مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه چمن ورزشگاه آزادی نسبت به قبل بهتر شده است، گفت: فقط در آزادی و جلوی هوادارانمان بازی می‌کنیم.

افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت تیم قبل از بازی فردا با استقلال تاجیکستان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، گفت: بعد از نتیجه خوب برابر پیکان و برد الدحیل، شرایط تیم خوب و آماده است و تنها مشکل چند مصدومان تیم هستند. خوشحالیم که بعد از چند سال هواداران را در بازی‌های آسیایی در آزادی می‌بنیم و امیدوارم در پایان بازی فردا جشن پیروزی بگیریم.

وی درباره شرایط مصدومان پرسپولیس، اظهار داشت:مهدی ترابی به تیم ملحق شده، اما وحید امیری و میلاد سرلک جدا از تیم تمرین می‌کنند و فردا نمی‌توانند بازی کنند اما بقیه مصدومان با تصمیم سرمربی در بازی به ما کمک می‌کنند.

پیروانی در ادامه با انتقاد از تصمیم مسئولان برای برگزاری بازی‌های این تیم در خارج از تهران به دلیل مرمت چمن آزادی، تصریح کرد: یک ضرب المثل هست که می‌گویند به مرگ گرفتند که به تب راضی شویم. یک زمان چمن خوب نبود، ما انتقاد می‌کردیم. الان پیشنهاد دادند که بازی‌های را بیرون ببرید. چمن آزادی الان جزو دو، سه تا چمن خوب ایران است. توقع از استادیوم آزادی بیش از این است ولی نمی‌دانم پیشنهاد چه کسی بوده که تیم خارج از خانه بازی کند؟ ما همه بازی‌ها میهمان می‌شویم. چرا نباید در استادیوم آزادی با هواداران‌مان میزبانی کنیم؟ فقط بازی پرسپولیس و استقلال نمی‌تواند اینجا انجام شود؟

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما می‌خواهیم در کنار هوادارانمان بازی کنیم.اجازه بدهند تا آخر فصل در آزادی بازی کنیم تا حق به حقدر برسد.مگر می‌شود بازی‌های فشرده دو سه روز یک بار در خارج از تهران بازی کنیم. اگر قرار است زیر کشت برود مدت زمان می‌خواهد. الان نساجی هم در استادیوم آزادی بازی می‌کند. می‌خواهند چه معجزه‌ای انجام بدهند که تیم بیرون از خانه برود ولی ملی، باشگاه‌های آسیا و دربی در آزادی برگزار شود؟ این پیشنهاد غیرکارشناسی بوده و من همینجا به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس و میلیون‌ها طرفدار می‌گویم که قدرت اصلی ما هواداران‌مان هستند. هرچند هر شهر می‌رویم انقدر هوادار داریم، میزبان هستیم ولی اجازه بدهند در آزادی بازی کنیم که حق به حقدار برسد. نمی‌شود بازی‌های فشرده را خارج از تهران بازی کنیم.

او در پاسخ به اینکه شرکت توسعه تجهیز می‌گوید خود پرسپولیس پیشنهاد داده خارج از خانه بازی کنند، گفت: ما احترام هواداران‌مان از همه چیز مهمتر است. ما قبلا گفتیم وضعیت چمن خوب نیست اما الان می‌گویم وضعیت چمن خوب است و بهتر شده. هیچ درخواستی برای برگزاری بازی‌هایمان در خارج از تهران نداریم و در هر صورت می‌خواهیم در آزادی و کنار هوادارنمان بازی کنیم.

بیایند به ما زمین چمن پیشنهاد بدهند. نمی‌توانند برای باشگاه بزرگ پرسپولیس تعیین تکلیف کنند که چون بدهکارید نمی‌توانید در استادیوم آزادی بازی کنید! شرکت توسعه و تجهیز زیر نظر وزارت ورزش است و وزارت ورزش انقدر بودجه ندارد که ریالی به ما کمک کند. اینکه توسعه و تجهیز بیاید شرط و شروط و محدودیت بگذارد، منطقی نیست. ما در هر صورت در استادیوم آزادی در کنار هواداران‌مان بازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌های تیم برای درآمدزایی بسته است، تصریح کرد: ما مطمئنا به ورزشگاه بدهکاریم و باید داده بشود اما باید تمهیداتی برای درآمدزایی اندیشیده شود. من از وزیر اقتصاد، وزیر ورزش، دولت و مجلس کمک می‌خواهم. راه‌های درآمدزایی ما را بسته‌اند. به ما می‌گویند نیمه دولتی هستید و هیچ راه درآمدزایی ندارید. حق پخش و تبلیغات محیطی و بقیه راه‌ها برای کسب درآمد بسته است و فقط از اسپانسر روی پیراهن می‌توانیم درآمد کسب کنیم. راه دوم را دوستان که مغز متفکرند و ادعا دارند، پیشنهاد بدهند. وقتی این محدودیت‌ها وجود دارد راه درآمدزایی را نشان بدهند.از مسئولان می‌خواهیم با این محدودیت‌ها، راه درآمدزایی به ما نشان بدهند.همان‌طور که تیم‌های صنعتی درآمدزایی می‌کنند برای ما راهی پیدا کنند.

او در واکنش به گران بودن بلیت بازی پرسپولیس گفت: اولا راه درآمدزایی این نیست که از هوادار به این شکل پول بگیریم. شما فکر می‌کنید با این مبلغ مشکلات ما حل می‌شود؟ ما تبلیغات دور زمین و حق پخش را نداریم. مگر یکسری تیم‌ها دولتی نیستند؟ تیم‌های صنعتی چجوری درآمدزایی می‌کنند؟ بیایید برای استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف کنید.

او در مورد دریافتی بازیکنان گفت: شب بازی است و الان به تیم ما قول داده شده ولی ریالی کسی نگرفته است. اقتصاد مشکل دارد و مردم گرفتارند ولی بازیکن‌ها هم باید به حق و حقوق‌شان برسند. تیم‌هایی که پول‌شان از پارو بالا می‌رود، مطمئنا فکر خوبی دارند و بیایند به تیم پرسپولیس راه درآمدزایی را نشان بدهند.

پیروانی درباره کسر امتیاز از این تیم به دلیل پرداخت مالیات بازیکن خارجی، یادآور شد: تیم‌هایی هستند که سقف را رد کردند و این اواخر توانستند به نحو احسن بازیکنان‌شان را جایگزین کنند و ما فقط به دلیل مالیات یک بازیکن یک امتیازمان کم شد. آن یک امتیاز را باید مشخص کنند. کدام بازیکن خارجی در ایران می‌آید و می‌گوید مالیات را خودم قبول می‌کنم؟ همین کشورهای حوزه خلیج فارس معاف از مالیات است. کدام مربی خارجی قبول کرده خودم مالیات را می‌دهد؟ هیچ بازیکن و مربی خارجی نمی‌تواند در کشور خارجی بازی کند و مالیات را خودش قبول کند.

پیروانی در این خصوص اضافه کرد: مثل قضیه آن کسی است که خودش را به خواب زده و نمی‌توانیم بیدارش کنیم. اگر برای خودمان اینجوری تعبیر کنیم فقط پرسپولیس مالیات بازیکن خارجی‌اش را داده و بقیه رعایت کرده‌اند. اصلا چنین چیزی نیست. همه تیم‌ها هم سقف را رعایت نکرده‌اند و همه این را خوب می‌دانیم. یک امتیاز کسر شده ما کمیته استیناف رفته و اگر از ما بابت مالیات امتیاز کم کردند باید از همه تیم‌ها کم کنند ولی اگر می‌توانند استثنا قائل شوند همه باشگاه‌ها باید از این موضوع سود ببرند.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس همچنین با انتقاد دوباره از عدم رعایت سقف قرارداد توسط بقیه تیم‌ها گفت: برای اینکه سقف قرارداد را رعایت کردیم نتوانستیم بازیکن خارجی بهتری جذب کنیم. اگر تیم‌های دیگر سقف را هم رد کردند و بازیکنانشان را هم جایگزین کردند. ما احتیاج به بازیکنان بزرگ خارجی داشتیم و سقف قرارداد اجازه نداد. ما سقف قرارداد را رعایت کردیم و حداقل می‌توانستیم در گرفتن بازیکن خارجی‌مان خیلی بهتر عمل کنیم. تیمی که فصل پیش سه جام داخلی گرفته و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های با بازیکنان میلیون دلاری است باید بهتر از این برای بازیکن خارجی هزینه می‌کرد. ما نخواستیم سقف را رد کنیم و نامه زدیم و درخواست ما را رد کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)