پرسپولیس نیوز : با قرعه‌کشی لیگ برتر مشخص شد که استقلال و پرسپولیس با تیم‌هایی بازی می‌کنند که هفته قبل به مصاف استقلال خوزستان و فولاد رفته‌اند.

قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته انجام شد و در این میان تیم فوتبال استقلال به نسبت پرسپولیس با قرعه نسبتا دشوارتری روبه رو شد. آبی‌های پایتخت در گرمای هوا باید به خوزستان بروند و احتمالا در زمستان باید مهمان تراکتورسازی در تبریز باشند. در آن سو ولی پرسپولیس در گرما به اهواز نمی‌رود و زمانی هم مهمان تراکتورسازی است که شرایط آب و هوایی تبریز بسیار مطلوب خواهد بود.
شرایط دو تیم در هفته آخر لیگ هم بسیار متفاوت است و این مسئله باعث می‌شود تا قرعه پرسپولیس مناسب‌تر به نظر برسد.
اما نکته دیگر درباره این دو تیم آنجایی است که پرسپولیس باید با تیم‌هایی بازی کند که پیش از آن برابر فولاد به میدان رفته‌اند و استقلال هم باید مقابل تیم‌هایی به میدان برود که به مصاف استقلال خوزستان می‌روند. در ادامه هم تیم سایپا با تیمی بازی می‌کند که به مصاف استقلال رفته و نفت تهران هم به مصاف تیمی می‌رود که پرسپولیس قبل از آن به مصافش رفته است.

شروع نه چندان پیچیده
پرسپولیس هفته اول در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان است. هواداران سرخابی دوست دارند بازی اول تیم شان در خانه باشد که پرسپولیسی‌ها از این مزیت برخورد دارند.

شاگردان برانکو در هفته دوم یک بازی سخت در خانه تراکتورسازی دارند. سپس با نفت تهران بازی می کنند. در هفته چهارم میزبان سیاه‌جامگان‌اند و در هفته پنجم میهمان گسترش فولاد خواهند بود.

حال بازی های استقلال را در پنج هفته اول مرور می کنیم. استقلال لیگ را با بازی در گرمای آبادان مقابل صنعت نفت شروع می کند. سپس دو هفته پشت سرهم میزبان است و با استقلال خوزستان و تراکتورسازی بازی دارد. استقلال هفته چهارم با سایپا در تهران بازی خواهد کرد و سپس میزبان پدیده است.

دو تیم باید از چیدمان بازی های ابتدایی شان راضی باشند و برنامه متعادلی دارند. بیشتر بازی‌هایشان در تهران است و تنها یک بار با سایر مدعیان روبرو می‌شوند. در این زمینه استقلال البته باید راضی تر هم باشد.

آبی ها چهار بار در تهران بازی می کنند و یک بار از تهران خارج می شوند. پرسپولیس در پنج هفته اول مجبور است دو بار از تهران بیرون برود.

سخت ترین حرف دو تیم در پنج هفته ابتدای تراکتورسازی است که استقلال در خانه با تراکتورسازی بازی دارد و پرسپولیس در تبریز.

آب و هوا

در زمینه بهره بردن از شرایط اقلیمی کشور پرسپولیس کاملا تیم خوش شانسی بوده است. این تیم در پنج هفته اول دو بازی خارج از خانه دارد که هر دو در تبریز است. در واقع قرمزها در تابستان داغ امسال بازیهای خارج تهران‌شان را در تبریز برگزار می‌کنند. آنها مجبور نخواهند بود در زمستان به تبریز بروند و در تابستان به جنوب سفر کنند. اولین بازی پرسپولیس در شهرهای جنوبی در هفته هشتم در خانه صنعت نفت است که آن بازی در اوایل پاییز برگزار می‌شود.

استقلال اما کاملا بد شانس بوده است، در هفته اول در هفته اول مرداد مجبور است در گرمای خوزستان در آبادان به میدان برود. استقلال در هفته ششم هم سفر به استان بوشهر و بازی با پارس جنوبی را در پیش دارد. بازی های استقلال در تبریز هم در ماه های سرد سال افتاده است.

فشردگی بازی‌ها

حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث می شود بازیهای این تیم فشرده تر از ۱۵ تیم دیگر شود. پرسپولیس هر چقدر در آسیا پیشروی کند در لیگ ضرر می‌کند. این موضوع به سود استقلال و سایر مدعیان خواهد شد. از طرفی تعطیلی‌های لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی هم بیشترین ضربه را به پرسپولیس وارد می‌کند چرا که هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس ملی‌پوش ندارد.

پیش داربی

بازی قبل داربی اهمیت ویژه‌ای دارد. بازیکنان با احتیاط در آن بازی حاضر می شوند و اگر آن بازی سنگین باشد به تیم‌ها لطمه وارد می‌کند. پرسپولیس سال قبل در بازی با تراکتورسازی تبریز کمال کامیابی‌نیا را از دست داد و در داربی هزینه آن را پرداخت. این بار دو تیم با دیدارهایی مشابه پای به درابی می گذارند. پرسپولیس با استقلال خوزستان بازی دارد و استقلال با فولاد. دو تیم از زمان داربی هم راضی‌اند. اگر داربی در هفته‌‌های ابتدایی بود باخت در این بازی حیثیتی خیلی زود تیم بازنده را وارد بحران می کرد.

دیدارهای سخت پشت سرهم

هر دو تیم در این زمینه خوش شانس بودند. پرسپولیس فصل قبل در سه هفته پشت سرهم با تراکتورسازی، استقلال و سپاهان بازی کرد اما در لیگ هفدهم چنین موضوعی تکرار نشده است. استقلال هم در این زمینه کاملا رضایت دارد و با چند دیدار متوالی با مدعیان روبرو نشده است.

هفته آخر

در چندین دوره لیگ برتر کار به هفته آخر کشیده است. اگر قرار باشد در لیگ هفدهم این موضوع تکرار شود کار پرسپولیس به مراتب راحت‌تر است. قرمزها در هفته سی‌ام میزبان سپیدرود رشت‌اند. استقلال همزمان با سپاهان در اصفهان بازی دارد. دیداری که شاید یکی از دوئل‌های قهرمانی باشد.

به هر ترتیب در مجموع دو تیم نباید از چیدمان بازی‌هایشان ناراضی باشند؛ مخصوصا پرسپولیس که هفته اول و سی‌ام را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند. در دور رفت که درگیر بازی‌های آسیایی است ۹ بازی در تهران دارد. در گرما به خوزستان نمی‌رود و در سرما به تبریز. همچنین پشت سرهم با مدعیان بازی ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)