مرجع خبری پرسپولیس : رئیس سازمان لیگ: من کاری به آنچه گذشته ندارم ما ورزشگاه را اجاره می‌کنیم پول می‌دهیم و باید خودمان بلیت بفروشیم این حقمان است.

«من بارها تأکید کردم و باز هم می‌گویم. فدراسیون جای اینکه در فکر پیشرفت و توسعه تیمداری باشد و ما باشگاه‌ها را به سوی حرفه‌ای شدن هل دهد، مانع تراشی می‌کند.» واعظی‌‌آشتیانی معتقد است باید بازی‌های استقلال و پرسپولیس توسط این تیم‌ها بلیت‌فروشی‌شود. او در بازگشت از اجلاس مدیریت حرفه‌ای فوتبال آسیا مدام در هر مجالی برای فرصت بر این نکته تأکید می‌کند. خواسته‌ای که البته هنوز زمینه قانونی‌اش وجود ندارد. قوانین انجام مسابقات صراحتاً در این مورد اشاره می‌کند؛ حق انحصاری بلیت‌فروشی بازی‌های لیگ برتر بر عهده هیأت‌های ورزشی استان‌ها و سازمان لیگ حرفه‌ای کشور است اما واعظی اصرار دارد: «چون ما برای هر یک از بازی‌های مان ورزشگاه آزادی را اجاره می‌کنیم پس باید درآمد حاصل از فروش بلیت‌های مسابقات هم به خودمان برسد.»

در این بحث البته عباس انصاری فرد هم از مدیر تیم رقیب پیروی می‌کند. این دو تیم که بیشترین تعداد هوادار را دارند و می‌توانند از این راه تا سالی نزدیک به یک میلیارد تومان درآمدزایی کنند. انصاری‌فرد در این‌باره می‌گوید: «من آماری در دست دارم که نشان می‌دهد در ازای 3/1‌میلیارد تومانی که سازمان لیگ اعلام کرده از بلیت‌فروشی به دست آورده است فقط 33 میلیون تومان به باشگاه ما رسیده است. واقعاً سهم ما این رقم ناچیز می‌شود؟»

اختلاف‌ بسیار زیادی وجود دارد میان آنچه از بلیت‌فروشی باید به پرهوادارترین تیم آسیا می‌رسد‌ با آنچه باید به آنها می‌رسیده است. اما چرا چنین اختلافی میان حساب‌های سازمان لیگ و حساب و کتاب پرسپولیس وجود دارد؟ در این‌باره عزیز‌محمدی رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای می‌گوید: «آنها حق دارند. پولی که می‌گیرند خیلی زیاد نیست. باید درآمد‌شان بیشتر از این ارقام باشد اما چون مقدار زیادی بدهی دارند، ما مجبوریم قرض‌هایشان را مدام از همین پول‌ها بپردازیم. مثلاً وقتی ما سازمان را تحویل گرفتیم کرایه ورزشگاه آزادی برای هر بازی 5میلیون تومان بود. آن روزها یکسالی می‌شد که این دو تیم بدهی‌هایشان را نداده بودند و ورزشگاه آزادی هم دیگر نمی‌گذاشت آنجا مسابقه‌ای برگزار شود. ما به ناچار همه هزینه‌ها را پرداخت کردیم تا مشکل حل شود. سال بعد این رقم به 10 و بعد 15‌میلیون شد و همه بازی‌های خانگی این تیم‌ها یعنی 17 مسابقه را پول‌هایش را ما از همین پول‌ها پرداخت کردیم.» البته این هم هزینه‌هایی نیست که فدراسیون از رقم بلیت‌فروشی‌ها به جای استقلال و پرسپولیس پرداخته است. عزیز محمدی در این باره می‌گوید: «مثلاً نیمی از رقم 730‌میلیون تومان‌ قرارداد ساختمان تیم پرسپولیس را باید خودشان می‌دادند که چک هایش برگشت خورد و ما پرداختیم. همین اتفاق درباره استقلال هم تکرار شد. تازه هرچه که تماشاگران تیم‌ها به صندلی‌ها و اماکن ورزشگاه آسیب وارد کنند ما باید این هزینه‌ها را بپردازیم. یا مثلاً وقتی برای یک بازی پلیس مجبور به نصب داربست می‌شود باید هزینه‌اش را تیم میزبان بدهد یا 100 جور هزینه دیگر مثل احکام کمیته انضباطی و…»

به‌رغم همه آنچه عزیز‌محمدی درباره ریز هزینه‌ها می‌گوید، واعظی اصرار دارد این پول‌ها باید به تیمش برسد. او می‌گوید: «من کاری به آنچه گذشته ندارم و اعداد را نمی‌دانم. ما می‌گوییم ورزشگاه را اجاره می‌کنیم. پول می‌دهیم و باید خودمان بلیت بفروشیم. این حقمان است.» در پاسخ به این گفته عزیز معتقد است این تیم‌ها فقط زمین بازی را اجاره می‌کنند و اختیار تمام ورزشگاه را ندارند اما در نقاط دیگر دنیا چون تیم‌ها تمام ورزشگاه را اجاره می‌کنند، همه هزینه‌ها را باید بپردازند. اما شاید این دو تیم معتقدند چون تیم‌های سازمان هستند و سازمان مالک استادیوم، می‌توانند پولی برای این هزینه‌ها نپردازند؟ در این باره عزیز می‌گوید: «اول اینکه ما اصراری بر بلیت‌فروشی نداریم. آنها می‌توانند خواهان تغییر قانون شوند و در صورت تأیید در مجمع حق بلیت‌فروشی را بگیرند اما درباره بخش دیگر هر زمانی سازمان کتباً اعلام کند نیازی به پرداخت پول زمین نیست ما این پول‌ها را به حساب تیم‌ها می‌ریزیم اما آنها این کار را نمی‌کنند. بار ‌قبل آزادی حاضر نبود میزبان بازی‌های این دو تیم باشد. یادتان که هست؟»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)