در آستانه مسابقه دیگری بین پرسپولیس و سپاهان نگاهی بیندازیم به تاریخچه هماوردی ۴۰ ساله دو تیم که تا کنون در ۷۵ مسابقه رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند و سرخپوشان در جریان آن با ۲۵ پیروزی، پیشتاز هستند.

دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان، هشتم دیماه برای هفتاد و ششمین بار در مسابقات رسمی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. اولین مسابقه دو تیم به تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۰ برگزار شد که در جریان آن سرخپوشان با دو گل محمود خوردبین و حسینعلی کلانی به پیروزی دو بر یک رسیدند.

بازی پیش رو در واقع در آستانه چهل سالگی رقابت‌های دو تیم برگزار می‌شود.

در ۷۵ بازی قبلی که در چارچوب دیدارهای جام منطقه‌ای، لیگ تخت جمشید، لیگ قدس، لیگ آزادگان، لیگ برتر و جام حذفی انجام شد، ۲۵ پیروزی و ۱۸ شکست برای پرسپولیس رقم خورده است.

دو تیم در ده سال منتهی به بازی پیش روی خود ۲۱ بار با هم دیدار کردند که حاصل آن در جریان وقت‌های قانونی بازی ۸ پیروزی و ۶ شکست برای سرخپوشان بوده است.

از نمادهای پرسپولیس در این هماورد قدیمی می‌توان به اعداد ۶ و ۵ اشاره کرد. پرسپولیس در ۲۲ اسفند ۱۳۵۰ که دومین مسابقه دو تیم رقم خورد، این حریف خود را هم شش‌تایی کرد. علی پروین، محمود خوردبین، وطنخواه، ادیبی و همایون بهزادی گل‌های آن بازی را رقم زدند. البته بهزادی در این دیدار به جای هت‌تریک به دبل گل اکتفا کرد. همچنین رکورد پیروزی‌های متوالی در مصاف‌های دو تیم به پنج برد پیاپی برای سرخپوشان ایران در ۵ هماوردی ابتدایی مربوط می‌شود.

بهترین گلزن در این مصاف قدیمی ادموند بزیک با ۷ گل بود. او ۴ گل را برای پرسپولیس و سه گل را برای سپاهان به ثمر رساند.

پرتکرارترین نتیجه بین دو تیم تساوی بدون گل با ۱۴ مسابقه بوده است. بعد از آن تساوی یک بر یک و پیروزی یک بر صفر، در هر مورد با یازده مسابقه پرتکرار بودند. در پیروزی‌های یک بر صفر سهم پرسپولیس ۷ بازی و سهم سپاهان ۴ مسابقه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)