خبرگزاری پرسپولیس : بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازگشت کریمی می‌تواند یک شوک خوب به این تیم باشد.

فرشاد پیوس درباره پیروزی پرسپولیس بر راه‌آهن و پیش‌بینی خود از ادامه شرایط سرخپوشان در لیگ برتر، اظهار کرد: این برد از نان شب هم برای پرسپولیس واجب‌تر بود. پرسپولیسی‌ها خیلی وقت بود که منتظر این بازی بودند تا سه امتیاز آن را به دست بیاورند، از همه مهم‌تر این که این پیروزی از لحاظ روحی و روانی به آنها خیلی کمک می‌کند تا خود را برای بازی‌های بعد آماده کنند.

وی افزود: حضور دایی به عنوان سرمربی راه‌آهن هم بر حساسیت بازی افزوده بود و دایی دوست داشت برابر تیم سابق خود که چند جام هم برای آن به دست آورده سه امتیاز را کسب کند. البته پرسپولیس هنوز ضعف‌هایی دارد، اما در این بازی نشان داد که روی ضربات ایستگاهی توانایی بالایی دارد.

پیوس ادامه داد: این که پرسپولیس در ضربات ایستگاهی از بازیکنانی مثل حسینی، بنگر، قاضی و انصاری فرد می‌تواند استفاده کند نقطه قوتی است که هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس در آن قوی نیست. به نظر من باید در تمرین‌ها بیشتر روی توپ های بلند و کرنرها کار کنند تا از این ضربات نتیجه‌ بگیرد. راه‌آهن هم تیم جوانی بود که با وجود عقب افتادن دفاعی کار نکرد. با این حال این برد برای پرسپولیس پایان کار نیست و هنوز راه زیادی تا پایان فصل باقی مانده است. بردهای پرسپولیس باید تداوم داشته باشد.

پیوس در پاسخ به این سوال که به لحاظ تاکتیکی چه نکات مثبتی در کار مانوئل ژوزه مشاهده کرده؟ گفت: ژوزه تا به حال هیچ کار تاکتیکی خاصی در پرسپولیس انجام نداده است. مثلا حفظ توپ یا حرکت از کناره‌های زمین و یا شوت از راه دور. پرسپولیس همچنان در آرایش تیمی و خط دفاعی مشکلاتی دارد که باید آنها را برطرف کند.

وی درباره این موضوع که نقش کمیته‌ فنی در انتقال این ضعف‌ها به ژوزه چیست؟ گفت: قبلا هم گفته‌ام که کمیته‌ فنی الکی است و فقط بعضی‌ها یک پست می‌گیرند و در جلساتی که با هم دارند مساله را برای خودشان حل می‌کنند و بعد هم می‌روند. در حالی که مربی هیچ توجهی به حرف‌های آنها نمی‌کند و اصلا آنها را قبول ندارد.

مهاجم دهه 60 و اوایل دهه 70 پرسپولیس با اشاره به این که غیبت علی کریمی می‌تواند در ادامه فصل به ضرر این تیم تمام شود، گفت: نباید فکر کنیم که پرسپولیس با یک برد در ادامه بازی‌ها هم می‌تواند بدون کریمی به کار خود ادامه دهد. کریمی بازیکن بزرگی است و هر موقع اراده کند جریان بازی را به سود تیم خود تغییر دهد. بدون شک او باید به تیم بازگردد. البته رویانیان هم خیلی به ژوزه اختیار داده تا جایی که ژوزه فکر می‌کند اولین مربی خارجی است که به ایران آمده!

وی افزود: من هم می توانستم با پرسپولیس در رده پانزدهم یا شانزدهم جدول باشم. وقتی ژوزه می‌گوید امسال قهرمان نمی‌شویم و باید برای سال بعد فکری کنیم یعنی این که نباید روی او حساب کرد و حرف‌هایش منطقی نیست. به نظر من بازگشت کریمی می‌تواند شوک خوبی برای پرسپولیس باشد و از نظر روحی، روانی خیلی به این تیم کمک کند. در حال حاضر مهدوی کیا واقعا خوب کار می‌کند و از جان و دل برای پرسپولیس مایه می‌گذارد. البته او در هفته‌های نخست روی نیمکت بود، اما با صبوری و تلاش توانست به ترکیب برسد و در چند بازی اخیر هم عملکرد خوبی داشته است.

فرشاد پیوس در ادامه گفت و گویش، درباره درگیری لفظی محمد رویانیان و علی دایی هم گفت: هر دو نفر به نوبه خود خدمات زیادی به این کشور انجام داده‌اند. علی دایی با افتخارآفرینی در فوتبال اسطوره ورزش بوده و رویانیان هم با کارهایی که در راهنمایی و رانندگی انجام داده مردان بزرگی هستند. این درگیری‌ها اصلا خوب نیست و درس های بدی به جوانان و نوجوانان ما می‌دهد. آنها باید از این بحث کوتاه بیایند و اگر این کار را انجام دهند نشان می‌دهند که قهرمان هستند.

وی افزود: به نظر من رویانیان و دایی باید هر چه سریع‌تر این بحث را تمام کنند و مثل دو مرد کار خودشان را انجام دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)