پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: نباید بازیکنان یا مدیران متخلف در رسانه‌ها برجسته شوند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس و به نقل از سازمان لیگ، مهدی تاج در اولین نشست ساماندهی مسائل فرهنگی باشگاه‌ها گفت: درباره شفاف‌سازی رقم باشگاه‌ها و قراردادهایشان کارهایی انجام دادیم اما یکسری ایراداتی گرفتند و گفتند این مسئله عرف نیست آن هم در حالی که در دنیا رقم قرارداد بازیکنان را به صورت هفته‌ای هم اعلام می‌کنند حتی گرشاسبی گفته که قرارداد بازیکنان هم در دست مدیران عامل است و هم در دست بازیکن و قراردادها در خانه بسته می‌شود و باید اینها از بین برود هر چند که ما سقفی تعیین نکردیم اما باید قراردادی بسته شود که باشگاه بتواند آن را پرداخت کند و اگر این اتفاق نیفتد بدهی‌های انباشته تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: البته خاصیت آفت در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیشتر است و اما در بقیه باشگاه‌ها چندین قرارداد نداریم و امیدوارم با واگذاری و نظارت مردم به این دو باشگاه مقداری از این شرایط جلوگیری شود. رئیس سازمان لیگ در خصوص وضعیت فرهنگ هواداری در فوتبال کشورمان هم اظهار داشت: در ورزشگاه مردم تخمه می‌شکنند و سوت و هورا می‌کشند و نباید انتظار داشت که ورزشگاه هم مثل مدرسه باشد که همه آرام بنشینند و در همه جای دنیا هم همینطور است و در بین تماشاگران فرقی بین مدیر و یک فرد عادی یا فرد پولدار یا فقیر وجود ندارد اما دکتر احمدی هم صحبت‌های ظریفی در این باره انجام داد و ما با نظام هواداری مخالف نیستیم اما برخی از رفتارها نشأت گرفته از رفتار مدیران یا بازیکنان است و هواداران به اینها نگاه می‌کنند.

وی افزود: لباس ورزشکار، موی ورزشکار، رفتار ورزشکار و همه چیز او تحت نظر هواداران است و آنها همان کاری را می‌کنند که آن را می‌بینند. وقتی ورزشکاری به تعویض‌اش اعتراض می‌کند و پیراهنش را روی زمین می‌کوبد روی سکوها هم عکس‌العمل آن را می‌بینیم و این در حالی است که در کشورهای اروپایی چنین مسئله‌ای نادر است. در تمام دنیا می‌بینیم که بهترین بازیکنان جهان هم تعویض می‌شوند و اعتراضی نمی‌کنند. البته در اینجا هم بعد از مدت‌ها دربی خوبی برگزار شد که بعد از مدت‌ها به زعم من تماشاگران عملکرد خوبی داشتند و سازمان لیگ معتقد است که هواداران رفتار بسیار خوبی در این بازی از خود نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته در این بازی دو بازیکن جوان با هم درگیر شدند که اینها تحت تأثیر جو قرار گرفتند چون روی آنها کار نشده است و رسانه‌ها هم نباید به آن بپردازند و به نظرم بازیکن یا مدیر متخلف نباید در رسانه‌ها برجسته شود. الان من دو ساعت حرف می‌زنم اما جایی که به فردی حمله کردم را بیشتر به چشم می‌آورند هر چند که معتقدم رسانه‌ها سهم بسزایی در توفیقات ورزش داشته‌اند و رسانه‌ها باید وقتی که در موضوعی احساس خطر کردند باید به آن بپردازند همانطور که صدا و سیما وقتی دید موضوع دختران فراری خطرناک می‌شود به آن پرداخت.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: احساس می‌کنم مردم باید همه چیز را بدانند  اما نباید به ناهنجاری‌هایی پرداخته شود چون مفید نیست البته هواداران در ورزشگاه‌ها تحت تأثیر نتایج هستند و اگر ببرند حالشان خوب است اما اگر ببازند حالشان خوب نیست.

تاج در پایان افزود: ما در سال، 6860 بازی برگزار می‌کنیم که این مسابقات در همه رده‌ها و لیگ‌های کشوری است اما پیشانی همه مسابقات دربی است که اتفاقات خوبی هم در آن رخ داد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)