اقدام عجیب مسوولان فدراسیون فوتبال ! سرمایه‌گذاری پنهانی در یک بانک خصوصی با بودجه سرخابی!
مرجع خبری پرسپولیس :  مسوولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی قبلی و کسب موافقت مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت خودسر از حساب ذخیره این دوباشگاه نزد فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیارد تومان برداشت و بخشی از سهام بانک خصوصی ” تات ” را خریداری کرده‌اند تا این دوباشگاه تهرانی ناخواسته به عنوان سهامدار این بانک خصوصی شناخته شوند.

حرکت پنهانی مدیران فدراسیون فوتبال در هیچ کجا اعلام عمومی نشد چرا که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیاز مبرمی به بودجه خود داشتند و بارها از فدراسیون فوتبال خواسته بودند برای حل کمشکلات مالی شان مبلغ حاصله از حق‌پخش تلویزیونی و تبلیغات پیرامونی ورزشگاه‌های کشور را به آنها واگذار کنند.

فدراسیون فوتبال اما هربار برای عدم پرداخت این مبلغ بهانه‌ای را مطرح کرد تا سرانجام مشخص شد علی الظاهر، پول استقلال و پرسپولیس به جای هزینه شدن در امور جاری باشگاه در یک بانک خصوصی هزینه شده است.

در محافل خبری این شایعه که “این رفتار با دستور یک مقام در دوره مدیریت پیشین سازمان تربیت بدنی صورت گرفته” مطرح شده است. شایعه ای که به نظر می رسد تنها یک گمانه‌زنی رسانه‌ای باشد.

 با این حال رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال، موضوع سرمایه‌گذاری برای باشگاه‌ها در یک بانک خصوصی را تائید کرد.

عزیز محمدی  درباره سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی سازمان لیگ در بانک خصوصی تات اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری پس از پیشنهاد فدراسیون فوتبال انجام شد و قرار است سود حاصل از این سرمایه‌گذاری به تمامی باشگاه‌ها داده شود. ما برای رسیدن سود به همه باشگاه‌ها در این بانک سرمایه‌گذاری کردیم.

وی افزود: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به طور جداگانه در این بانک سرمایه‌گذاری کردند اما سرمایه گذاری سازمان لیگ شامل همه باشگاه‌ها می شود و سود حاصل از آن به پرسپولیس و استقلال هم داده می‌شود.

محمدی درباره اینکه گفته می‌شود سرمایه‌گذاری در این بانک خصوصی به خواسته یک مدیر عالیرتبه قبلی در این سازمان صورت گرفته؛ عنوان کرد: این موضوع صحت ندارد و این پیشنهاد فدراسیون فوتبال بود که در این بانک سرمایه‌گذاری کنیم.

با این حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به فضای نامطلوبی که در این باره به وجود آمده در روزهای آینده موج جدیدی از انتقادات محافل ورزشی به سوی مسوولان فدراسیون فوتبال روانه شود، چرا که طبق قانون، فدراسیون فوتبال به هیچ وجه اجازه ندارد از حساب باشگاه‌های لیگ برتری برای انجام کارهای اقتصادی برداشت کند.

 

پیگیری مرجع خبری پرسپولیس : سید جلال یحیی‌زاده، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به عزم جدی مجلس برای پیگیری مساله سرمایه‌گذاری پنهانی فدراسیون فوتبال از حساب ذخیره استقلال و پرسپولیس در یک بانک خصوصی، گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال برخلاف آئین‌نامه اجرایی سازمان لیگ اقدام به سرمایه‌گذاری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کرده که این امر باید در اسرع وقت پیگیری شود و مشخص شود مسوولان فدراسیون فوتبال با چه مجوزی اقدام به انجام چنین کاری کرده‌اند.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فدراسیون فوتبال پاسخ قانع کننده‌ای برای این حرکت نداشته‌باشند بدوت تردید مجلس از سازمان تربیت‌بدنی درخواست می کند که با مسببان این حرکت برخورد کنند چرا که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی نیاز مبرمی به این بودجه دارند و سرمایه گذاری در یک بانک خصوصی آن هم بدون اطلاع مدیران عامل این دو باشگاه کاری درست و معقولانه‌ای نیست.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب‌های جدید در سازمان تربیت بدنی از سوی دکتر علی سعیدلو توضیح داد:خوشبختانه روند حرکت رئیس سازمان تربیت‌بدنی از بدو فعالیت در این مجموعه به‌گونه‌ای بوده که می‌توان به آینده ورزش خوش بین بود، چرا که رئیس سازمان تربیت‌بدنی اولویت اول برای انتخاب همکارانش را تخصص در حوزه ورزش دانسته و همین امر نشان می‌دهد سعیدلو به دنبال کسب موفقیت در تمامی حوزه‌های ورزشی است.

سید جلال یحیی‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع مدیران دوشغله شاغل در ورزش ایران اشاره کرد و در این خصوص گفت: باید بپذیریم که موضوع دوشغله ها و خروج مدیران دوشغله در ورزش می تواند به ورزش ایران آسیب برساند اما از سویی باید قانون را نیز در نظر گرفت ، به همین دلیل در تلاش‌هستیم تا با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه زمینه‌برطرف شدن این مشکل را به وجود بیاوریم تا ورزش کشور از اجرایی این قانون ضربه نخورد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعه احتمال حضورش در ترکیب جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز توضیح داد: من به دلیل مشغله فراوان فرصت حضور در هیات مدیره پرسپولیس را ندارم اما با شناختی که از رئیس سازمان تربیت‌بدنی دارم مطمئنم که ایشان ترکیبی از مدیران و چهره‌های تاثیرگذار را برای حضور در جمع هیات مدیرعه باشگاه پرسپولیس انتخاب خواهند کرد تا این تیم ریشه‌دار و مردمی ایران بتواند با حمایت‌های این جمع دوباره به موفقیت‌های سابق دست پیدا کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)