مرجع خبری پرسپولیس : خود ما خيلي روي اين موضوع حساس هستيم. هر وقت لازم بوده براي بازيكنان كلاس آموزشي گذاشته ايم و بارها شده كه خود من براي آنها به صورت انفرادي مسائل مربوط به دوپينگ را توضيح داده‌ام.

 

بدتر از همه شنيده‌هاي اين چند روزه‌مان خبري است كه يك سرخپوش را دوپينگي معرفي كرده؛ همان خبري كه به خاطرش با دكتر چشمه‌سري همكلام شده‌ايم.

 

او در قامت پزشكي كه در همه روزهاي رفته از فصل بالاي سر پرسپوليسي‌ها بوده و ناظر بر رفتارهاي آنها، همه شاگردانش را از اتهام تازه‌اي كه به سوي‌شان نشانه رفته تبرئه مي‌كند:

 

«از همان اول فصل براي همه بازيكنان پرسپوليس پرونده پزشكي تشكيل داديم و از آنها تست پزشكي گرفتيم. آنها در تست‌هاي مختلفي شركت كردند و هر بازيكني هم كه در ادامه به پرسپوليس آمد همين برنامه‌ها را برايش پياده كرديم. آنها را همه جوره به لحاظ پزشكي و تغذيه در كنترل داريم، حتي دكتر فرج‌زاده كه از بزرگان پزشكي در امر تغذيه است به ما اضافه شد و دايم مشاوره مي‌دهد و تغذيه اعضاي تيم به ويژه بازيكنان را كنترل مي‌كند. برنامه تغذيه بازيكنان هر دو هفته يك بار تغيير مي‌كند و آنها صبحانه و ناهار را با نظارت كادر پزشكي و فني مي‌خورند تا بيشتر زير نظر باشند. سعي كرده‌ايم تا جايي كه براي‌مان مقدور است موارد علمي پزشكي را در همه مسائل رعايت كنيم و حتي در تجويز مكمل‌هاي قضايي كاملا مراقب هستيم كه آنها آلوده به مواد دوپينگي نباشند و اين خيلي به سلامت بازيكنان و تيم كمك كرده.»

 

پزشك پرسپوليس دفاعيه‌اش در مورد سرخپوشان را اينطور ادامه مي‌دهد: «من و همكارانم حتي از روش‌هايي كه ممكن است شائبه ايجاد كند استفاده نمي‌كنيم و تا حالا براي يك بازيكن سرم تجويز نكرده‌ايم. دقيقا كارهايي را انجام مي‌دهيم كه فدراسيون پزشكي ورزشي به ما آموزش داده. تغذيه و مصرف داروي بازيكنان همه جوره در كنترل ما بوده و هست و هرگز اصول كار را زير پا نگذاشته‌ايم. مگر اينكه كسي خودش سرخود و بدون هماهنگي دارويي مصرف كرده باشد كه آن هم بعيد است. ما اول فصل به آنها اعلام كرديم كه حتي اگر خداي ناكرده نيمه شب بيمار شدند و به پزشك مراجعه كردند پزشك‌شان حتما با من تماس بگيرد تا به او بگويم كه چه داروهايي نبايد به آنها تجويز و تزريق شود. همه اينها را گفته و با بازيكنان اتمام حجت كرده‌ايم. تا الان هم كه خودشان رعايت كرده‌اند و هيچ وقت مشكل دوپينگ نداشته‌ايم، در حالي كه خيلي از بازيكنانمان تست داده‌اند. خود ما خيلي روي اين موضوع حساس هستيم. هر وقت لازم بوده براي بازيكنان كلاس آموزشي گذاشته ايم و بارها شده كه خود من براي آنها به صورت انفرادي مسائل مربوط به دوپينگ را توضيح داده‌ام. بازيكنان هم خودشان حرفه‌اي هستند و مي‌دانند چكار كنند. هر چه باشد ما الان نماينده ايران هستيم و نمي‌خواهيم با آبروي فوتبال كشورمان بازي شود. به همين خاطر وضعيت پزشكي و تغذيه پرسپوليس را در كنترل داريم و مي‌توانم بگويم كه مطمئن هستم هيچ بازيكني از پرسپوليس دوپينگ نكرده است.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)