پرسپولیس                    شاهین _

دوشنبه 1 شهریور 21:30
ورزشگاه آزادی تهران داور : عليرضا فغاني
وضعیت هوا : مهتابی , 35 درجه سانتیگراد

مرجع خبری پرسپولیس : اميدواري براي رسيدن به صدر جدول ليگ برتر نزد هواداران پرسپوليس با اين جمله حسين عبدي كه مي‌گويد همه چيز براي پيروزي بر شاهين بوشهر مهياست، بيشتر و بيشتر مي‌شود.

پرسپوليس اگر امشب شاهين بوشهر را شكست دهد، اولين تيم ليگ دهم خواهد بود كه در 4 بازي متوالي به پيروزي مي‌رسد و اين انگيزه كمي براي دايي و شاگردانش نيست. قرمزها پس از باخت مقابل صباي قم در هفته دوم، سايپا، صنعت نفت و راه‌آهن را از پيش‌رو برداشتند تا بواسطه 3 پيروزي متوالي، حالا جدي‌ترين تعقيب‌كننده ذوب‌آهن براي صدرنشيني باشند.


علي دايي در آستانه اين بازي مي‌گويد: «فشردگي بازي‌ها خيلي سخت است؛ اما مجبوريم مقابل شاهين هم براي گرفتن 3 امتياز تلاش كنيم تا با رقم زدن يك روز خوب ديگر، هوادارانمان را مجددا شاد كنيم. با اين‌كه مي‌دانم شاهين بوشهر داراي تيم بسيار خوب و كادر فني مجربي است، اما مي‌خواهيم روند صعودي خود را حفظ كنيم. به همين دليل، نياز به 3 امتياز داريم.»


اشاره دايي به كادر فني مجرب شاهين، گوياي اين است كه او هم مثل خيلي از پرسپوليسي‌ها بابت حضور حميد استيلي روي نيمكت حريف دغدغه خاطر دارد. استيلي كه با پرسپوليس قهرمان ليگ شده و بهتر از هر مربي ديگر به شرايط اين تيم و بازيكنانش واقف است، در آستانه رويارويي با تيم سابقش مي‌گويد: «پرسپوليس امسال با كادر فني خوبش عملكرد خوبي داشته است. نتايجي كه تاكنون گرفته‌اند نشان از قدرت آنها در اين فصل دارد، اما ما هم در مقابل آنها تيم دست و پا بسته‌اي نخواهيم بود. ما در هر بازي براي كسب 3 امتياز به ميدان مي‌رويم و در اين ديدار نيز براي مساوي پا به آزادي نمي‌گذاريم.»

شاهين از 5 بازي قبلي خود تنها در يك بازي پيروز شده تا با 5 امتياز، پنجمين تيم انتهايي جدول باشد. با اين وجود استيلي عملكرد فني تيمش را در بازي‌هاي گذشته خوب توصيف مي‌كند و اميدوار است تيمش با شرايط مطلوبي كه دارد امشب به نتيجه‌اي ايده‌آل دست پيدا كند.

در هر صورت پرسپوليس فقط يك امتياز با صدرنشين فاصله دارد و چيزي كه تيم دايي را براي رسيدن به صدر جدول اميدوار مي‌كند توقف احتمالي ذوب‌آهن مقابل صنعت نفت در بازي همزمان امشب است

ترکیب احتمالی پرسپولیس :

حقیقی – نورمحمدی -حیدری -محمد – علی عسگری – زارع – باقری – نوری – فشنگچی – غلامرضا رضایی – نوروزی

ترکیب احتمالی شاهین :
روشنگر – زارع – آل نعمه – لک چیرا – حمیدی – کرمی – ایران نژاد – پترویچ  – سلیمانی – حیدری – پوری

 

گلزنان فصل قبل( رفت ) :
نوروزی و هوار برای پرسپولیس — پوری و بازیاری برای شاهین

ستاره های فصل قبل :
پوری و هوار محمد

 

محروم و مصدوم :

شاهین بدون محروم و مصدوم  / تیاگو و مجتبی شیری مصدومان پرسپولیس

 

آمار بازی :

شاهین بوشهر با 2 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر را به خود اختصاص داده است، اما وضعیت دفاعی این تیم خوب است و شاهین فقط 3 گل دریافت کرده است

تیم شاهین بوشهر امشب در حالی مقابل پرسپولیس قرار می گیرد که خط حمله این تیم در 5 بازی گذشته فقط 2 گل به ثمر رسانده است؛ یعنی بطور متوسط هر 225 دقیقه یک گل که ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر در این فصل است. از اخرین گل شاهینی ها 270 دقیقه سپری شده است و این تیم در 3 بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده است.اما شاهین در این فصل فقط 3 گل خورده است که دو گل آن در بازی اول مقابل نفت بوده است.

این تیم به همراه ذوب آهن بهترین خط دفاع لیگ را دارد و بطور متوسط هر 150 دقیقه یک بار گل دریافت کرده است. شاهین در 4 بازی اخیر خود فقط یک گل از سپاهان دریافت کرده است.

وضعیت خوب دفاعی تیم شاهین کار پرسپولیسی ها را برای رسیدن به گل سخت خواهد کرد، به خصوص که این تیم در خارج از خانه بازی می کند و بطور حتم برای کسب یک امتیاز پای به آزادی خواهد گذاشت.

از 10 گل پرسپولیس تا 4 گل شاهین
پرسپولیس در بازی امشب به دنبال جبران نتیجه 4-1 بازی برگشت فصل گذشته است که یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ پرسپولیس بود. سرخپوشان فصل گذشته مقابل شاهین فقط یک امتیاز گرفتند!

در هفته ششم لیگ برتر تیمهای پرسپولیس و شاهین بوشهر امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. دو تیم تاکنون 4 بار در لیگ مقابل هم قرار گرفته اند که 2 برد برای پرسپولیس و یک برد برای شاهین بدست آمده و یک بازی نیز با تساوی همراه بوده است. پرسپولیس 15 گل زده و شاهین نیز 7 گل وارد دروازه سرخپوشان کرده است. در فصل 73 لیگ آزادگان پرسپولیس در بازی رفت 10-1 و در بازی برگشت 2- صفر شاهین را برد. اما در فصل گذشته لیگ برتر بازی رفت دو تیم که اتفاقا در هفته ششم بود به تساوی 2-2 انجامید و بازی برگشت با شکست عجیب 4-1 پرسپولیس همراه بود.

علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس در بازی معروف 10-1 که پرگل ترین پیروزی یک تیم  در تاریخ لیگ ایران است، دو گل به ثمر رساند و در بازی برگشت نیز زننده یکی از گلهای پرسپولیس بود. اما فرشاد پیوس با 5 گل زده بهترین گلزن سرخپوشان مقابل شاهین بوشهر محسوب می شود. هادی نوروزی و کریم باقری گلزنان پرسپولیس در فصل گذشته مقابل شاهین در بازی امشب نیز حاضر هستند، اما هوار مولا محمد گلزن بازی برگشت در این فصل پرسپولیس را ترک کرده است.

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)