سرمربی تیم فوتبال سنگ‌آهن بافق گفت: واقعاً متأسفم که باید در لیگ یک باج بدهیم تا در این مسابقات بمانیم.

فارس، افشین پیروانی که این روزها به دلیل پیروزی‌های متوالی در لیگ آزادگان یکه‌تازی می‌کند از برخی اتفاقات در لیگ یک به شدت نگران است، او در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بازی‌های لیگ آزادگان متفاوت از بازی‌های لیگ برتر است. در لیگ برتر به خاطر پوشش خبری وسیع رسانه‌ها اتفاقات پشت پرده دیده می‌شود و تیم‌ها نمی‌توانند روی مسائل غیر فوتبالی مانور کنند ولی در لیگ آزادگان به خاطر اینکه رسانه‌ها پوشش کمتری می‌دهند متاسفانه اتفاقات غیر فوتبالی خارج از زمین نتایج را رقم می‌زند و توانایی تیم‌ها خیلی نمی‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای برای کسب نتایج باشد.

وی افزود: در لیگ آزادگان نیمی از نتایج بیرون از زمین رقم می‌خورد این یعنی فاجعه برای فوتبال ما. مگر می‌شود داوران به دلیل اینکه امنیت جانی ندارند جهت‌دار سوت بزنند؟ داوران به خاطر ناسزاها، توهین‌ها و همچنین جوی که بعضی تیم‌ها حاکم می‌کنند چاره‌ای ندارند جز اینکه به نفع تیم میزبان سوت بزنند. نمونه‌اش این است که در 5 بازی 4 پنالتی علیه تیم من گرفتند که به نظر خود کارشناسان سه پنالتی بی‌دلیل بود و داور دچار اشتباه شده است.

سرمربی سنگ‌آهن بافق تأکید کرد: ‌یک عده آدم معلوم‌الحال به شدت به تیم ما فشار وارد می‌کنند که یک داور یا یک داور بازنشسته را استخدام کنید تا از این اشتباهات در امان بمانید. می‌گویند این قانون لیگ یک است. می‌گویند برای خارج از زمین هم هزینه کنید تا بمانید. آیا این فوتبال جوانمردانه است؟ بهتر نیست در این فوتبال را ببندیم و برویم؟ در یکی از بازی‌ها 90دقیقه فحش و ناسزا شنیدیم و با پرتاب اشیاء چندین بار نزدیک بود بازی قطع شود ولی داور از ترس جانش علیه ما پنالتی گرفت. چه کسی باید اینها را می‌دید؟

وی افزود: این حرفها را در حالی می‌زنم که تیم من در دور برگشت 6 امتیاز از دو بازی کسب کرده و 8 گل به ثمر رسانده، پس در روزی که برده‌ایم این حرف‌ها را می‌زنم تا به بهانه‌جویی متهم نشوم. ولی این رسم جوانمردی نیست. مردم مظلوم شهر بافق چه گناهی کرده‌اند که حق آنها به راحتی خورده می‌شود، آیا آنها باید باج بدهند تا به حق خود برسند؟ از مسئولان فدراسیون فوتبال یک سؤال دارم، آیا تیم مردمی که اهل زدو بند نیست باید فنا شود؟

پیروانی یادآور شد: خدا را شکر می‌کنم که فدراسیون ما را آدمهای سالم و صادقی مدیریت می‌کنند. کسی به صداقت کفاشیان، عسگری و بهروان شکی ندارد. ولی از این دوستان می‌خواهم ترتیبی اتخاذ کنند که جلوی این زد و بندها گرفته شود تا اعتبار فدراسیون آنها زیر سؤال نرود. تقاضای من از وزیر ورزش و معاونینش به خصوص حمید سجادی که قهرمان ملی بوده این است که به این موضوع ورود کند و جلوی حق‌الناس را بگیرد. هرچقدر با خودم کلنجار می‌روم نمی‌توانم بفهمم که چطور می‌شود به تیم لیگ یک برای بقاء و صعود پیشنهادهایی بی‌شرمانه می‌دهند؟ نمی‌دانم بر سر فوتبال ما چه آمده است؟ باید پول و رشوه بدهیم تا حق خودمان را بگیریم.

پیروانی گفت: آقایان! در لیگ یک دوپینگ نیز بیداد می‌کند ولی متأسفانه مسئولین فدراسیون پزشکی به جای رسیدگی، فقط توجیه می‌کنند تا صورت‌مسئله پاک شود. فقط افسوس می‌خورم و می‌توانم بگویم متأسفم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)