اسطوره باشگاه پرسپولیس مدعی است نقل و انتقالات این باشگاه در وضعیتی نبوده که نگرانی بابت حضور سرخ‌ها در آسیا را برطرف کند.

پرسپولیس بعد از قهرمانی در فصل گذشته و در شرایطی که تصور می‌شد با توجه به خصوصی شدن با قدرت بیشتری در نقل و انتقالات حضور یابد، وضعیت متفاوتی را پشت سر گذاشته است. فرشاد پیوس با اشاره به شرایط تیم پیش از شروع فصل جدید گفت: این حرف‌ها را زمانی می‌زنم که هنوز فصل شروع نشده و زمان مناسبی برای تقویت وجود دارد. با احترام به تک تک بازیکنان کنونی تیم که هیچ شکی در کیفیت آنها وجود ندارد، اما به نظرم نسبت به وضعیت تیم و بازی‌هایی که پیش رو قرار دارد و رقبا، باید تقویت بهتری را شاهد می‌شدیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس بیرانوند، مهدی ترابی، عبدالکریم و همچنین دانیال اسماعیلی‌فر را به عنوان بازیکنانی تاثیرگذار از دست داده است. بازیکنانی که بیشتر آنها بی‌جانشین محسوب می‌شدند و انتظار می‌رفت باشگاه با استراتژی بهتری در چنین وضعیتی وارد نقل و انتقالات می‌شد. بیرانوند دروازه‌بانی بی‌رقیب حتی در آسیا محسوب می‌شود و در شرایط کنونی که هیچ نمایشی از الکسیس ندیده‌ایم قطعا نمی‌توانیم درباره این جابه‌جایی صحبتی کنیم و فقط می‌توانیم امیدوار باشیم. در سمت چپ بعد از مدت‌ها شاهد بازیکنی بودیم که کلاس آسیایی داشت و نگرانی را کاهش داده بود. اما با جدایی عبدالکریم و علی‌رغم تمام وعده‌هایی که خودم بیشتر در فضای مجازی شاهد آن بودم اما هیچ تقویتی را شاهد نیستیم و حتی با جدایی نعمتی، وضعیت نگران کننده‌تر هم شده است.

پیوس با اشاره به وضعیت تیم گفت: شاید تنها بخش امیدوارکننده این باشد که بار دیگر پورعلی گنجی و یاسین سلمانی برگشته‌اند. بازیکنانی باکیفیت که البته وضعیت آنها بعد از مصدومیت رباط صلیبی شاید نباید با انتظار زیادی همراه باشد و باید فرصت بیشتری به آنها داد.

مهاجم اسطوره‌ای پرسپولیس ادامه داد: شنیدم که گفته‌اند بگذارید بازیکنان گران‌قیمت و ستاره را دیگر تیم‌ها بخرند و در نهایت این پرسپولیس است که قهرمان می‌شود. این یک شعار و پیش داوری نگران کننده است. پرسپولیس تیم بزرگی است که همیشه ستاره‌های بزرگی داشته است. بخش عمده تغذیه تیم ملی هم همیشه روی دوش پرسپولیس بوده است. برای من که الان در جایگاه هوادار به این تیم نگاه می‌کنم حضور کمتر از سه ملی‌پوش نگران کننده است. نباید با این حرف‌ها خودمان را فریب بدهیم و در طول فصل اسباب نگرانی و ناخوشی هوادار را شکل دهیم. پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا حضور دارد. آنجا جای این نیست که تنها نگاه ما تعصب بالاتر بازیکنان باشد. ابزار از حیث فنی و کیفی بازیکنان، یکی از اصول موفقیت هر تیم و مربی است. بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ شکی در توانایی تک تک بازیکنان کنونی تیم ندارم. انشاالله که بار دیگر قهرمان لیگ و… خواهند شد. اما بیش از 40 بازی پیش روی پرسپولیس قرار دارد که نیازمند این است تا بهترین‌ها و اصولی‌ترین انتخاب‌ها در دسترس سرمربی قرار داشته باشد. در چنین شرایط درویش بهتر است تا فرصت باقی مانده بهترین برنامه‌ریزی و تفکر را برای تقویت هر چه بیشتر و بهتر تیم برای آسیا داشته باشد و دغدغه هواداران را برطرف کند.

پیوس درباره بالا رفتن قیمت بازیکنان نیز گفت: این کاملا کلیشه است که بگویم اگر فلان ستاره دوره ما در عصر کنونی بازی می‌کرد شاید کمتر باشگاهی توانایی خرید وی را داشت. بحث من اما این است که پرسپولیس به عنوان قطب اصلی قهرمانی همیشه باید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشد و فارغ از تصمیمات احساسی و بهانه‌جویی‌ها به بهترین شکل تقویت شود. پرسپولیس کمتر زمانی بوده که بازیکن ملی‌پوش کمتری نسبت به رقبا داشته باشد و باید این را در نظر داشت که این مسئله از نظر ذهنی نیز روی هوادار تاثیرگذار خواهد بود. نسبت بازیکنانی که از تیم جدا شده‌اند با ورودی‌ها هم‌خوانی ندارد و مسلما وقتی سرمربی می‌گوید تابع مدیریت است، آنها هستند که خدای ناکرده اگر مشکلی پیش آمد باید پاسخگو باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)