خبرگزاری پرسپولیس : افشین پیروانی می گوید اگر حاصل نشست کمیته  فنی پرسپولیس حتی انتخاب درست بازیکنان برای نیم فصل باشد ، بزرگترین تصمیم برای نجات پرسپولیس از بحران گرفته شده است.

افشین پیروانی عضو کمیته فنی پرسپولیس درباره نشست اعضای این کمیته با رویانیان و مانوئل ژوزه می گوید:«خیلی از دوستان در این مدت می گفتند که چرا جلسان کمیته فنی برگزار نمی شود اما خود من تا قبل از این از مختلفین برگزاری نشست بودم. حتی یک بار سردار از من نظر خواست و گفتم فعلا دلیلی وجود ندارد که بخواهیم جلسه ای را برگزار کنیم. نشست شنبه شب اما نشست به موقع و خوبی بود. حرف های مان نزدیک به 4 ساعت طول کشید. در این نشست آقای مانوئل آمد و از مشکلات و کمبودهای تیم گفت. حرف های بسیار سازنده ای میان مان رد و بدل شد که فکر می کنم می تواند در بهبود روند تیم اثرگذار باشد.»

قبل از این نشست ، ابراهیم آشتیانی انتقادی تند داشت از عملکرد مانوئل ژوزه داشت ، آیا این جو در جلسه با مانوئل هم وجود داشته است؟ در پاسخ به این پرسش ، پیروانی می گوید:« آقای آشتیانی نظر خودشان را گفتند . نظرشان به عنوان بزرگتر همه ما قابل احترام است اما به هر حال مربی تیم بهتر از همه ما می داند چه تاکتیکی می تواند تیمش را به موفقیت برساند. البته نتایج خوب نیست. هرچند در 3 بازی قبلی ، نتایج خوبی گرفته بودیم و اگر بازی با مس را هم می بردیم ، تیم از بحران خارج می شد اما این باخت دوباره شوکی به تیم وارد کرد. خود مانوئل هم از نتایج تیم راضی نیست. در دیدار با ما خودش هم متعجب بود و می گفت من همیشه هر جایی که کار کردم ، قهرمان بودم. نمی دانم چرا این مشکل در پرسپولیس اتفاق افتاده است. او یکسری ایده هایی داشت که البته جای بحث داشت اما من هم اعتقاد دارم می تواند به تیم کمک کند. باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.»

پیروانی ادامه می دهد:«پرسپولیس امسال که دغدغه مالی ندارد باید خیلی بهتر از این نتیجه بگیرد و مدعی قهرمانی باشد. بگذارید یک خاطره ای از دوره مربیگری خودم در پرسپولیس بگویم. من که سرمربی شدم ، 3 ماه رئیس هیات مدیره و مدیر با هم قهر بودند و تیم به حال خودش رها شده بود. نمی دانستیم با چه کسی طرف هستیم. من از 12 بازی 7 برد و 3 مساوی داشتم اما به تیم فشار می آمد. ولی الان شرایط کاملا متفاوت است. ما تنها تیمی هستیم که دغدغه مالی نداریم ولی امید داریم در کنار این کارهای اقتصادی بزرگ انجام شده ، حمایت خوبی که از پیشکسوتان می شود و بحث سازمان فوتبال که به خوبی شکل گرفته ، بتوانیم نتایجی موفق هم در تیم بزرگسالان بگیریم.»

یکی از راهکارهای مطرح شده از سوی اعضای کمیته فنی ، جذب بازیکنان جدید است که پیروانی درباره گرفتن 4 بازیکن جدید در نیم فصل می گوید:« اگر بتوانیم در نقاطی که تیم ضعف دارد ، بازیکنان خوبی را جذب کنیم بدون شک شرایط تیم خیلی عوض می شود. 4 نفر از 11 بازیکن ثابت یعنی چیزی بیش از 30 درصد یک تیم. اگر این انتخاب ها ، درست باشند ، تیم کامل می شود و فوتبال مان به کلی عوض می شود. به هر حال تیم باید یک سری بازیکن بیگرد و خود به خود تعدادی از بازیکنان هم می روند. البته اینجا دوست دارم یک نکته ای را به صورت کلی بگویم. این فقط مربوط به پرسپولیس نیست بلکه برای همه تیم هاست و همه بازیکنان. خواهشم این است که مربیان و تیم ها ، بازیکنانی را که دل شان با تیم شان نیست را به زور نگه ندارند. بازیکن هرچقدر هم که بزرگ باشد ،وقتی دل در گروی تیمش ندارد ، نمی تواند موثر بازی کند. برای همین می گویم باید رضایتنامه چنین بازیکنی را به او داد تا برود. چون اگر چنین بازیکنی در تیم بماند تنها به اهداف تیم ضربه وارد می کند. »

یکی از ابهام های اردوی پرسپولیس بعد از بازی با مس ، شایعه درگیری بازیکنان با مانوئل در رختکن کرمان بوده است. پیروانی در این باره می گوید:« آقای شیرینی سرپرست تیم این شایعات را تکذیب کرد.تنها بحث پولادی بود. مهرداد پسر خیلی خوبی است و در تیم ملی هم به خوبی بازی می کند ولی او رفتاری داشته که درست نیست. البته خودش هم خیلی زود از همه عذر خواسته و امیدوارم که این رفتارش را خیلی زود جبران کند. او باید بداند تصمیم مربی ، حکم آخر است. هیچ کس نباید به رای سرمربی اعتراض کند. »

سئوال آخر از پیروانی درباره علی کریمی است. اینکه چرا دوباره او نتوانست مجوز حضور در تمرینات را بدست آورد؟؛«علی کریمی یک مدت کنار تیم نبوده. فقط دو روز بازی تا پیکان زمان بود. قرار شد بازی با پیکان تمام شود ،آن وقت بنشینند و تصمیمی گرفته شود که اول به نفع پرسپولیس باشد بعد به نفع علی کریمی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)