مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پیکان قزوین با اشاره به اینکه تیم فوتبال این باشگاه فصل آینده در تهران فعالیت خواهد کرد گفت: یکی از دلایل سقوط ما به دسته اول فعالیت در قزوین بود.

 

محمود شیعی  در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال پیکان پس از سقوط به دسته اول ضمن بیان مطلب فوق گفت: اعضای هیئت مدیره و بنده اعتقاد داریم فعالیت تیم برای حضور موفق در مسابقات دسته اول و بازگشت دوباره به لیگ‌برتر در تهران سازماندهی شود و منتظر نشست مجمع باشگاه هستیم تا در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

وی حضور تیم در قزوین و مشکلاتی که در این شهر به دلیل حمایت نشدن از پیکان پیش آمد و رفت و آمد‌های بسیار را یکی از عوامل سقوط به دسته اول دانست و تاکید کرد: همانطور که بزرگان فوتبال هم به آن اشاره کردند، انتقال تیم صحیح نبود، البته اگر ما شرایطی مانند شاهین، شهرداری و … را داشتیم، به خاطر 3 امتیاز به دسته پائین سقوط نمی‌کردیم و پیش از پایان رقابت‌ها سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ می‌کردیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در مورد خرید امتیاز یک تیم برای حضور در فصل آینده لیگ برتر با تاکید کرد: اصلا اعتقادی به این مسئله ندارم، ما باید نقاط ضعف‌مان را بپوشانیم و با قدرت در مسابقات لیگ دسته اول شرکت کرده تا جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنیم. گرفتن امتیاز یک تیم دیگر و حضور در شهر دیگر با نام پیکان هیچ مفهومی نداشته و اصلا درست نیست.

وی با بیان اینکه طی 7-8 روز آینده تکلیف تیم فوتبال کاملا مشخص می‌شود زیرا هرچه زمان از دست برود، کار سخت‌تر می‌شود، در مورد وضعیت تیم والیبال این باشگاه هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پرداخت رقم‌های نجومی به برخی از بازیکنان توسط باشگاه‌های دیگر، باشگاه‌هایی مانند ما و سایپا با مشکلات و نگرانی‌های زیادی در این بخش روبرو شده‌ایم.

شیعی در این خصوص تاکید کرد: تیم گیتی پسند که ظاهرا در لیگ دسته اول هم حضور نداشته و به خاطر اینکه استانداردهای مورد نظر فدراسیون والیبال را کسب کرده، جواز حضور در لیگ‌برتر را بدست آورده، با پرداخت‌ مبالغ نجومی به بازیکنان، تیم‌های دیگر را دچار چالش کرده است. البته ما به آنها حق می‌دهیم به عنوان تیم خصوصی بخواهند با سرمایه‌گذاری خود روی سکو بروند، اما این مبالغ سنگین به والیبال و باشگاه‌های دیگر لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه نفراتی بودند که مبلغ دریافتی‌ آنها 130-140 میلیون بود اما ناگهان با پیشنهاد 300 میلیونی مواجه شدند، افزود: متاسفانه شایعه پرداخت 500 میلیون تومان به یک بازیکن را هم شنیده‌ایم. این اتفاق درحالی رخ داده است که بهترین بازیکن والیبال جهان که در یکی از تیم‌های روسیه‌ای بازی می‌کند، برای یک فصل تنها یک میلیون دلار دریافت می‌کند. در این شرایط برخی از بازیکنان که 20 درصد توان وی را ندارد، 500 هزار دلار در یک سال درآمد دارند که این منطقی نیست.

مدیرعامل باشگاه پیکان ارسال فهرست بازیکنان این تیم برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا را تا 18 خردادماه یکی از مشکلات تیم والیبال این باشگاه دانست و اظهار داشت: در شرایط فعلی و با پرداخت این مبالغ، قطعا 4 بازیکن تیم پیکان به تیم‌های دیگر می‌روند و نمی‌دانیم نام چه کسانی را به مسئولان  باشگاه‌های آسیا بدهیم. این مسئله به نماینده ایران در این مسابقات لطمه می‌زند و ما برای اینکه یک جا را درست کنیم، یک جای دیگر را نابود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ملاقات با داورزنی نتیجه خوبی نگرفت و رئیس فدراسیون والیبال از وی خواست در نشست با مدیران سایر تیم‌ها با آنها مدارا و تعامل کند، افزود: وقتی بازیکنان ضعیف مبالغ زیادی را دریافت می‌کنند، چگونه می‌توانیم با بازیکنان مطرح قرارداد کمی ببندیم که این مسئله از همه نظر به آنها ضربه می‌زند.

شیعی در پایان با بیان اینکه برند پیکان، برند قهرمانی است و حیف است این تیم ضعیف شود، گفت: اگر قرار باشد در مسابقات شرکت کنیم، باید تیمی قدرتمند را ببندیم. در این شرایط بعد از تعطیلات باید نشست ویژه هیئت مدیره را برگزار کنیم تا در خصوص تیم والیبال تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم. در این شرایط بودجه لازم برای ما به مراتب بیشتر از بودجه ترسیمی ما بود و از سویی باید گفت بودجه‌ تیم والیبال ما از بودجه‌ای که برای فصل گذشته تیم پیکان در نظر گرفتیم، بیشتر خواهد بود.

از جمع تیم های تهرانی انتقال یافته به شهرستان های مختلف در پایان لیگ دهم تیم های پاس همدان و پیکان قزوین به رقابتهای لیگ دسته اول سقوط کردند تا تبعات یک تصمیم اشتباه همچنان در فوتبال ایران ادامه داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)