این بار سهام را می خرد ؟

مرجع خبری پرسپولیس : علی سعیدلو معاون اول رئیس جمهور در تلاش است با حضور حبیب کاشانی و حسین هدایتی پرسپولیس را از بحران کنونی خارج کند .

با توجه به وضعيت پرسپوليس و نارضايتي هواداران اين تيم، علي سعيدلو بار ديگر با حبيب كاشاني صحبت كرد تا شرايط بازگشت او به پرسپوليس را مهيا كند. كاشاني كه

از همان ابتدا با اين موضوع مخالفت كرده بود، خيلي زود بحث بد بسته شدن پرسپوليس را رو كرد و پس از آن نيز اعلام كرد كه كار كردن با بعضي از صاحب منصبان پرسپوليس براي او سخت است. شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه كاشاني در اولين گام از سعيدلو خواسته تا بار ديگر به عنوان رييس مجمع پرسپوليس به چارت سازماني اين باشگاه اضافه شود. بحث بازگشت حسين هدايتي به عنوان رييس هيات مديره پرسپوليس خيلي زود مطرح شد و حتي قرار شد كه مهره قابل اعتماد كاشاني به نام پرويز سروري جانشين بعضي از اعضاي هيات مديره شود. مهمترين بخش در مورد اتفاقات جديد پرسپوليس به ماجراي بازگشت هدايتي به اين باشگاه مطرح مي‌شود. از آنجايي كه هدايتي در حال حاضر مالك و رييس هيات مديره باشگاه خصوصي استيل‌آذين است، نمي‌تواند به‌طور همزمان در دو باشگاه ليگ‌برتري فعاليت كند و همين باعث مي‌شود تا در صورت تحقق يافتن پروسه بازگشت كاشاني و هدايتي به پرسپوليس، آنها مجبور شوند تصميمات جديدي در اين مورد اتخاذ كنند. هدايتي كه به‌رغم فعاليت‌هاي اقتصادي و ورزشي‌اش همچنان همانند يك هوادار دوآتيشه عاشق پرسپوليس است، همچنان به دنبال اين است تا به آرزوي ديرينش براي خريد قسمتي از سهام پرسپوليس برسد. پيشنهاد جالب هدايتي به مسوولان سازمان تربيت‌بدني در مورد واگذاري اين باشگاه به سازمان در حالي عنوان شد كه از مدت‌ها پيش قرار بوده تا حتي باشگاه‌هاي بزرگي مثل پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي واگذار شوند. هدايتي كه از روي همين اصل به دنبال خريد سهام پرسپوليس است، عنوان كرده كه حاضر است در ازاي دريافت 25 درصد از سهام پرسپوليس، كل سهام باشگاه استيل‌آذين را به صورت يكجا به سازمان تربيت‌بدني واگذار كند. البته مالك باشگاه استيل‌آذين همچنان برنامه‌ها و نقشه‌هاي جالبي را در مورد فوتبال و باشگاهداري در سر دارد. او قصد دارد 75 درصد باقيمانده از سهام پرسپوليس را از طريق بورس به مردم و هواداران پرسپوليس واگذار كند. هدايتي در صورت بازگشت به پرسپوليس قصد دارد خيال سرخ‌ها را از بابت استاديوم اختصاصي نيز راحت كند. پرداخت بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس كه مثل داستان‌هاي هزار و يك شب شده از ديگر برنامه‌هاي هدايتي است و او اعلام كرده كه مي‌تواند در ازاي داشتن يك فرصت مناسب باشگاه پرسپوليس را از فشار بدهي‌هاي هميشگي‌اش راحت كند.

اين درست كه هنوز حبيب كاشاني حكم مدير‌عاملي باشگاه پرسپوليس را نپذيرفته و سعيد‌لو نيز خبر بازگشت كاشاني را اعلام نكرده ولي اگر چنين اتفاقي بيفتد و زوج كاشاني – هدايتي به پرسپوليس برگردند، آن وقت اتفاقات جالب ديگري براي هواداران پرسپوليس به وقوع خواهد پيوست. از همين حالا نام حشمت مهاجراني، علي پروين، حميد استيلي، عليرضا مرزبان، رضا عابديان، علي كريمي، حسين كعبي، شاپورزاده و چند بازيكن موثر خارجي براي پيوستن به پرسپوليس از سوي اهالي فوتبال و نزديكان زوج فوق به گوش مي‌رسد. بدون شك ادغام شدن قدرت‌هاي مثبت استيل‌آذين و پرسپوليس مي‌تواند از پرسپوليس تيم پرقدرت و مقتدرتري بسازد.

هدايتي بايد منتظر فروش سهام پرسپوليس باشد

داشتن پول، اصلي‌ترين دستمايه حضور چهره‌‌اي به نام «حسين هدايتي» در صف اول خبرسازان فوتبال ايران طي دو سال اخير بوده است. مردي كه با خريد امتياز تيم اكباتان در ليگ دسته اول و تغيير نامش به استيل‌آذين، آوردن علي پروين در راس تصميمات فني باشگاه و خريد فوجي از نفرات اسم و رسم‌دار سر و صداي زيادي برپا كرد و وقتي تيمش در اولين فصل حضور در ليگ يك در آخرين گام از راهيابي به ليگ برتر ناكام ماند، با تعديل در سياست‌هاي خود، كنار گذاشتن پروين و تصفيه بسياري از نامداران، تلاش دوباره‌اي را شروع كرد كه اين بار منجر به راهيابي‌اش به ليگ برتر شد. اما عمده شهرت هدايتي نه در استيل‌آذين بلكه از زماني به دست آمد كه به عنوان رييس هيات مديره وارد باشگاه پرسپوليس شد. در واقع پول هدايتي سپري بود كه سازمان تربيت بدني مي‌خواست با كمك آن به جنگ شهرت حبيب كاشاني برود و جاي خالي مديرعامل موفق ولي استعفا داده شده قرمزها را پر كند. از همان ابتدا خيلي‌ها به هزينه فراواني كه هدايتي در پرسپوليس متحمل مي‌شد به ديده ترديد نگاه مي‌كردند كه اين همه پول را به صرف عشق و دوست داشتن يك تيم نمي‌توان خرج كرد اما رفته‌رفته مشخص شد كه هدايتي با قول واگذاري سهام يا حداقل وعده آن وارد پرسپوليس شده است. هر چه زمان گذشت خبري از سهامي شدن يا فروش باشگاه نشد و در عين حال هدايتي با هر دو مديرعامل انتصابي سازمان يعني داريوش مصطفوي و بعد عباس انصاري‌فرد به مشكل خورد. حاج حسين كه فضاي كار و رسيدن به هدف عمده‌اش يعني مالكيت در پرسپوليس را دور از دسترس مي‌ديد، در آخرين ترفند خود پاي حبيب كاشاني را به سازمان باز كرد و حتي قبل از انتخابات رياست جمهوري حكم مديرعاملي كاشاني را گرفت ولي اين حكم در فاصله كمتر از چند ساعت به عجيب‌ترين شكل ممكن وتو شد تا هدايتي هم كه قبلا با توجيه آمدن استيل‌آذين به ليگ برتر و محدوديت قانوني مبني بر ممنوعيت فعاليت در دو باشگاه هم سطح، از هيات مديره پرسپوليس استعفا داده بود راه خود را به سوي استيل‌آذين كج كند. اما به نظر مي‌رسد حسين هدايتي هنوز دندان طمع از پرسپوليس نكشيده و در كش‌وقوس فعاليت براي تغييرات هيات مديره و مديرعامل اين باشگاه همچنان حضور دارد، حتي روز يكشنبه بسياري از خبرگزاري‌ها در گمانه‌زني‌هاي خود مبني بر بازگشت حبيب كاشاني به مديرعاملي باشگاه، حسين هدايتي را هم به هيات مديره برگرداندند كه هنوز تكليف اين داستان مشخص نشده است.
ولي جديدترين پيشنهاد هدايتي براي داشتن مالكيت هر چند جزيي در پرسپوليس هم در نوع خود جالب و قابل تامل است. به نوشته برخي روزنامه‌ها و به تصديق نزديكان هدايتي، او در حركتي جالب به سازمان تربيت بدني خواهان معاوضه كل باشگاه استيل‌آذين با 25 درصد سهام باشگاه پرسپوليس شده است كه به احتمال قريب به يقين اين پيشنهاد او هم ره به جايي نخواهد برد چون اولا استيل‌آذين در موازنه قدرت فوتبال ايراني و صد البته با اهرم تماشاگر حتي يك هزارم باشگاه پرسپوليس تاثير ندارد. از طرف ديگر شايد در پرسپوليس بشود برخي از هزينه‌ها را با استفاده از اسپانسر و… جبران كرد ولي در استيل‌آذين اين امر هيچ چشم‌انداز روشني حداقل در آينده نزديك ندارد و بالاخره طبق هيچ معيار منطقي و قانوني امكان تملك استيل‌آذين توسط سازمان تربيت بدني وجود ندارد چرا كه در راستاي عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر كاهش تصدي‌گري دولت و اجراي اصل 44 قانون اساسي مبني بر الزام خصوصي‌سازي، حتي رييس جمهور هم دو ماه قبل دستور صريحي مبني بر تسريع واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به مردم صادر كردند و در اين شرايط اصلا عقلايي نيست كه سازمان تربيت بدني يك بار ديگر در راستاي واگذاري يك چهارم پرسپوليس، يك باشگاه ديگر را به تملك خود درآورده و سرفصل جديدي در هزينه‌هاي خود ايجاد كند.
به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي حسين هدايتي براي رسيدن به آرزوي ديرينه خود يعني مالكيت داشتن در پرسپوليس، چاره‌اي ندارد جز اينكه مطابق همان گفته‌هاي چند ماه قبل خود منتظر اعلام فروش سهام باشگاه باشد تا مثل همه مشتريان ديگر آن موقع بخت خود را براي خريد سهام پرسپوليس بيازمايد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)