خبرگزاری پرسپولیس :  در این گزارش سعی شده تا به زوایای گنگ حرف های ناگهانی محمد رویانیان درباره جدایی از پست های دولتی اش پرداخته شود

با انتشار خبر استعفای محمد رویانیان از پرسپولیس شوکی جدید به فوتبال کشور وارد شد. مدیر خوش مصاحبه و محبوب طرفداران این تیم که برای ساختن پرسپولیس مورد نظر هواداران هزینه زیادی داشته اما نتایج موفقی کسب نکرده ، بعد از نشست با سید حسن موسوی رئیس دفتر جدید محمود احمدی نژاد حرف از رفتن می زند. در فاصله 6 ماه به انتخابات ریاست جمهوری ، محمد رویانیان که از فشار کار در ستاد سوخت و پرسپولیس خسته شده می گوید مقصدش بازگشت به ستاد کل نیروهای مسلح است.

 

سردار سرتیپ دوم ، محمد رویانیان که سال 1386 با بازنشستگی در سمت فرماندهی رئیس پلیس راهور کشور همکاری اش با دولت را آغاز کرد ، پس از 6 سال همکاری با دولت و در 6 ماه پایانی دم از خستگی می زند. او مهرماه 90 بود که یکی از جنجالی ترین تصمیم های زندگی اش را گرفت. پس از 33 سال مدیریت عالی در سمت های امنیتی و مدیریت کشوری او قدم به ورزش گذاشت.

رویانیان که در ابتدای دولت دهم به عنوان گزینه وزارت ورزش معرفی می شد و حتی بعد ها تائید کرد که احمدی نژاد برای این پست از او برنامه خواسته بود ، به یکباره و در پی ناکامی پرسپولیس با زوج کاشانی ، استیلی به این تیم پیوست تا نگذارد پرسپولیس جهانی کاشانی دسته اولی شود. او با آوردن مصطفی دنیزلی توانست چهره محبوب پرسپولیسی ها شود اما پایان فصل ، جایگاه تیمش دوازدهم بود.

شروع فصل نقل و انتقالات و خرید های بزرگ پرسپولیس برای ساخت تیم کهکشانی ، او را به ستاره ای محبوب برای هواداران بدل کرد. «شعار به احترام سردار» سرخ ها از این اتفاقات نشات گرفت. اما تیم بی مربی او که سرانجام به دست مانوئل چند میلیاردی سپرده شد ، در نیم فصل اول با تیم فصل قبل مویی نمی زد. رویانیان مجبور شد تا تیمش را به یحیی بسپارد و در دل این حوادث بود که او به یکباره شیوه گفتمانش را تغییر داد. دیگر به این واژه حساسیت داشت که درباره اش بگویند هزینه های میلیاردی می کند. حتی یک بار روی برنامه 90 وقتی با عادل فردوسی پور وارد جنجالی کلامی شد گفت: «این قدر گفتید میلیاردی که تمام نهادهای بازرسی را ریختید سر ما. چرا این اخبار غیر واقعی را می گویید . ما بیشتر از سپاهان و استقلال هزینه نکردیم.»

او که بی شک همه آنها که در این یکسال رفتارهایش را می دیدند ، بر سلامتش مهر تائید می زدند اما سیبل شده بود. صبح سه شنبه ، محمد رویانیان به پاستور می رود و روبروی حسن موسوی می نشیند. اینکه میان او و رئیس دفتر احمدی نژاد چه می گذرد مشخص نیست اما بحث به سمتی می رود که او در گپی کوتاه حرف از خستگی و رفتن بزند. از اینکه خواهش کرده تا رئیس دولت عذرش را بپذیرد.

یک روز قبل از سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی که پیش بینی می شود معطوف به قصه هدف مندی یارانه هاست و مهمترین بخش آن گرانی ناگهانی قیمت حامل های انرژی می شود ، محمد رویانیان با دولتی ها به جمع بندی نرسیده. او از ساختمان دولت بیرون می آید و حرف از رفتن می زند . البته نزدیکانش در ستاد سوخت می گویند: «گفته از ستاد سوخت می رود اما درباره پرسپولیس قرار شده با وزیر ورزش صحبت کند.» خودش می گوید حرفی برای گفتن ندارد. آنچه گفتنی بوده را گفته و منتظر پاسخ است. همه این اتفاقات در زمانی طرح می شود که محمد رویانیان در محل کارش در ستاد سوخت حاضر بود.

از سوی دیگر سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس اما در این باره می گوید: «او از پرسپولیس نمی رود. ما دیشب که حرف می زدیم با قدرت از ماندن سخن می گفت.» او به احتمال فراوان در پرسپولیس می ماند چون تیمی که بسته را تنها خودش می تواند در این شرایط حساس جمع و جور کند. با این وجود شاید سردار دلگیر است از مسائلی که دولتی ها درباره سوخت مطرح کرده اند.

 

گزارش: فرهاد عشوندی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)