دیگر بهترین بازیکن جهان نبود.

کمتر کسی فکر می‌کرد تا مهرداد پولادی با توجه به مصدومیت بسیار بدی که گریبانگیرش شد و حدود 9 ماه تمرینات را از دست داد جزو بازیکنان ثابت کی‌روش در جام جهانی 2014 باشد اما این بازیکن با اعتماد کی‌روش در ترتیب نهایی تیم ملی قرار گرفت و حتی جزو صد بازیکن برتر جهان و دومین بازیکن با ارزش در مرحله اول جام جهانی پس از مولر انتخاب شد.

به همین دلیل دقایقی با این بازیکن با تعصب کشورمان گفت‌وگویی انجام دادیم در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم.

 دوست دارید سوال‌های‌مان را از کجا شروع کنیم؟

الان ما از جام جهانی برزیل آمده‌ایم. از بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان سربلند بیرون آمده‌ایم و خیلی دوست دارم تا با مردم خوب کشورم صحبت کنم و درباره خیلی از اتفاقات حرف بزنم.

 پس از جام جهانی شروع می‌کنیم، حضور تیم ملی در برزیل چطور بود؟

با توجه به صحبت‌هایی که قبل از بازی‌ها بود هر طوری شده در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج و بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم. مردم این را بدانند از دل و جان مایه گذاشتیم و فقط می‌گفتیم خدایا ما را شرمنده 70 میلیون ایرانی نکن.

 آیا باورت می‌شد با مصدومیتی که داشتی یار ثابت تیم ملی در جام جهانی باشی؟

خدا را شکر، من مصدومیت بسیار بدی گریبانگیرم شد اما باور کنید فقط دعا کردم و گفتم خدایا خودت به من کمک کن. در این بین خانواده‌ام نقش به‌سزایی داشتند و مخصوصا کادر فنی تیم ملی و پرسپولیس که همه جوره کمک کردند تا شرایط و اعتماد به نفسم را به دست بیاورم. خدا را شکر می‌کنم توانستم در جام جهانی هم بازی به نمایش بگذارم که شرمنده آنهایی که به من کمک کردند نشوم. من با این بازی‌هایم فقط خواستم بگویم قدردان همه عزیزانی هستم که به من به هر نحوی که شده کمک کردند.

 سختی زیادی هم کشیدی؟

بله، فوتبالیست اگر هر روزی که بازی نکند زجر می‌کشد اما خواستن توانستن است. برای هر فوتبالیستی بسیار دردناک است که بیرون از گود باشد اما خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستم جواب زحماتم را بگیرم.

 در کل از حضور و نتایج‌تان در جام جهانی راضی هستید؟

بله، خدا را شکر همه چیز خوب بود.خودتان می‌دانید با چه مشکلاتی به جام جهانی رفتیم. اما با کمک کادر فنی و تدابیر بین‌المللی کی‌روش توانستیم عملکردی داشته باشیم که جهانیان به ایرانی‌ها افتخار کنند. هر چه در توان داشتیم را به نمایش گذاشتیم و به نظرم در این جام جهانی متوجه شدیم که با برنامه می‌توانیم حرف‌های زیادی با جوانان باانگیزه و با تعصب حتی مقابل بزرگترین تیم‌های جهان داشته باشیم.

 جزو صد بازیکن برتر جهان هم انتخاب شدی؟

خدا را شکر که نام ایران را سربلند کردم. باعث افتخارم است که این موضوع نصیب کشورم شد. من به خودم افتخار کردم که نام ایران در بین صد بازیکن برتر جهان است. جا دارد همین جا از کارلوس کی‌روش تشکری ویژه داشته باشم چون او به من حتی در سختی‌ها اطمینان کرد. یادتان هست وقتی که مصدوم شدم به تیم ملی دعوت شدم چقدر کی‌روش را زدند؟

 مثل اینکه دلت خیلی گرفته؟

خیر، ولی کی‌روش پای من ایستاد و من را به تیم ملی دعوت کرد و حتی من را به عنوان بازیکن فیکس بازی داد. همان موقع در دل خودم گفتم که با تمام توانم می‌جنگم تا ثابت کنم به همه که کی‌روش مربی کاربلدی است. تا دلتان بخواهد انتقاد شد اما خدا را شکر با بازی‌هایم جواب محبت‌های کی‌روش و هواداران و مربیانی که پشت من بودند را دادم.

 مقابل آرژانتین بیشتر از همیشه جواب خیلی‌ها را دادی.

بعد از سه بازی با تمام توانم بازی کردم اما مردم علاقمند به فوتبال می دانند که کی‌روش در بازی برابر آرژانتین چه نقش مهمی را ایفا کرد. کی‌روش با بازیکنان گفت‌وگویی انجام داد که همین موضوع باعث شد که ما موفق باشیم.

 چه چیزی گفت؟

کی‌روش به بچه‌ها گفت بروید با خیال راحت از بازی لذت ببرید. شاید دیگر هرگز این بازی نصیب تک‌تک شما نشود. او گفت با آرژانتین بزرگ لذت ببرید و خدا را شکر ما هم در آن بازی حساس به هدف‌مان رسیدیم. نمی‌خواهم با غرور حرف بزنم اما ما شایسته پیروزی در برابر بزرگان جهان بودیم اما نشد.

 گلی را که از آرژانتین دریافت کردید اشتباه بچه‌های خودمان بود یا شاهکار مسی؟

شما خودتان بهتر می‌دانید بازیکنی مثل مسی هر دقیقه و ثانیه‌اش که پا به توپ می‌شود خطرناک است. اگر مسی این گل‌ها را نمی‌زد بهترین بازیکن دنیا نمی‌شد.او در دقایق حساس نتایج خیلی از بازی‌ها را 180 درجه عوض کرد. به نظرم توپ بدموقعی و دست بد بازیکنی افتاد که او نیز بهترین نهایت استفاده را کرد اما خوشحالی بعد از گل آرژانتینی‌ها نشان داد که چقدر بچه‌های ما شجاعانه جنگیدند و در ساختار دفاعی و حتی ضدحملات موفق بودند.

 پس کسی مقصر نبود؟

خیر، تقصیر هیچ بازیکنی نبود. مسی روی خلاقیت خودش توپ را به نقطه کور دروازه ما زد اما هرگز نقش داور در شکست ما مقابل آرژانتین را فراموش نکنید. داور هم خیلی نقش داشت اما بازی با آرژانتین با همه زشت و زیبایی‌هاش تمام شد ولی نشان داد که ما می‌توانیم.

 برسیم به بازی با بوسنی. خیلی‌ها فکر می‌کردند ما بوسنی را شکست دهیم.

ما از روز اول می‌دانستیم بوسنی تیم خوب و خطرناکی است. اما آنها با توجه به اینکه شرایط تیم ما هم خوب بود روی یک ضد حمله و غافلگیری به ما گل زدند و متأسفانه کمی شیرازه تیم ما از هم پاشید. ما باید حمله می‌کردیم چون برد می‌‌خواستیم همین موضوع باعث شد تا آنها دوباره ضد حمله بزنند. اگر توپ مسعود شجاعی که به تیر خورد گل می‌شد الان نتیجه شاید این نبود. اما اتفاقات بد فوتبال برای ما افتاد ولی ما از لحاظ کیفیت بازی با تمام وجود سعی و تلاش کردیم و خدا می‌داند هیچ کم و کاستی نگذاشتیم. خدا را شکر که مردم ما فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و این موضوع از استقبال‌شان کاملا مشخص بود.

 خیلی‌ها مثل مردم می‌گفتند که در بازی اول هم شما باید به جای اوبی میکل بهترین بازیکن می‌شدید.

به هر حال در جام جهانی اسپانسرها به دنبال اسم‌ها هستند. اسپانسرها به دنبال این می‌روند تا با بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند کار خود را رو به جلو ببرند اما خدا را شکر باز هم برای من افتخار بود که به عنوان نفر دوم انتخاب شدم و نمره قابل قبولی را بگیرم.

 پیشنهاد خارجی هم دارید؟

بله، مدیر برنامه‌هایم به شدت پیگیر کارهایم است. اولویت اولم برای بازی کردن خارج از کشور است اما اگر در ایران باشم فقط گزینه اولم پرسپولیس است اما دوست دارم پرسپولیسی‌ها هم من را درک کنند.

 از لحاظ مشکلات مالی؟

بله، رحیمی مدیرعامل ورزشی و فوتبالی است و قطعا شرایط را خوب درک می‌کند. من امیدوارم به حساب و کتاب‌های من رسیدگی شود تا راحت‌تر بتوانم کارم را دنبال کنم.

 راستی از هاشم بیک‌زاده خبر دارید؟

بله. او یکی از بهترین دوستان من است. بیک زاده از لحاظ اخلاقی و فنی بازیکن بسیار خوبی است. ما رابطه بسیار خوبی با هم داریم. خدا را شکر می‌کنم که در اردوی برزیل وضعیت او خوب شد. به نظرم هاشم بیک‌زاده هم با روحیه مثبتی که به بقیه بازیکنان می‌داد به ما خیلی کمک کرد. من تا آنجایی که توانستم رفاقتم را با هاشم ادامه دادم و برایش همیشه آرزوی موفقیت می‌کنم.

 برسیم به کی‌روش. حتما شما موافق ماندن او هستید؟

من خیلی وقت است که با کی‌روش کار کردم. اگر غیر از کی‌روش فرد دیگری در تیم ملی مربی ما بود یک جام جهانی اسفبار در انتظار ما بود و نتایجی رقم می‌خورد که هیچ کس نمی‌توانست سرش را بالا بگیرد. من دوست دارم کل ملت ایران خودشان درباره کی‌روش قضاوت کنند. تا آنجایی که من می‌دانم همه ایرانیان دوست دارند کی‌روش بماند از طرف دیگر 300 خبرنگار هم خواسته‌اند که کی‌روش بماند. الان مسئولان باید به نظر مردم درباره کی‌روش احترام بگذارند و هر طوری شده ایشان را نگه دارند.

 آیا این حرف‌ها را به مسئولان در فرودگاه زدید؟

بله. بازیکنانی که می‌خواهند راحت فوتبال بازی کنند باید با مربی راحت باشند. خواسته همه ما این بود که کی‌روش بماند. انشاءالله هرچه سریعتر روزها و دقیقه‌ها را از دست ندهیم و کی‌روش در ایران بماند.جام جهانی تمام شد، 5 ماه دیگر باید به جام ملت‌ها برویم پس تا دیر نشده همه با هم کمک کنیم تا به موفقیت‌های دیگری برسیم. من این حرف‌ها را به خاطر خودم نمی‌زنم و فقط می‌خواهم خوشحالی مردم از بازی‌های خوب تیم ملی در آینده بیشتر شود. کی‌روش می‌تواند کمک بزرگی به فوتبال ما کند.

 راستی میزبانی برزیلی‌ها را چطور دیدید؟

همه چیز خوب بود و مشکل خاصی ندیدم. برزیل توانست نمره قابل قبولی را بگیرد.

قبول دارید تیم ملی برای آینده با این بازی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم؟

الان وقتش است که برای فوتبال برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. ما فکر نکنیم همه چیز تمام شده و فوتبال ما یک بر صفر از آرژانتین باخته. باید بیشتر برنامه‌ریزی،کار و تلاش کنیم ما شش ماه دیگر بازی‌های مهمی را در پیش داریم اگر نخواهیم به مشکلات و قرارداد کی‌روش رسیدگی کنیم شرایط خوبی در انتظار ما نیست پس مراقب باشید.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)