پرسپولیس نیوز : باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس بمناسبت مراسم یادبود استاد مرتضی احمدی هنرمند فرهیخته کشورمان و از قدیمی‌ترین هواداران پرسپولیس پیامی را صادر کرد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، در این پیام چنین آمده است: استاد مرتضی احمدی انسانی ارزشمند و هنرمندی فرهیخته بود و هست. بی‌تردید یاد و آثارش برای همیشه در دل و ذهن ما زنده خواهد ماند. نمی‌دانیم در توصیفش کدام هنر و کمالش را بگوییم تا در حق جنبه‌ها و زوایای دیگر روح او اجحاف نکرده باشیم.

نمی‌دانیم از کدام آموزه‌های استاد بگوییم که حق مطلب ادا شود. استاد مرتضی احمدی هنرمندی فرهیخته بود که مهم‌ترین آثارش را باید خارج از هنرهای ماندگارش جستجو کرد و هنری که هر گاه خاطره‌ای از آن در ذهن ما تداعی می‌شود، لبخند را به لب‌هایمان می‌آورد. همان لبخندی که دوست داشت همواره او را با آن به یاد بیاوریم.

او به ما هنر زیستن عزتمندانه، دوست داشتن بی‌دلیل و عشق ورزیدن بی‌دریغ را آموخت. مردی که خنده‌هایش را با مردم تقسیم کرد و غصه‌ها و دردهایش را نه. خندهایش از بی‌غمی نبود بلکه برای زدودن غم از دل‌ها بود. نقالی که از زنده بودن انسانیت می‌گفت و وجودش شکرستانی برای شیرین شدن جان‌ها بود.

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و فوتبال ایران به خود می‌بالند که بزرگانی چون ایشان را در تاریخ خود دارند. عاشقی که سال‌ها حمایت خود را بی‌هیچ دریغ و چشمداشتی نثار تیم محبوش کرد و حتی رقیبان نیز از باران محبت و معرفت او بی‌بهره نبودند.

هر آنچه داشت را به معرکه می‌آورد و هیچگاه در ازای آن متاعی طلب نکرد. از او آموختیم برای دوست داشتن به دل‌هایمان رجوع کنیم و نه به جیب‌هایمان. او آموخته بود که گنج‌های نادیدنی گسترده در کوچه و بازار را کشف کند و آنها را جلا بدهد. او این گنج را روی سکوهای ورزشگاه‌ها نیز پیدا کرد. همانجایی که از بزرگترین صحنه‌های نمایش فرهنگ هر جامعه است. او فلسفه هواداری را درک کرد، فلسفه‌ای که حلال بسیاری مشکلات جامعه امروز ما خواهد بود. اینکه بتوانیم سنگ دیگران را به سینه بزنیم، برای توفیقشان بی‌قرار باشی و از پیروزی‌شان احساس خوشبختی و غرور کنیم.

ما یاد بزرگمردی را گرامی می‌داریم که هنر و انسانیت را، زیبایی‌ها را رقم زد و بزرگترین یادمان و تجلیل از او گسترش این زیبایی در دل‌ها است. یادش گرامی و باورهایش پایدار باد.

گفتنی است؛ مراسم یادبود استاد مرتضی احمدی هم اینک در مسجد جامع شهرک غرب جریان دارد و روز دوشنبه از ساعت 15:30 الی 17 نیز مراسمی برگزار می‌شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)