پیشکسوت پرسپولیس وضعیت خط حمله این تیم را بررسی کرد.

فرشاد پیوس درباره دیدار پیش روی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا اظهار داشت: بازی در سطح آسیا آن هم در وضعیت جدید به وجود آمده در لیگ نخبگان کاملاً با گذشته فرق می‌کند و ما نباید مثل بازی‌های لیگ برتر خودمان را وارد این مسابقات کنیم. قطعاً با توجه به حضور سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در چنین شرایطی می‌داند که باید در بازی با نماینده عربستان چه کار کند.

وی افزود: متاسفانه هر چقدر تیم ما در فاز دفاعی شرایط خوب و نسبتا مطلوبی دارد در فاز حمله و گلزنی خوب عمل نمی‌کنیم. اولاً ما یک هافبک بازی‌ساز و کسی که بتواند توپ را توی عمق به مهاجمان برساند کم داریم یا اگر هست هنوز به آن شکل نتوانستیم از آن استفاده کنیم. درست نیست که همه بار تیم را روی دوش اورونوف بگذاریم.

پیوس تاکید کرد: اگر قرار باشد همه حملات ما از طریق اورونوف صورت بگیرد تیم مقابل خیلی راحت او را می‌بندد و ما دست بسته می مانیم. پرسپولیس باید شناور بازی کند و از همه نقاط زمین برای رسیدن به دروازه حریف بهره ببرد. این خوب نیست که ما همه توپ‌ها را به اورونوف ختم کنیم. ناسلامتی ما از راست و وسط هم می‌توانیم تیم مقابل را تحت تاثیر قرار بدهیم ولی عادت بدی کرده‌ایم که توپ‌ها را به اورونوف برسانیم. اگر مثل همین چند روز پیش او مصدوم شود چکار می کنیم!

وی ادامه داد: اینجا دیگر لیگ برتر نیست. در لیگ نخبگان آسیا آن هم با حریفانی مثل الاهلی عربستان یا بعد از این الهلال و النصر دیگر نمی‌توانیم خودمان را به یک روش امیدوار بسازیم. پرسپولیس باید از مهاجمان خود نهایت استفاده را ببرد. الان با وجود این بازیکن جدید بلند قامتی که آمده (لوکاس ژوائو) امیدوارم روی ارسال‌ها بیشتر کار کنیم تا از چپ و راست توپ بریزیم و این بازیکن برای ما گل بزند.

پیوس در رابطه با موضوع سقف قرارداد و بحث لیگ حرفه‌ای و این قبیل مسائل تصریح کرد: وقتی صحبت از سقف قرارداد و فوتبال حرفه‌ای می‌شود این موضوع دیگر معنی پیدا نمی‌کند. در فوتبال حرفه‌ای نباید سقف و محدودیتی وجود داشته باشد و اگر دارد واقعا باید قانونمند باشد. به طور کلی لیگ نخبگان آسیا را بر این اساس پایه‌ریزی کردند که تیم‌ها می‌توانند از داشته‌هایشان به لحاظ مالی استفاده کنند و تیم‌هایشان را تا جایی که می‌توانند با قدرت به میدان بفرستند. اگر قرار باشد ما برای تیم‌هایمان سقف تعیین کنیم و بقیه رقبا با هزینه آنچنانی با یارگیری خوبی داشته باشند آن وقت فوتبالمان از آسیا عقب می‌افتد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)