پرسپولیس نیوز : مهاجم گلزن پرسپولیس در دهه 60 و 70 معتقد است نباید با سوزاندن اسطوره های خود بازیکنان جوان فوتبال ایران را ناامید کنیم.

فرشاد پیوس در خصوص عدم حضور در مراسم چهره های ماندگار باشگاه پرسپولیس، گفت: به دلیل گرفتاری نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم و مطمئن باشید هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان باشگاه حرکت خیلی خوبی انجام دادند و ثابت کردند چهره های پیشکسوت باشگاه به هیچ عنوان فراموش نشده اند. باید همه دست به دست هم دهیم تا جایگاه واقعی پیشکسوتان به آنها بازگردد.

مهاجم گلزن باشگاه های پرسپولیس در دهه 60 و اوایل دهه 70 گفت: در آن زمان نه پولی در این فوتبال وجود داشت و نه خیلی چیز دیگر و همه با عشق برای هواداران بازی می کدند.

وی تصریح کرد: فوتبالیست ها در آن زمان شاید بسیار با غیرت تر و بهتر از بازیکنان امروز بازی می کردند و همین باعث شد پیشکسوتان هیچ گاه از ذهن هواداران فراموش نشوند.

وی در خصوص اینکه آیا پرسپولیس می تواند در دیدار فینال جام حذفی مقابل سپاهان قهرمان شود، اظهار داشت: تیم باید از مسایل حاشیه ای دور باشد به خصوص حاشیه هایی که میان بعضی بازیکنان و کادرفنی به وجود آمده بسیار خطرناک است.

پیوس خاطرنشان کرد: نباید در این شرایط بازیکنان را کنار بگذاریم و باید تمرکز خود را برروی کار تیم بگذاریم. بازیکنان باید به کادرفنی نزدیک شوند و این به تیم کمک بیشتری خواهد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مسایل این است که نباید از هم اکنون خود را پیروز بازی فینال بدانیم زیرا این غرور کاذب در بازیکنان ایجاد می کند و به طور حتم در روز بازی به بازیکنان ضربه می زند. ما یک بازی مهم مقابل سپاهان پیش رو داریم و نباید خود را از حالا صدرصد برنده بدانیم.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه در دیدار مقابل سپاهان مهدی مهدوی کیا از فوتبال خداحافظی خواهد کرد و او همان بازیکنی است که در روز بازی خداحافظی خود در اوج جوانی جایگزینش شد و توانست دروازه استقلال را باز کند، گفت: خیلی خوشحالم که مهدی مهدوی کیا در این فوتبال هست و فکر می کنم او می توانست 2 سال دیگر هم برای پرسپولیس بازی کند اما برخی ناملایمتی ها باعث شد از فوتبال خداحافظی کند و با توجه به اتفاقات رخ داده فکر می کنم تصمیم درستی گرفت. امیدوارم خداحافظی مهدوی کیا در شان این اسطوره فوتبال ایران باشد.

وی افزود: مهدی مهدوی کیا در روزی که من از فوتبال خداحافظی کردم پیراهن شماره 17 من را گرفت و این شماره برای او هم در پرسپولیس خوش یمن بود و پس از آن به اروپا رفت.

پیوس با انتقاد از اتفاقات رخ داده در خداحافظی مهدوی کیا گفت: فکر می کنم نباید برخی اتفاقات در خصوص خداحافظی او رخ می داد و کادرفنی می توانست بهتر برخورد کند. اینکه از یک اسطوره بخواهیم خود را مصدوم نشان دهد تا حاشیه ای درست نشود زیبا نیست.

وی تاکید کرد: اگر این نامهربانی ها در فوتبال ایران ادامه پیدا کند و بخواهیم چنین برخورد هایی را با اسطوره های خود ادامه دهیم اتفاقات بسیار ناخوشایندی رخ خواهد داد ، آن وقت جوان ترهای ما با چه امیدی به فوتبال بیایند. مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تیم در نیم فصل نخست بود و بازهم می توانست به تیم کمک کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شایعات اخیر در خصوص خداحافظی علی کریمی از فوتبال در پایان این فصل، گفت: کریمی بسیار بازیکن بزرگی است و از او می خواهم حتی به خداحافظی یک لحظه هم فکر نکند.

وی تاکید کرد: نباید نامهربانی با چهره هایی چون علی کریمی و مهدی مهدوی کیا ادامه پیدا کند زیرا این مسایل به پرسپولیس پیش از دیدار مقابل سپاهان به تیم ضربه خواهد زد و ما باید حتما فینال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

پیوس خاطرنشان کرد: ما باید با قهرمانی دل هواداران را شاد کنیم زیرا آنها در این سال ها سختی های زیادی کشیده اند و این تنها به خاطر مدیریت بد در باشگاه بوده است. ما باید این ناکامی ها را جبران کنیم و هواداران خود را شاد کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا بازیکنان امروز نمی توانند چندان موفق باشند، گفت: بازیکنان ما اگر می خواهند در اوج باشند باید تمرین زیاد کنند. بازیکنان امروز باید هدف شان بلند مدت باشد و نباید تنها برای یکسال خوب باشند.

پیوس با تمجید از کریم انصاری فرد گفت: او بازیکن بسیار خوبی است اما بازی کردن در پرسپولیس با تیم های دیگر متفاوت است و به او پیشنهاد می کنم تمرینات خود را بیشتر کند و برنامه ریزی خوبی داشته باشد.

مهاجم گلزن دهه 60 و 70 پرسپولیس در خصوص اینکه چرا بازیکنان امروز مانند بازیکنان هم دوره او نمی توانند محبوب شوند، اظهار داشت: هر کسی می خواهد محبوب شود باید خیلی تلاش کند. پرسپولیس مهاجمان خیلی خوبی داشته است و یک گل زن خوب باید در هر 5 بازی برای تیم خود حداقل چهار گل بزند و اگر حرفه ای فکر کنند حتی می توانند از ما هم بهتر و محبوب تر باشند.

پیوس تاکید کرد: اگر ما انتقادی را مطرح می کنیم تنها برای موفقیت پرسپولیس است و مطمئن باشید آرزوی ما هم قهرمانی تیم محبوبان در جام حذفی مقابل سپاهان است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط این تیم برای صعود به جام جهانی، گفت: همه ما با امید زنده هستیم اما در حال حاضر کار تیم ملی به اما و اگر رسیده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم از صعود به جام جهانی ناامید نشویم همه باید دست به دست هم دهیم و در حال حاضر به هیچ عنوان نباید در کار فدراسیون فوتبال و تیم ملی دخالت کنیم زیرا دیگر هیچ چیز قابل تغییر نیست.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید اگر به جام جهانی نرویم تنها مردم و فوتبال ایران آسیب می بینند زیرا کی روش پول خود را خواهد گرفت و بدون هیچ مشکلی به کشورش باز خواهد گشت. من خوشبین هستم اگر حمایت کنیم تیم ما به عنوان تیم سوم از گروه خود بالا برود و در نهایت به جام جهانی صعود کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)