تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تا کنون ۹۶ بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین، سرخپوشان صاحب بیشترین پیروزی هستند.

سرخپوشان ایران در شنبه پیش رو برای نود و هفتمین بار در دربی به میدان می‌روند. این در حالی است که پرسپولیس در مجموع رقابت‌های لیگ‌برتر، مجموع مسابقات رسمی و مجموع مصاف‌های دو تیم که طبق قوانین استاندارد برگزار شد و می‌توان آن‌ها را در آمار لحاظ کرد، صاحب بیشترین پیروزی است.

این دو تیم تا کنون در چارچوب دیدارهای لیگ برتر، ۴۰ بار برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل آن یازده پیروزی پرسپولیس برابر هشت پیروزی استقلال بوده است، ۲۱ مسابقه هم به تساوی انجامید.

مجموع مسابقات رسمی دو تیم هم به عدد ۸۹ می‌رسد که در جریان آن سرخپوشان، برابر ۲۳ باختی که داشتند، رقیب قدیمی خود را ۲۵ بار شکست دادند.

پرسپولیس و استقلال ۷ بار هم دربازی‌های دوستانه و یادبود مقابل هم قرار گرفتند. از این بین دو مسابقه با قواعد استاندارد فوتبال و اجرای پروتکل‌های رسمی انجام نشد که نتایج آن را نمی‌توان لحاظ کرد.

دربی شماره شش به تاریخ سوم مهر ۱۳۴۹ یک دیدار دوستانه بود که در جریان آن تیم استقلال، بازیکنی که تعویض و از زمین خارج کرده بود را بعد از استراحت دوباره به زمین فرستاد که اتفاقا این بازیکن غیر مجاز یک گل هم زد! عباس مژدهی از استقلال در دقیقه ۷۰ تعویض شد اما در دقیقه ۷۸ دوباره به جای مهدی حاج‌محمد به زمین آمد و گلزنی کرد.

دربی شماره ۲۳ به تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۵۸ هم که اصلا در زمان قانونی بازی فوتبال که ۹۰ دقیقه است برگزار نشد و پس از دقیقه ۷۵ نیمه کاره به پایان رسید. این بازی به مناسبت بزرگداشت علی دانایی‌فرد انجام شده بود و چون دوستانه بود هیچ رایی هم از سوی کمیته انضباطی برای نتیجه آن ثبت نشد.

با حذف نتایج این دو بازی، در مجموع مسابقات، پرسپولیس صاحب ۲۵ پیروزی و استقلال صاحب ۲۴ برد است.

دو تیم روز شنبه برای نود و هفتمین بار به میدان خواهند رفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)