پرسپولیس نیوز : تیم ملی والیبال ایران در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال موفق شد میهمان خود لهستان را در سالن آزادی تهران مغلوب کند.

تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال موفق شد با نتیجه 3 بر 2 میهمان خود لهستان را در سالن آزادی تهران شکست دهد.

سرمربی صرب تیم ملی والیبال ایران برای شروع بازی نخست خود مقابل لهستان از ترکیب همیشگی یعنی مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی، سعید معروف، شهرام محمودی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. بازی با سرویس بازیکنان لهستان که البته به تور خورد، شروع شد. بازیکنان تیم ایران با حمایت تماشاگران خودی و سرویس‌های هدفداری که به زمین حریف زدند در ست نخست تیم برتر میدان بودند به طوری که هر دو وقت استراحت فنی در امتیازهای 8 بر 5 و 16 بر 13 به سود بازیکنان ایران به دست آمد. مصدومیت مجتبی میرزاجان‌پور در این ست و انتقال او به رختکن،‌ مهم‌ترین اتفاق بود. فرهاد قائمی جای او را در ادامه بازی گرفت. ست اول با نتیجه 25 بر 21 به سود شاگردان کواچ تمام شد.

تیم لهستان، ست دوم را بسیار بهتر شروع کرد و در همان ابتدا 3 بر صفر از ایران پیش افتاد. حملات بازیکنان لهستان در این ست موثرتر از بازیکنان ایران بود و علاوه بر این آنها توانستند دفاع روی تور خوبی مقابل اسپک‌های مهاجمان ایران انجام دهند. بازیکنان ایران در این ست 21 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز از سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان لهستان نیز  26 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع و 13 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند. این ست با نتیجه 23 بر 25 به سود لهستان تمام شد.

در ست سوم، دفاع خوب بازیکنان لهستان در کنار اشتباهات پرشمار شاگردان کواچ دست به دست هم داد تا نتیجه ست 25 بر 21 به سود تیم لهستان رقم بخورد. لهستانی‌ها در این ست به خوبی از توپ‌های برگشتی استفاده کردند.

در ست چهارم، مجتبی میرزاجان‌پور به جای خود برگشت و فرهاد قائمی به نیمکت ذخیره‌ها اضافه شد. با بازگشت او قدرت حملات ایران به مراتب بیشتر شد و با رسیدن دریافت‌های اول مناسب‌تر به دست سعید معروف  در برخی موارد، مهدی مهدوی، امتیازات بیشتری از حمله نصیب بازیکنان ایران شد. نتیجه این ست یک طرفه و جذاب، 25 بر 16 به سود ایران شد.

در ست پنجم دو تیم پا به پای هم امتیاز گرفتند. گزارشگر تلویزیون لهستان که در سالن آزای حضور داشت بارها به جو این سالن اشاره کرد و گفت که تیمش در یک جهنم واقعی بازی می‌کند. فریادهای معروف بر سر داور دوم این بازی که اصرار داشت او باید سر جای خودش حضور داشته باشد و با سرمربی حریف صحبت نکند از صحنه‌های دیدنی این بازی بود. تیم ملی ایران در این ست با نتیجه 15 بر 11 برنده شد تا  تعداد پیروزی‌هایش به 5 مقابل 4 شکست برسد.

تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود مقابل لهستان از ساعت 21 روز یکشنبه به مصاف این تیم می‌رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)