پرسپولیس نیوز :  سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برانکو بهترین گزینه برای هدایت تیم پرسپولیس است و باید قراردادش تمدید شود. اما برخی به منظور لطمه زدن به تیم در آستانه دربی شایعه برکناری او را مطرح می کنند.

افشین پیروانی درباره خبر احتمال برکناری برانکو در صورت باخت در دربی یا قرار نگرفتن در جمع 5 تیم برتر جدول در پایان نیم فصل گفت: شک نکنید این گمانه زنی ها در آستانه دربی با نیت خاصی مطرح می شود. وقتی پرسپولیس در بازی های اخیر خود نتیجه گرفته چه لزومی دارد چنین مباحثی مطرح شود. بنده در ابتدای فصل که پرسپولیس به واسطه اشتباهات مفرط داوری نتیجه نمی گرفت صراحتا گفتم که برانکو می تواند این تیم را جمع و جور کند و پرسپولیس در صورت حمایت باشگاه جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد. الان می بینید پرسپولیس از معدود تیم ها است که زیبا بازی می کند. و این زیبا کردن اخیرا با کسب امتیاز و برد همراه شده است. پرسپولیس انصافا امسال از اشتباهات داوری به ویژه در چهار ، پنج بازی اول لطمه و امتیازات فراوانی در حین شایستگی از دست داد با این وجود هم اکنون فاصله امتیازات پرسپولیس با تیم های بالای جدول چندان زیاد نیست و در صورت حمایت باشگاه و همه ارکان خانواده بزرگ پرسپولیس از سرمربی می توان شاهد کمتر شدن این اختلاف امتیاز و قرار گرفتن در جمع مدعیان است.

افشین پیروانی تصریح کرد: اعتقاد بنده قرارداد برانکو باید تمدید شود او می تواند پرسپولیس را به اوج باز گرداند. متاسفانه در همه این سال ها شاهد تغییرات مکرر مدیریتی و به تبع آن تغییرات در کادر فنی بوده ایم. مدیران مدام عوض شده اند و هر مدیری مربی دلخواه خودش را آورده و در تمامی این سال ها از دنیزلی تا کرانچار گرفته تا وینگادا، استیلی ، قطبی، گل محمدی و درخشان و خودم هیچ یک از مربیان از ثبات و جایگاه لازم برخوردار نبوده و تا تیم را به سروسامانی رساندند جای خود را به مربی دیگری دادند. با این رویه پرسپولیس به ثبات لازم در کادر فنی نمی رسد و نمی تواند هیچ مربی توقع داشت که یک سال در اوج حاشیه و عدم حمایت قاطع کار کند و تیم را قهرمان کند. هر مربی ای هم که می آید بازیکنان را عوض کرده و نفرات دلخواه خودش را می آورد و این تغییرات سریالی از کادر مدیریتی و کادر فنی و از کادر فنی به بازیکنان سرایت می کند و مجموعه ای از بی ثباتی در پی خواهد داشت. این بار هم مسوولان محترم هیات مدیره و مدیریت باشگاه به یک نتیجه برسند که از برانکو حمایت قاطعی کنند و حتی قراردادش را تمدید نمایند چرا که برانکو هم مربی توانمندی است و هم تجربه سال ها حضور در فوتبال ایران را داشته است از حریفا شناخت کامل پیدا کرده با فرهنگ فوتبال ایران آشناست و با حاشیه های حاکم بر تیم های بزرگی مثل پرسپولیس هم آشنا شده است و حالا اگر از این مربی حمایت شود و به او فرصت لازم داده شود می توان به آینده درخشان این تیم امیدوار بود. فراموش نکنید برانکو تیم بسیار جوانی را سروشکل داده است و این نفرات تجربه خوبی پیدا کرده اند و به هماهنگی مطلوبی دست یافته اند و حفظ این اسکلت تیمی و تقویت آن در بخشی پست ها در نیم فصل و نقل و انتقالات سال آینده می تواند تیم برانکو را به تیمی مقتدر تبدیل نماید.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره اخباری که مبنی بر کاندیدا شدن خودش به مسوولان باشگاه برای جانشینی برانکو در نیم فصل منتشر شده گفت: نمی دانم این خبرها بر چه اساسی منتشر می شود. هیچ کس با من صحبتی نکرده و شاید چون برخی می بینند بنده حامی برانکو هستم و رابطه خوبی هم با وی دارم چنین خبرهایی را منتشر کرده اند. تاکید می کنم برانکو بهترین گزینه برای پرسپولیس است می تواند سال های سال در این تیم مربیگری کند و پرسپولیس را به اوج بازگرداند. در این مقطع و در آستانه دربی چنین گمانه زنی ها و اخباری به تیم لطمه می زند و بهتر است مدیران باشگاه حمایت قاطعی از برانکو کرده و طوری با این شایعات برخورد کنند که تیم سست نشود و این شایعات اثرات مخرب خودش را به تیم نکشاند. امیدوارم مسوولان باشگاه در این زمینه تدبیر کرده و همه را مطمئن کنند که هیچ تفکری مبنی بر برکناری برانکو در باشگاه و هیات مدیره وجود ندارد.

مدیر تیم ملی بزرگسالان درباره ارزیابی اش از شرایط کنونی مسابقات لیگ گفت: به اعتقاد من لیگ هنوز جا نیفتاده است. اما تیم ها رفته رفته شرایط بهتری پیدا می کنند. مسایل مختلفی در این قضیه دخیل است از جمله می توان به تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنان تیم لیگ برتری و همچنین مشکلات مالی که همه تیم ها را تحت تاثیر قرار داده اشاره کرد. در مجموع امیدواریم لیگ فوتبال ایران از شرایط و کیفیت بهتری برخوردار شود. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می بایست مرتفع شود نباید از بعضی از مربیان و تیم ها انتظار داشت که با این امکانات این مشکلات مالی و زمین های ناهمواره تمرینی و مسابقه بهترین بازی ها را به نمایش بگذارند. آنهایی که داخل گود هستند می دانند که تیم ها با چه مشکلاتی مواجه هستند و این مشکلات تا چه اندازه به کیفیت فنی یک تیم اثر می گذارد.

پیروانی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید وقفه های مکرر مسابقات لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی در پایین آمدن کیفیت مسابقات لیگ تاثیر داشته است گفت: توجه داشته باشید که آقای کی روش دست به جوانگرایی و تغییر نسل داده و الان می بینیم که در ترکیب اصلی تیم ملی جوان های بسیاری بازی می کنند و جوان تر های زیادی نیز در لیست 23 نفره و 30 نفره سرمربی تیم ملی قرار گرفته اند و لازم است که آنها با فضای حضور در تیم ملی آشنا شوند و از نظر فنی هم به هماهنگی و فهم تاکتیکی لازم برسند و در واقع با توجه به تغییر نسل و جوانگرایی این اردوها الزامی بوده است. در گذشته نیز لیگ به خاطر اردوهای ملی کمابیش تعطیل می شده اما حالا به واسطه استفاده از جوان ها و تغییر نسل لازم است که بازیکنان کنار هم باشند تا این تدبیر و درایتی که کی روش به خرج داده به بار بنشیند . چه فایده ای دارد که ما لیگ برگزار کنیم اما تیم ملی به جام جهانی نرود. کل ارکان فوتبال و باشگاه ها تلاش می کنند تا در خدمت تیم ملی باشند. البته ما مشکلاتی را که برای باشگاه ها به وجود می آید نیز درک می کنیم و از همکاری آنها ممنونیم و معتقدیم که باید تعامل خوبی بین باشگاه ها و تیم ملی برقرار باشد. به هرحال می بینیم که آقای کی روش و همکارانشان لیگ را با دقت زیر نظر دارند و اگر این ارزیابی ها و زیر نظر گرفتن ها نبود در مقطع کنونی شاهد حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم مان و تضمین آینده فوتبال کشورمان نبودیم و امیدوارم این نکته که وقفه ها به خاطر تغییر نسل جوانگرایی ضرورت داشته را هیچ گاه در ارزیابی ها و اظهارنظرهای خود فراموش نکرده و آن را مدنظر داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)