مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: چرا باید نام قاضی پرونده دایی و مایلی‌کهن در لیست سفر باشد؟!

نادر فریادشیران در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه علی دایی از او و محمد مایلی‌کهن شکایت کرده است، گفت: این حق طبیعی علی دایی است که شکایت کند من هم می‌توانم این کار را انجام دهم اما چنین اقدامی نمی‌کنم چرا که دایی شهرت جهانی دارد و از ترس اینکه خدشه‌ای به جهانی بودن او وارد شود این کار را نمی‌کنم.

وی افزود: معلوم شد آقایان برای چه درخواست عفو عمومی می‌کردند و چنین موضوعی را اعلام می‌کردند، من از علیپور انتقادات زیادی می‌کردم اما با تمام اراده‌ای که او دارد هیچ عزمی برای مبارزه با این فسادها وجود ندارد. اگر اراده باشد پس از آنکه کمیته انضباطی رأی می‌دهد کمیته استیناف آن را تکه تکه نمی‌کند، شما دیدید در لیگ یک چه کارهایی شد، با این اتفاقات به صورت نیم‌بند برخورد کردند اما پس از فشارهایی که افراد ذی‌نفع آوردند رأی تکه تکه شد. من انتظارم از علیپور خیلی بالا است و برخی جاها از او انتقاد کردم اما وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم که او تنها فردی است که به صورت مستمر پیگیر فساد در فوتبال است.

فریادشیران تأکید کرد: از فدراسیون، دبیر و سایر اعضای آن درخواست می‌کنم از علیپور حمایت کنند چرا که برخورد قاطع با این مشکلات نیاز به حمایت دارد نه اینکه به بهانه هر مناسبت که در کشور ما زیاد است به خاطر تولد حضرت علی، آغاز لیگ و … افراد را ببخشند.

مربی صبای قم یادآور شد: در برنامه شب گذشته 90 خیلی چیزها معلوم شد و مردم متوجه خیلی از مسائل شدند. آقایانی که مطلع هستند هیچ چیز نمی‌گویند و تازه وقتی که به قول خودشان کسی به طرفی غش می‌کند تازه اعتراض می‌کنند. از وزیر ورزش، سیستم مدیریتی ورزش کشور، سجادی، خسروی‌وفا و … درخواست می‌کنم پیگیر این موضوع باشند و فدراسیون هم راه آنها را ادامه دهد تا عزمی برای مبارزه با فساد به وجود آید، ما در این شرایط راضی هستیم حتی در دادگاه لاحه و جنایتکاران جنگی حاضر شویم اما به فساد رسیدگی شود.

فریادشیران در ادامه عنوان کرد: باید بر اساس قانون و عدالت با همه چیز برخورد شود. در پرونده‌ای که مرتبط به شکایت دایی از مایلی‌کهن بود در مرحله اول قاضی علی‌ دایی را محکوم کرد اما در دور بعد و تجدید نظر حکم به نفع دایی داده شد، همان قاضی ممکن است روحش هم از این مسئله خبر نداشته باشد اما نامش در لیست افراد اعزامی به اردوی آلمان قرار گرفت دلیل این کار چه بود؟ شاید آن قاضی از این مسئله خبر نداشته باشد و ندادند که نامش در لیست سفر بود. او هم به این سفر نرفته اما چه دلیلی داشت که نامش در لیست موجود باشد؟ می‌گویم ما نگرانی از رفتن به دادگاه نداریم، نگرانی ما از عدم اجرای قانون است. به یک دادگاهی که ذی‌نفعی نباشد می‌رویم و اگر حرفی زدیم، هر جرمی مرتکب شده باشیم آن را قبول می‌کنیم.

وی افزود: شما با تمام ادعایی که دارید به خانواده مایلی‌کهن فحش خانوادگی دادید، فایل صوتی این اتفاق در وبلاگ مازیار ناظمی موجود است، شما ادعا دارید که به دنیا نیازی ندارید و یکه تاز هستید اما شما که دم از صداقت می‌زنید چرا در دادگاه این کار خود را قبول نکردید و زیر آن زدید. من پدر مرحومت را می‌شناسم و با او در سفر حج همسفر بودم، به روح او قسم بخور که فحش ندادی و من این مسئله را قبول خواهم کرد اما شهامت داشته باش و اگر چنین کاری را انجام دادی عذرخواهی کن، از یک طرف می‌گویی صداقت دارم اما از طرف دیگر فحش می‌دهی.

فریادشیران در ادامه با انتقاد از دایی اظهار داشت: تمام مسابقاتی که علی دایی از زمان راه‌آهن بوده است را ببینید اگر در یک مورد او شکست خورده بود و به داور اعتراض نکرده بود به شما جایزه می‌دهم، متأسفانه هیچ اراده‌ای هم در کمیته انضباطی و داوران برای برخورد با متخلف وجود ندارد.

مربی صبای قم عنوان کرد: شما بازی سال قبل راه‌آهن و صبا را ببینید، دایی چه چیزی به صمد مرفاوی گفت که او هم همان حرف را به خودش بازگرداند و باعث شد که مرفاوی از زمین مسابقه اخراج شود. شما چه رفتاری انجام دادید که منجر به این شد که محسن ترکی تصمیم به خداحافظی از داوری بگیرد؟ محسن قهرمانی و علی دایی دو طرف یک جریان هستند، اگر محسن قهرمانی خلاف کرده باید جریمه شود اما اگر این موضوع نبود شما چطور می‌توانید آبروی رفته او را در پیشگاه خدا، فرزندان و سایر همبستگانش بازگردانید. شما دیدید که برخی اطرافیان آقایان محکوم شدند اما متأسفانه چون در فوتبال ایران اراده قوی وجود ندارد خیلی‌ها خودشان را کنار می‌کشند. دیروز مصاحبه همایون شاهرخی و حبیبی را می‌خواندم آنها به موضوع خوبی اشاره کردند من هم می‌گویم چون افراد غیرفوتبالی آمدند این مسائل خوب بررسی نمی‌شود. علیپور هم که زحمت می‌کشد می‌ترسم امروز و فردا از سمت خود برداشته شود و این چشمه به صورت کامل خشک شود.

وی تأکید کرد: وزیر ورزش باید وارد قضیه شود، باید افراد را محروم کنند نه اینکه یک فرد تعلیق شود و سپس در رسانه حضور پیدا کرده و کری بخواند. دیشب دیدم یکی از این افراد اعلام می‌کرد من فلان مسئول را قبول ندارم و اصلا او را نمی‌شناسم، ممکن است من فردی را قبول نداشتم باشم اما باید از قانون تبعیت کنم، شما بررسی کنید و ببینید آیا اتفاق افتاده که در یک مورد داور یا فردی به من و محمد مایلی‌کهن زنگ زده باشد و چنین درخواست‌هایی کرده باشد، حتما زمینه‌ای وجود دارد که چنین ارتباط‌هایی برقرار می‌شود. چرا شما که مطلع هستید چیزی نمی‌گویید. امیدوارم مسئولان از کسانی که در این جریان وارد شدند مثل علیپور حمایت کنند علیرغم اینکه انتظارم از علیپور خیلی بیشتر از اینها است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)