شش بازیکن حال حاضر استقلال در گذشته شاگرد یحیی گل‌محمدی بوده‌اند و این سرمربی نقش پر رنگی در رشد استعداد آنها داشته است.

استقلال در حالی آماده دربی می‌شود که در دفاع با حضور مظاهری و مرادمند بازی میکند که هر دو یک ویژگی مهم دارند و هر دو شاگردان یحیی گل‌محمدی بودند.

رشید مظاهری در ذوب‌آهن زیر نظر یحیی به یک چهره ویژه تبدیل شد و جایگاهش در ترکیب اصلی این تیم را پیدا کرد و ذلیل آن تمرینات مربی دروازه بانان یحیی و اعتماد گل محمدی بود. مرادمند هم زیر نظر یحیی به اوج رسید و مشتری پیدا کرد اما آیا همین دو بازیکن در استقلال چهره‌هایی هستند که یحیی فوتبال آنها را متحول کرد؟

غفوری کاپیتان استقلال در نفت تهران شاگرد یحیی بود و از این تیم به سپاهان رسید. محمد نادری جوان در تراکتور تحت هدایت گل‌محمدی برای اولین بار به لیگ برتر معرفی شد و مهدی‌پور و ریگی هم شاگردان او در تراکتور و شهرخودرو بودند. با این حساب ۶ بازیکن تیم فکری از شاگردان یحیی بودند که سرمربی سرخپوشان تأثیر به سزایی در آینده فوتبالی آنها و رسیدنشان به استقلال داشت. ۶ بازیکنی که گزینه‌های اصلی قرار گرفتن در جمع ترکیب ۱۱ نفره استقلال در دربی هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)