مرجع خبری پرسپولیس : «20 تا كار خوب در ورزشگاه يادگار امام (ره) انجام شده بود ولي شما فقط دو كار بد را مي‌بينيد.» اين جمله‌اي است كه مير معصوم سهرابي، مديرعامل شهرداري تبريز به كرات طي چند روز گذشته در برنامه‌هاي مختلف راديويي و برنامه نود تكرار كرده است.


گويا ايشان با تمام وجود دست پيش گرفته تا پس نيفتد و به نوعي بتواند فحاشي دو ساعته تماشاگران بازي شهرداري – پرسپوليس را نسبت به ميهمان تهراني رفع و رجوع كند. البته جناب مديرعامل آنقدر ديوار حاشاي كوتاهي دارد كه بلافاصله در رديف كارهاي خوب مي‌گويد: «مي‌خواستيم از كريم باقري تجليل كنيم ولي به علت جو نامناسب نتوانستيم اين كار را انجام دهيم.»


توجه كنيد كه به علت جو نامناسب موفق به تقدير نشدند و اين جو نامناسب در همان ابتداي بازي بر ورزشگاه حاكم بوده است. نكند اينجا هم كريم باقري مقصر بود كه از شروع گرم كردن تيمي فحش خورد و ناسزا و ناروا شنيد؟


جناب سهرابي در عين حال ضمن توجيه عجيبي مبني بر احتمال استقلالي بودن 20 هزار نفري كه فحاشي مي‌كردند (باور اينكه 20 هزار استقلالي در تبريز حضور داشته باشند، خيلي سخت است) مدعي مي‌شود كه اين فحاشي‌ها عكس‌العمل طبيعي تبريزي‌ها به حوادث ديدار پرسپوليس – تراكتورسازي در هفته اول است، اولا كه اين مورد با شائبه استقلالي بودن فحاشي‌ها در تضاد است ثانيا اي كاش يك نفر پيدا مي‌شد و مي‌گفت در حوادث ديدار پرسپوليس – تراكتور شروع‌كننده كدام گروه بودند؟

 

 

آيا غير از اين بود كه قبل از شروع مسابقه پيست تارتان در مقابل جايگاه طرفداران تراكتورسازي با سانديس‌هاي اهدايي سايپا مفروش شده بود؟ كه در آن مسابقه تبريزي‌ها به علي دايي و تيم پرسپوليس فحاشي نكردند؟ آيا در هفته نخست صندلي‌هاي متعلق به طرفداران تبريزي آتش زده نشد؟ اصلا يك لحظه فرض بر اين مي‌گيريم كه تبريزي‌ها در آن مسابقه دست از پا خطا نكردند و فقط طرفداران پرسپوليس بودند كه فحاشي كردند، آيا جواب فحش را بايد دو ماه بعد و در جايي ديگر با فحش داد؟

از جمله حركات فرهنگي خوب مورد اشاره مديرعامل شهرداري چاپ جمله «جانم فداي قرآن» روي كاغذ و دادن آن به دست تماشاگران بود كه اي كاش اين كار انجام نمي‌شد چون فداييان قرآن دو ساعت تمام برخلاف نص صريح كتاب آسماني، انواع و اقسام فحش‌ها را نثار دايي و باقري، دو آذري زبان پرسپوليس كرده و با بطري پلاستيكي و سنگ به طرف حبيب كاشاني حمله‌ور شدند و حرمت قرآني كه نامش را بر دست داشتند، شكستند.

 

البته به نظر مي‌رسد در اين مقوله جناب سهرابي خود را به در و ديوار مي‌زند تا در روز دفاع از قرآن توسط اهالي فوتبال كارنامه سياه شده تماشاگران شهرداري تبريز را كمي خاكستري فرمايد چون مي‌گويد:«مگر هر كسي به ورزشگاه آمده بود طرفدار شهرداري بود؟ تيم ما كلا دو تا سه هزار نفر بيشتر طرفدار ندارد!» با اين حساب 18-17 هزار نفر بقيه فقط براي فحش دادن به ورزشگاه آمده بودند و هيچ ربطي به شهرداري نداشتند!

 

 

اصلا تقصير گربه‌هاي كوچه كاشاني بوده كه 20 هزار نفر ناگهان اخلاق را حراج كرده و دو ساعت تمام انواع و اقسام فحش‌ و ناسزاها را نثار فرزندان برومند و افتخارآفرين آذربايجان كردند! نه كه خود تبريزي‌ها بعد از كريم باقري، 20 بازيكن در تيم منتخب جهان داشتند، افتخارآفريني‌هاي اين مرد خوش‌اخلاق تبريزي را ناديده گرفتند و او را فحش باران كردند تا بعد در خياباني كه به نامش كرده‌اند قدم بزنند و هوا بخورند!

 

 

كريم و دايي شانس آوردند كه فعلا در فوتبال ايران و تبريز كسي بهتر از آنها و حتي در حد نصف شايستگي آنها ظهور نكرده وگرنه بدون شك سالم از تبريز خارج نمي‌شدند! اصلا همه اينها تقصير خودشان است كه فوتبال آذربايجان را پرآوازه كرده‌اند تا اكنون فحش بخورند! چشمشان كور و دندشان نرم! مي‌خواستند افتخارآفريني نكنند تا حالا هم فحش نخورند!

 

نویسنده: آرش رستم نمدی

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)