پرسپولی نیوز : «چرا كريمي رفت؟» براي اين پرسش تكراري كه در اين روزهاي بعد از فينال مغزمان را خورده هنوز هيچ‌كس پاسخي نيافته.

يكي مي‌گويد علي كريمي رفت تا مثل مهدوي‌كيا به سرش نيايد و از زبان‌هاي ديگر مي‌شنويم كه او در اعتراض به تصميم‌هاي مديرعامل و سرمربي و در ادامه اختلاف‌هايش با آنها از پرسپوليس گذشته. به اينكه كريمي وقت رفتنش شده بود يا نه، كاري نداريم. اختلاف‌هايش با مدير و سرپرست و سرمربي را هم مي‌گذاريم كنار. آنچه علي كريمي را به رفتن مجبور كرد، ليست مازاد يحيي گل‌محمدي بود. ليستي كه نام كريمي هم در خود دارد و شايد به همين خاطر است كه رويانيان گفته به هر قيمتي، شماره هشت را از ترك پرسپوليس منصرف مي‌كند
 علي كريمي مي‌دانست كه در تيم فصل بعدي كه يحيي براي پرسپوليس گزينش كرده جايي ندارد و تصميم خداحافظي را هم خيلي پيش از اينها گرفته بود. شايد همان روزهايي كه اصرار داشت حتي اگر مصدوميتش از بين نرفت، بازي فينال را از او نگيرند. او هم مثل مهدوي‌كيا مي‌رفت، حتي اگر پرسپوليس قهرمان مي‌شد. با اين وضعيت البته خود يحيي گل‌محمدي هم ديگر اميدي به ماندن ندارد اما خداحافظي كريمي هم دليلي جز او نداشت.

اتفاقات بعد از بازي پرسپوليس – سپاهان در فينال جام حذفي به يكي از سوژه‌هاي اصلي رسانه‌ها تبديل شده است. بعد از خداحافظي مهدي مهدوي‌كيا، خداحافظي غيرمنتظره علي كريمي هم از فوتبال بسيار عجيب بود. قطعاً يكي از دلايل مطرح شدن اين مسأله ناراحتي بابت باخت به سپاهان بود و فشارهايي كه روي بازيكنان بزرگ تيم وجود دارد.

از فرداي آن بازي صحبت‌هاي زيادي در مورد دليل خداحافظي كريمي و اينكه او هنوز هم مي‌تواند به پرسپوليس و تيم ملي كمك كند به خصوص از سوي اهالي فوتبال شنيده شد. علي پروين، مجيد جلالي، صمد مرفاوي، محمد پنجعلي، گل‌محمدي، مهدي تارتار و… بر اين باورند كه شرايط براي منصرف كردن او بايد فراهم شود. از طرفي مديريت باشگاه هم چنين اظهار نظري داشته است.

اما كريمي كه طي دو سال گذشته رابطه بسيار خوبي با كارلوس كروش داشته و حتي 90 دقيقه در بازي با كره جنوبي از روي نيمكت تيم ملي را تشويق مي‌كرد احتمالاً به دعوت كروش پاسخ مثبت خواهد داد. طي روزهاي گذشته بعضي از رسانه‌ها خداحافظي او را احساسي دانستند اما با اين حال نمي‌توان در مورد بازگشت دوباره او به پرسپوليس اظهار نظر دقيقي داشت ضمن اينكه اصلاً بايد ديد كادر فني فصل بعد پرسپوليس او را مي‌خواهد يا نه. اما آنچه در حال حاضر اهميت دارد تيم ملي است. پس از صحبت‌هاي دوشنبه شب گذشته رحمتي به نظر مي‌رسد مثل بازي با كره جنوبي يك عزم ملي براي موفقيت تيم ملي به وجود آمده است. تيم ملي بايد از تمام داشته‌هايش استفاده كند چون 3 بازي ما در خرداد ماه بسيار حياتي و سرنوشت‌ساز است. كريمي هم سكوت كرده تا شرايط حاكم بر پرسپوليس بعد از ناراحتي هوادارانش از باخت به سپاهان به حاشيه كشيده نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)