_ _فولاد – پرسپولیس

 

شنبه 6/6/89، ورزشگاه تختي اهواز ، داور: محسن قهرماني

 

مرجع خبری پرسپولیس : حالا پرسپوليس صدرنشين است و همه رقيبانش را كنار زده تا پس از مدت‌ها طعم اقتدار را بچشد.

 

با اين‌حال همه دنبال تداوم اقتدار هستند، اتفاقي كه رسيدن به آن سخت و نيازمند ابزار مهمي است كه بايد ديد تيم دايي از آن بهره مي‌برد يا نه. پرسپوليس در اهواز براي رسيدن به هدف خود كار دشواري در پيش دارد؛ بدون شك شرايط ويژه آب و هوايي مركز خوزستان به‌علاوه رويارويي با تيمي تاكتيك‌پذير و جوان كه خوب فوتبال بازي مي‌كند، كار را براي شاگردان دايي دشوار خواهد كرد.

 

از طرفي مدت‌هاست كه پرسپوليس در شهر اهواز و مقابل تيم‌هاي اين شهر به برتري دست نيافته و حداكثر با يك امتياز به تهران بازگشته است. پرسپوليس بعد از شكست هفته دوم 4 پيروزي متوالي داشته و این تیم را از رتبه هفتم به صدر جدول رسانده است .

 

 

از اين تعداد برد يك بازي خارج از خانه به دست آمده كه آن‌هم در جنوب و در چند كيلومتري شهر اهواز و شرايط سخت‌تر آب و هوايي به‌دست آمده است. با اين رويه و عادت به برد، پرسپوليس به لحاظ شخصيتي به همان چيزي كه هواداران در سر مي‌پرورانند نزديك مي‌شود .

 

 

پرسپولیس پس از قهرمانی تاریخی پایان لیگ هفتم مقابل سپاهان برای اولین بار به صدر جدول بازگشته و انگیزه زیادی برای حفظ آن دارد. فصل قبل هم بازی رفت دو تیم در ورزشگاه تختی بود و اتفاقا یک هفته از پیوستن مجید جلالی به فولاد می گذشت که آن بازی سرد و کسل کننده با تساوی به پایان رسید. نکته جالب این جاست سال گذشته هم قضاوت بازی دو تیم در این ورزشگاه بر عهده محسن قهرمانی بود !

 

محرومیت ستاره گلزن فولاد یعنی رضا نوروزی از این بازی قدرت گلزنی فولادی ها را به شدت کاهش داده و از آن سو با غیبت علی عسگری و فشنگچی قدرت جناحین پرسپولیس به اندازه بازی های قبل نخواهد بود.  جلال کاملی و سعید رمضانی کاپیتان های اول و دوم فولاد هم مدت هاست به دلیل مصدومیت از ترکیب این تیم بیرون مانده اند .

 

پرسپولیس آخرین بار در تیرماه 1382 و با برد دو صفر فولاد در لیگ برتر دوم ، از شهر اهواز پیروز خارج شده و طلسم نبردن این تیم در شهر جنوبی ها هفت ساله شده است ! باید دید دایی که تمام رکوردهای پرسپولیس را از فصل گذشته تا کنون شکسته می تواند این طلسم را هم زیر پا بگذارد یا خیر؟ در بازی برگشت فصل گذشته که یک بار جلالی را مغلوب خود کرد..

 

چهره های ویژه

ميثاق معمارزاده

دروازه‌بان سابق پرسپوليس امروز بايد مانع از صدرنشيني تيم قبلي‌اش شود. ميثاق معمارزاده كه فصل قبل در اهواز پنالتي سعيد رمضاني را مهار كرد و يكي از بهترين نمايش‌هايش را مقابل فولاد ارائه كرد حالا بايد با همان نمايش ويژه زمينه شكست پرسپوليس را فراهم كند. مصاحبه اخير معمارزاده  علیه پرسپولیس نشان مي‌دهد او با دل خوش از پرسپوليس جدا نشده و براي رويارويي با اين تيم انتظار مي‌كشد. ميثاق گفته عده‌اي نخواستند او در پرسپوليس بماند و علي‌رغم ميل باطني‌اش از اين تيم جدايش كردند، حالا بايد ديد انگيزه بالاي او مقابل پرسپوليس كارگشا خواهد بود يا نه.

غلامرضا رضايي

فصل گذشته و در نيمي از رقابت‌ها 7 گل براي تيم خوزستاني به ثمر رساند و تبديل به مهره‌اي تاثيرگذار در اين تيم شد تا پس از انفعال و ركود وحشتناك در فوتبال امارات، دوباره در ليگ برتر چهره شود و جايگاهي در تيم ملي پيدا كند. رضايي در 6 مسابقه براي تيم جديدش پرسپوليس، 4 گل به ثمر رسانده و امشب در اهواز نيز اميد اول گلزني سرخ‌ها به‌شمار مي‌رود كه البته در اين مسابقه سفيدپوش هستند. رضايي كه دوندگي فوق‌العاده‌اي در خط حمله پرسپوليس دارد، از سرعت خود براي به هم ريختن خط دفاعي حريف بهره مي‌برد و اميدوار است امشب با تكرار اين مهم حتي اگر گل نزد، براي گلزني ساير همبازيانش و موفقيت تيم تلاش كند.

تركيب احتمالي ميزبان

دروازه‌بان: ميثاق معمارزاده – مدافعان مياني: اميد خورج، مهدي چمن‌آرا- مدافعان كناري: جابا موجيري، علي حمودي- هافبك‌هاي تدافعي: سيامك سرلك، كريم شاهوردي- هافبك‌هاي تهاجمي: رضا معقولي، بختيار رحماني، مهرداد جماعتي- مهاجم: روح‌الله بيگدلي (آرش افشين)

 

محرومین فولاد : رضا نوروزی ، میثم خسروی

تركيب احتمالي ميهمان

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی – مدافعان مياني: شيث رضايي، سپهر حيدري- مدافعان كناري: ابراهيم شكوري، عليرضا محمد- هافبك‌هاي تدافعي: محمد نوري (تياگو فراگا)، مازيار زارع –  هافبك‌هاي تهاجمي: هادي نوروزي، كريم باقري، محمد منصوری(محمد پروین)- مهاجم: غلامرضا رضايي

 

 

محرومین پرسپولیس : حمید علی عسگری ، امیرحسین فشنگچی

 

داور : محسن قهرمانی ، كمك‌ها: حيدر شكور، حسن كامراني‌فر

 

هوا : صاف

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)