پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و نسبت به دوره قبلی حضور این سرمربی در پرسپولیس پیشرفت قابل توجهی دیده می‌شود.

به نقل از ایرنا، پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر به مقام قهرمانی رسید و چهارمین فتح متوالی خود را در این مسابقات تجربه کرد. در نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها و دقیقا از هفته هفدهم بود که یحیی گل‌محمدی جانشین گابریل کالدرون شد و تیم را تا پایان فصل هدایت کرد.

یحیی که دومین مقطع حضورش در پرسپولیس به عنوان سرمربی را تجربه می‌کرد در نهایت به نتایجی در لیگ رسید که در قامت مقایسه با دفعه قبلی حضورش به مراتب بهتر بود. او در لیگ نوزدهم و در ۱۴ بازی که سرمربی تیمش بود توانست میانگین ۲.۳۵ امتیاز در هر مسابقه را به دست بیاورد. تیم او ۱۰ برد را کسب کرد؛ سه بار به تساوی رضایت داد و تنها یک شکست را در کارنامه‌اش دید. تیم گل‌محمدی ۲۶ گل زد و تنها ۱۰ بار دروازه‌اش باز شد تا به ترتیب میانگین ۱.۸۵ گل زده و ۰.۷ گل خورده به ثبت برسد آن هم در حالی که ۴ بازی اخر تیم تشریفاتی بود.

حالا به لیگ دوازدهم فلاش‌بک می‌زنیم. در آن فصل یحیی بازهم در نیم‌فصل دوم کار خود را شروع کرد. لیگ ۱۸ تیمی بود و پرسپولیس پیش از گل‌محمدی تحت هدایت مانوئل ژوزه بود و اوضاعش اصلا خوب نبود. در آن زمان این سرمربی هفت برد، هشت مساوی و ۲ باخت را در کارنامه خود ثبت کرد. تیم یحیی ۲۱ گل زد و ۱۴ بار دروازه‌اش باز شد. میانگین امتیازگیری در هر بازی ۱.۷ بود و معدل گل زده و گل خورده به ترتیب ۱.۲۳ و ۰.۸ به ثبت رسید و تیم را از رتبه دوازدهم به رده هفتم رساند.

یحیی در این فاصله تقریبا هفت ساله، ۰.۶۵ جهش امتیازی داشت و در زمینه گلزنی و گل خوردن هم پیشرفت قابل توجهی در کارش دیده شد. البته که باید در نظر داشت یحیی تیمی را در لیگ نوزدهم تحویل گرفت که قهرمان ایران بود اما تیمِ لیگ دوازدهم شبیه به یک خانه مخروبه بود.

یحیی با مشخص شدن این پیشرفت خط و نشانی هم برای تیم رقیب خواهد کشید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)