تاکتیک حمله به جای استدلال در گفتگو ابداع کیست؟


مرجع خبری پرسپولیس : امروزه مرسوم شده است که از هر کس که انتقاد می شود یا مساله را به اعتقادات مردم مرتبط می کند یا با استفاده ابزاری از رهبر انقلاب ، سعی می کنند که اقدام نابجا و مواضع غیر منطقی خود را توجیه کنند.

در حالی که بحث انتقال تیم های فوتبال تهرانی به شهرستان تجربه ای شکست خورده  به نظر می رسد ، اخبار منتشرشده درباره انتقال تیم نفت تهران به اراک ، باعث مشاجراتی در سطح رسانه ها و کارشناسان مختلف شده است که جالب ترین آن  شب گذشته در برنامه نود به وقوع پیوست .

فردوسی پور که می کوشید با استفاده از نظرات کارشناسان و  عملکرد مدیران سابق ، اصل انتقال تیم های فوتبال به شهرستان را اقدامی نمایشی و برای جلب نظر مردم  توصیف نماید با واکنش تند احمدی بیغش نماینده شازند روبرو شد ، به گونه ای که بیغش یک موضوع ورزشی را سیاسی کرده و حتی در بخش هایی از صحبت هایش برای محکوم کردن فردوسی پور از رهبر انقلاب نیز سخن گفت .

زمانی که فردوسی پور گفت  : مشخص است که برخی نمایندگان مجلس باد در غبغب می‌اندازند و می‌گویند ما امتیاز یک تیم لیگ برتری را به شهرمان آورده ایم تا بتوانند در دوره آینده انتخابات مجلس رای بیاورند»،احمدی بیغش، یکی از نمایندگان استان مرکزی کسی بود که در تماسی تلفنی ناگهان معادلات فردوسی‌پور را به هم ریخت. او  که مهامن برنامه بود ابتدا در اقدامی عجیب برای میزبان برای حرف زدن دو پیش شرط گذاشت: «اولا شما نباید به نمایندگان محترم مجلس توهین کنید.بعد هم حق ندارید به دولت محترم که دو دوره از مردم رای گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، توهین کنید.»

بر این اساس باید گفت که در واقع گویا امروز مرسوم شده است که از هر مسئولی که انتقاد می شود یا مساله را به اعتقادات مردم مرتبط می کند یا با نام بردن از رهبر انقلاب ، سعی می کنند که اقدام نابجا و مواضع غیر منطقی خود را  توجیه کنند. روندی که راه را بر هر گونه استدلال و منطق می بندد و به جای گره گشایی کردن از معضلات صرفا بر گره های موجود ، گره کور دیگری می افزاید.

در ادامه باید گفت ، چرا باید یک بحثی که با توجه با تجارب سابق حداقل در مورد 3 یا 4 استان با شکست روبرو شده است ، را از یک بحث کارشناسی به بحثی سیاسی تبدیل کرد ؟ چرا مسئولان کشور اعم از کشوری و استانی بر خود لازم نمی بینند که پاسخی به افکار عمومی بدهند و یا مردم را در موارد مرتبط به خودشان صاحب رای و نظر بدانند.

احمدی در بخشی از صحبت هایش به اظهار نظرات فردوسی پور در طول برنامه انتقاد کرد و احتمالا ایشان مجری برنامه را با میز و صندلی اشتباه گرفته بود که انتظار صحبت نکردن از ایشان داشت . اگر فردوسی پور فقط یک مجری است ، نظرسنجی های برنامه که دیگر افکار عمومی است ، اگر در نظرسنجی مردم به این نقل و انتقال پاسخ منفی بدهند آیا مسئولان ، نظر مردم را می پذیرند یا باز می گویند دغدغه مردم مسائل دیگری است ؟

البته همه قبول دارند که دغدغه مردم بحث انتقال تیم نفت به اراک نیست ، دغدغه مردم این نحوه مدیریت است ، دغدغه مردم پنهان شدن پشت مقدسات ، اعتقادات و مقامات است . دغدغه مردم این است که با ثمره تلاش یک گروه مانند گوشت قربانی برخورد می کنند و همه مقامات در بهره برداری از این گوشت قربانی از همدیگر سبقت می گیرند و حتی با خود دست اندرکاران مجموعه مورد نظر اندک وقعی نیز نمی نهند . تاکی باید معایب و نقائص مدیریتی را پشت اعتقادات و بازی های سیاسی گم کنیم و صرفا برای محکوم کردن منتقد زمین و زمان را به هم بدوزیم ، اما اندکی مسئولیت پذیر نباشیم .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)